LEVEL 288 se vrací po prázdninové pauze a studuje pojetí erotických scén ve hrách
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 288 se vrací po prázdninové pauze a studuje pojetí erotických scén ve hrách

5. 9. 2018 13:00 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Po tradiční prázdninové pauze se magazín LEVEL vrátil na začátku školního roku s novým číslem 288, které je nejenom plné materiálů z nedávného Gamescomu, ale hlavně tematických článků, komentářů od vašich oblíbených autorů a nechybí ani samozřejmě tech, retro a recenze. Co bychom vám z aktuálního čísla, které už je několik dní na stáncích, doporučili nejvíce?

Nové hry z Gamescomu

Přestože Gamescom 2018, jako obvykle, nebyla tak vizuálně neblýskaná jako třeba E3, přinesla výstava první prezentaci několika zajímavých her už oznámených a oznámení několika nových. Potěšily nás třeba informace o vývoji nových dílů v sériích Desperados nebo Settlers, navíc od prověřených týmů. Zajímavě však vypadá i Dying Light 2 se svým nečekaným důrazem na vyprávění a větvení příběhu. Uvnitř Levelu vás ale čekají i dojmy z Gamescomu z druhé – vývojářské strany. Jestli chcete číst, jaké to bylo prezentovat DayZ na GC, čtěte komentář Eugena Hartona.

level288 zdroj: tisková zpráva

Erotika ve hrách

Netřeba se bát, že bychom chtěli šokovat bulvárním titulkem a laciným popisem, jak vypadá zobrazení erotiky ve hrách. Gábina Šuterová erudovaně, podrobně a dobře vybraných příkladech vysvětluje, co dělají mainstreamové i méně mainstreamové hry v oblasti zobrazení a použití milostných scén dobře, co špatně a čemu by se měli tvůrci raději vyhýbat.

level288 zdroj: tisková zpráva

Rozhovor s Robin Hunicke

Robin Hunicke možná jako vývojářka nestojí za žádným megapopulárním titulem, ale na několika bezesporu zajímavých se podílela (The Sims 2, Journey, Luna) a navíc má za sebou pestrou kariéru programátory, profesorky, výzkumné pracovnice a propagátorky experimentování nejenom v oblasti vývoje her. Jak se dostala ke spolupráci se Stevenem Spielbergem, co dělala v Himálajích, jaké bylo pozadí vývoje oceňované hry Journey od thatgamecompany, jak přemýšlí o AI a herních systémech obecně – všechno se dozvíte v inspirativním rozhovoru od Pavla Dobrovského.

level288 zdroj: tisková zpráva

Jak nacenit herní zážitek

Debata o tom, kolik by měly stát hry je stejně stará, jako hry samotné. Někdo poměřuje správnou cenu podle délky a kvality zážitku, někdo ceny her porovnává s cenou lístků do kina, někdo hudruje nad tím, že indie hry stojí kolikrát stejně jako AAA tituly. Když se zeptáte lidí z druhé strany, tedy vývojářů, uvidíte, že o ceně svých her také intenzivně přemýšlí před i po vydání. Nechtějí hráče otrávit, ale zároveň chtějí, aby na několika letech tvrdé práce neprodělali. Problematikou nacenění her z různých úhlů pohledu se ve svém článku zabývá Jakub Kovář.

level288 zdroj: tisková zpráva

Pohled do budoucnosti

Existuje celá řada herních mechaniky, které tvůrci vědomě využívají, ale hráči si je většinou neuvědomí. A nemyslíme tím jenom tvůrce her, ale i filmů, autory knihy a dalších děl. Co máme na mysli? Dramatická hudba, která naznačuje, že za chvilku dojde na důležitou scénu. Nebo tolik oblíbené průlety kamerou po úrovních. Příkladů postupů, které vývojáři používají, aby hráčům naznačili, co se někdy v průběhu hry stane, je celá řada. A můžeme vám garantovat, že o řadě z nich jste vůbec nevěděli, i když jste inkriminované tituly hrály. Zevrubnou analýzu těchto vývojářských postupů včetně příkladů pro vás sepsal opět Jakub Kovář.

