Herní magazín LEVEL nabízí rozhovor s tvůrcem Dooma Johnem Romerem
zdroj: tisková zpráva

Herní magazín LEVEL nabízí rozhovor s tvůrcem Dooma Johnem Romerem

30. 5. 2016 19:10 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Na novinových stáncích, čerpacích stanicích, supermarketech, v obchodech JRC a Brloh, ale i v elektronických distribucích Floowie a Alza Media se objevilo nové číslo herního magazínu LEVEL. Na cestu k vám jsme jej vybavili nejen obálkou s motivem Dooma, ale i hromadou různorodých článků o hrách a vším, co s nimi souvisí. Pojďme se tedy na největší lákadla červnového čísla podívat. 

S motorovkou na věčné časy

Doom je zpátky. Dvanáct let po vydání třetího dílu se id Software vrací ke kořenům a nastavuje zrcadlo žánru, u jehož zrodu kdysi stáli. V naší čtyřstránkové recenzi se dozvíte, zda se jim to podařilo, a jak s Doomu daří zaujmout v porovnání s konkurencí. Vedle novinky od id Software najdete v sekci recenzí i verdikt nad strategií Warhammer Total War, střílečkami Homefront: The Revolution a Battleborn nebo očekávanou PS4 exkluzivitou Uncharted 4.

  06 zdroj: tisková zpráva

O starých dílech Doom série jsme už pochopitelně v Levelu psali mnohokrát a tematicky jsme je rozebrali snad ze všech stran. Co tedy napsat dalšího, abychom se neopakovali? V tomto nelehkém úkolu nám nakonec pomohl člověk nejpovolanější – John Romero, kterého v našem vyzpovídal Pavel Dobrovský. Těšte se na velmi zajímavé vyprávění!

02 zdroj: tisková zpráva

Dva mamuti, dva problémy

Máte všechny předpoklady k úspěchu, silné značky i dostatek peněz. A přesto neuspějete. To je, stručně řečeno, příběh společnosti Disney v herní branži. Firma, která má v kapse Marvel, Pixar i Lucasfilm, se ve hrách nikdy nedokázala pořádně prosadit, přestože v jiných oblastech zábavního průmyslu vládne pevnou rukou. Zastavení vývoje Disney Infinity, což byla poslední hra firmy pro konzole, nás přimělo k sepsání článku, který úspěchy, ale hlavně neúspěchy myšáka Mickeyho ve hrách shrnuje.

05 zdroj: tisková zpráva

To Microsoftu se ve hrách daří a s konzolí Xbox, Windows a DirectX si drží dlouhodobě pevnou pozici na výsluní. V posledních letech se ale nabývají na síle hlasy, které chtějí vliv Microsoftu na PC hraní oslabit. Firmy jako Valve nebo Epic Games se dlouhodobě snaží najít cestičky, které by jim umožnily Microsoft obejít. V našem článku se podíváme, jak se jim to prozatím daří.

03 zdroj: tisková zpráva

Těžký život vývojářův

Když se budete nezávazně bavit s herním vývojářem, dříve nebo později přijde čas na stížnosti. Vývojářský život je skutečně plný komplikací a problémů a o mnohých z nich v Levelu často píšeme. Jedním z nich je i problém autocenzury, kterému se věnujeme v tomto čísle. Nejrůznější restrikce a podmínky onlineových služeb typu Paypal, Twitch nebo Facebook totiž mohou překvapivým způsobem ovlivnit náplň a propagaci nových her. Vývojáři se proto snaží problémům předcházet a omezují se ještě před tím než hru vůbec vypustí do světa.

Ještě častější stížnosti lidí od her ale přicházejí na přesčasy. Takzvaný crunch time je s herním vývojem spjatý do nepaměti, v posledních letech ale tento drsný způsob práce kritizuje stále více lidí. Pracovat 20 hodin denně včetně víkendů, to skutečně nezní jako velká zábava, a z původně vysněného zaměstnání v herní firmě se snadno může vyklubat pořádná noční můra.

01 zdroj: tisková zpráva

Česká minulost i budoucnost

Hromadu přesčasů mají za sebou i vývojáři veleúspěšného Factoria. Kluci a holky, se kterými jsme v rubrice Dílna dělali rozhovor zhruba před třemi lety, v době, kdy je prakticky nikdo neznal, se letos stali vývojářskými hvězdami v celosvětovém měřítku. Factorio se pomalu blíží hranici půl milionu prodaných kusů a my jsme si proto nemohli nechat ujít příležitost znovu se sejít s jedním z otců projektu Michalem Kovaříkem.

08 zdroj: tisková zpráva

Zatímco Factorio je úspěšné po celém světě, v Československu na přelomu 80. a 90. let vznikaly běžně hry, které měly ambici pobavit třeba jen jednu ulici nebo dokonce malou skupinku kamarádů. O takzvaných hyperlokálních hrách té doby se rozepsal Jaroslav Švelch, a jak už jste od něj asi zvyklí, článek je plný zajímavých a dosud nepublikovaných informací.

07 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 264 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články