Red Dead Redemption 2 dojmy
Několik let čekání se pro spoustu hráčů blíží ke konci. Už za měsíc vyjde hra z Divokého západu, která slibuje tolik, že je až těžké věřit, jestli to všechno opravdu nabídne a bude to zábavné. Měli jsme však možnost si hru několik hodin zahrát a …dojmy najdete v tomto čísle.
Tak šel čas s World of WarCraft
14 let, 7 datadisků, miliony hráčů po celém světě, neuvěřitelný vliv na herní průmysl. World of WarCraft je legenda, která změnila nejenom herní průmysl, ale (v dobrém i špatném) i životy řadu hráčů. Jak se hra během let a prostřednictvím updatů a datadisků změnila, jaká byla v roce 2004, jaká je dnes po vydání nečekaně úspěšného datadisku Battle for Azeroth, rekapituluje Pavel Skoták.
Rozhovor – Damon Slye
Studio Dynamix vytvořilo během své existence desítky titulů, ať už šlo o jejich vlastní nápady, nebo hry na zakázku. Příznačné pro studio bylo, že dokázalo v krátkém čase produkovat prakticky cokoli v dostatečné kvalitě, i když v něm pracovalo relativně málo lidí. To všechno a další zajímavé informace o Dynamix, třeba o vzniku legendární simulace Red Baron, se dozvíte v rozhovoru s Damonem Slyem, jedním ze spoluzakladatelů a po dlouhá léta i hlavním designérským mozkem studia.
V hlavě moddera
Člověk má pocit, že modifikace jsou s námi odjakživa. Víte ale, která byla první? Kdo za ní stojí? Jak se vlastně celá scéna okolo modifikací vyvíjela? Pokud vás zajímá pozadí světa modifikací komerčních her, nenechte si ujít opravdu zajímavé téma od Gabíny Šuterové.
Fortnite vládne všem
Mysleli jsme si, že vrcholem Battle Royale horečky je PUBG. Fortnite Battle Royale ale vzala svým úspěchem všem odhadům vítr z plachet. Co vlastně stojí za úspěchem zrovna této Battle Royale hry, co to znamená pro herní scény, v čem je hra jiná, že o ní hovoří miliony lidí, co jinak hrají jen free to play věci na mobilu, se dozvíte v články od Ondry Šváry.
Recenze Forza Horizon 4
Vychází sice až příští týden (2. říjen), ale recenzi si můžete v Levelu přečíst už nyní. Od koho? Od Vaška Rybáře, který má sérii Forza (Motorsport i Horizon) perfektně zmapovanou. Kdo jiný by tedy měl hodnotit, jak dopadl další díl série od studia Playground, ať už jde o single, nebo multiplayer.
25 let Magic: The Gathering
Legenda karetních her, která se postupem času proměnila v kult, zasáhla hráče nejenom v reálu, ale i v digitálním prostoru. Vašek Pecháček se však ve svém tématu neohlíží jen za počítačovými verzemi M:TG, ale za fenoménem této hry jako takové. Ostatně, patří stále mezi vášnivé hráče.
Reklamy a hry
Když se nebudeme bavit o free to play hrách, které z reklam žijí stoprocentně, mají hry a reklamy už dlouho překvapivě blízký vztah. Pamatujete na reklamu na nápoj 7UP v plošinovce Cool Spot? Nebo reklamu na lízátka v Zool? Nebo na reklamu na prezidentskou kampaň Baracka Obamy v Burnout Paradise? Reklamy ve hrách si prošly dlouhým a nesmírně zajímavým vývojem, který mapuje Ondra Švára.
Retro – Walker
Ani v Levelu 289 nechybí tradiční Retro sekce, kde se třeba Honza Olejník ohlíží za sérií Streets of Rage nebo vzpomíná na Spider-Man hru z roku 2000. Doporučit bychom vám ale chtěli článek o akční hře Walker od studia DMA Design, které se stalo později základem a součástí giganta Rockstar. Jde o parádní 2D akci, která vyšla jen na Amize a řada z vás ji tedy mohla minout, což se dá ještě pořád s pomocí emulátoru napravit. Článek Pavla Dobrovského vás o tom jistě přesvědčí.
Technologie – Magic Leap
Virtuální realita, augmentovaná realita, pokročilá AI – tohle všechno by měly kombinovat produkty od firmy Magic Leap, do které investovaly stovky milionů dolarů firmy jako Google nebo AT&T. Co vlastně Magic Leap kutí tak zajímavého, proč zatím za několik let existence žádný produkt firma nevydala, jaké má plány a jak se týkají hráčů? Nesmírně zajímavý příběh firmy Ronyho Abovitze shrnuje Honza Olejník.
Nové LEVEL tričko pro předplatitele
Jak už předplatitelé Levelu vědí, každý rok nabízíme nové tričko ke stříbrnému, zlatému a platinovému předplatnému. A letošek není výjimkou. Nemá cenu vysvětlovat umělecký či jiný záměr, podívejte se na nové tričko sami. Třeba jsme se trefili do vašeho vkusu a nebudete se stydět jej nosit. Když už ho nosí i i Draken...
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah LEVEL 289 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.