Zaklínačský Gwent plánuje obří změny a odkládá kampaň na podzim

16. 4. 2018 11:39 - Oznámení
autor: Václav Pecháček

Vychází na platformách: PS4, Windows, Xbox One

Je cosi shnilého ve státě temerském. Zaklínačský karetní spin-off Gwent se podle všeho nevyvíjí úplně podle představ komunity ani autorů, a tak je potřeba s tím něco udělat. To něco bude projekt zvaný Gwent Homecoming. Studio CD Projekt RED tak označuje svou novou půlroční snahu o kompletní překopání hry a následné vydání plné verze, a to včetně dlouho očekávané a odkládané singleplayerové kampaně Thronebreaker.

CEO Marcin Iwiński vysvětluje: „Neuvědomili jsme si, že se začínáme postupně vzdalovat naší původní vizi samostatného gwintu. Zatímco jsme bojovali s každodenní realitou pravidelných updatů a dodatečného obsahu, ztratili jsme ze zřetele to, díky čemu byla hra unikátní a zábavná. (…) V naší společnosti jsme nikdy neakceptovali, že je něco ‚dostačující‘. Vždycky jsme riskovali a dělali odvážná rozhodnutí, o kterých jsme věřili, že povedou k lepší hře. A, uhodli jste, jedno takové jsme udělali právě teď.“

Během následujících šesti měsíců můžou hráči počítat pouze se dvěma velkými updaty a budou se tak muset obrnit trpělivostí, než uvidí opravdové změny. Ale pak to budou změny s velkým Z. Překopán by měl být například typický systém tří řad, kam hráči vkládají své karty. Jednotlivé řady by měly dostat své vlastní výhody, a dokonce se uvažuje nad tím, že jedna bude úplně vyškrtnuta a zbydou jen dvě.

Autoři se celkem pochopitelně chtějí věnovat i skutečnosti, že momentálně je pro hráče velkou výhodou nezačínat. Kdo hraje jako druhý, má okamžitě navrch, což je tak trochu k vzteku pro protistranu a podkopává to nohy snaze udělat z Gwentu seriózní e-sport. A když už jsme u serióznosti – změnit by se měl i umělecký styl. Chystá se temnější vyznění více odpovídající zaklínačskému světu namísto vtipných, tlustých trollů, kteří jsou momentálně takovými velvyslanci celé hry.

Katovská sekyra prý dopadne i na RNG. Zatímco Hearthstone se naprosto vyžívá v co největším počtu náhodných efektů, díky nimž na bojišti vládne neustálý vtipný chaos a nikdy nevíte, kdy vám pomůže nebo vás zničí nepředvídatelný hod kostkou, Gwent by takový v jádru být neměl. Chce se soustředit spíš na skill a hardcore hráče než na tu nejširší veřejnost, čemuž ostatně odpovídá i zmiňovaný grafický redesign.

Změn se dočká i hráčská progrese, a pak je tu samozřejmě ještě tolik žádaná kampaň. Tolik žádaná minimálně mnou, protože výprava královny Meve je přesně ten impuls, který potřebuju, abych se odpoutal od Magic: The Gathering Arena a opět se vydal karbanit do Severních království. Ačkoli je půlrok dost dlouhá doba, rád si počkám, pakliže mi následně CD Projekt doručí další fascinující zaklínačské dobrodružství.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce her či hardwaru. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta. Více informací zde.

Tagy: Zaklínač (série) fantasy karetní E3 2016

Zdroj: tisková zpráva

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)