Na první pohled nejvýraznější změnou je tahový systém soubojů – původní díly Baldur's Gate uplatnily systém v reálném čase s pauzou. Pátá edice pravidel D&D ale sama o sobě skýtá spoustu změn. Ve srovnání s předcházejícími vydáními jde o značné zjednodušení některých mechanik, ale nebojte, o házení virtuální dvacetistěnkou nepřijdete, jen nebudete muset počítat THAC0 nebo luštit, které z typů bonusů na výbavě se sčítají, a které ne.
Podle základních pravidel to také vypadá, že postavy Baldur's Gate III nebudou tolik spoléhat na magické artefakty, ale spíše na strategické možnosti a nový systém výhod/nevýhod. V praxi tak bude záležet více na terénu bojiště, převýšení, krytu a schopnostech povolání. To je něco, co Larianům sedí, vzpomenete-li si na jejich dva díly Divinity: Original Sin. Jak ale bude takový zážitek pasovat na svět Baldur's Gate? A nebude tak každý hrdina průměrný rytíř? Probereme v dalším redakčním pokecu s Vaškem, Jiřím a Alešem.
zdroj: Vlastní