level288 zdroj: tisková zpráva

Banner Saga 3 a ostatní recenze

Jedním z důvodů, proč si v létě dáváme s Levelem pravidelnou přestávku, je absence zajímavých titulů k recenzování. V průběhu léta se ale přeci jenom zajímavé tituly, které stojí za to recenzovat a doporučit vám, většinou nasbírají. A i když nejde o bůhvíjaké novinky, má smysl na ně upozornit, protože polovina čtenářů jejich vydání během dovolené také minula. Jednou z takových je Banner Saga 3, která se díky své okouzlující stylizaci dostala v součinnosti s vývojáři i na přední i zadní obálku. A jaká je hra samotná? Zajímavá, což rozebírá nejenom recenze od Aleše Smutného, ale také outro, kde si Aleš o hře povídá s Petrem Poláčkem. A co dalšího Level 288 recenzuje? Závodní hru The Crew 2, vynikající metroidvanii Dead Cells, DLC Mooncrash pro Prey, překvapivě dobrou RTS Ancestors Legacy, ale i pár titulů pro Nintendo Switch.

level288 zdroj: tisková zpráva

Herní novináři -> herní vývojáři

Cesta od herního novináře k vývojáři her rozhodně není tak přímočará a logická, jak by se na první pohled mohlo zdát. Celá řada známých tuzemských i zahraničních novinářů si ji vyzkoušela, ale jen málokterý z nich uspěl. V čem se liší tvorba her od psaní o hrách (jakkoli erudovaném)? Jaké jsou pasti a nástrahy, které na novináře na druhé straně barikády čekají? Ladislav Loukota vám ve svém článku představí osudy několika známých i méně známých novinářů/vývojářů i her ze zahraničí i tuzemské kotliny.

level288 zdroj: tisková zpráva

Nahá hra

Slyšeli jste někdy o malém českém studiu SiCzech Arts a jejich titulu The Naked Game? Spíše asi ne, ale právě proto se Honza Horčík rozhodl členy tohoto studia v čele s Tomem Barsweikem vyzpovídat a zeptat se jich na tvůrčí motivace a dosavadní zkušenosti s tvorbou her. Jde o velmi zajímavý pohled do podhoubí českého herního vývoje – zejména té spíše alternativní větve.

level288 zdroj: tisková zpráva

Retro: Kolo času

Knižní fantasy série The Wheel of Time (Kolo času) od Roberta Jordana není třeba fanouškům žánru představovat. Patří mezi bestsellery. Když se ale tento námět rozhodli tvůrci z Legend Entertainment zpracovat (po mnoha kotrmelcích a měsících prací na zrušených prototypech) do podoby 3D akční hry, šlo o velké překvapení. Doposud se totiž studio zaměřovalo na adventry. Nesmírně zajímavý a dramatický příběh vývoje této polozapomenuté, ale pořád výborné hry, vám odvypráví Pavel Dobrovský.

level288 zdroj: tisková zpráva

Náhodná čísla

Možná si myslíte, co jsou to náhodná čísla. Naši čtenáři z řad vývojářů určitě ano, protože je ve svých hrách určitě používají. K čemu dalšímu ale mohou sloužit, se dozvíte z poněkud technického, ale stále srozumitelného a zajímavého článku od Michala Rybky.

11 zdroj: tisková zpráva

Nové LEVEL tričko pro předplatitele, jej!

Jak už předplatitelé Levelu vědí, každý rok nabízíme nové tričko ke stříbrnému, zlatému a platinovému předplatnému. A letošek není výjimkou. Nemá cenu vysvětlovat umělecký či jiný záměr, podívejte se na nové tričko sami. Třeba jsme se trefili do vašeho vkusu a nebudete se stydět jej nosit. Když už ho nosí i i Draken...

Level 287 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 288 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články