Hledání ztraceného času
Jak se herní průmysl staví k prezervaci a přístupnosti starších i relativně nedávných her. Proč je důležité, aby jakékoli tituly z minulosti bylo možné nejenom koupit, pokud to jde, ale dostat se k nim bez postihu na internetu. Proč je tažení některých firem za stažení jejich her, které se ale nedají legálně sehnat, spíše kontraproduktivní, i když z obchodního hlediska pochopitelné. Tím vším se zabývá Ondra Švára v článku, který se bez aktivistických tendencích zamýšlí nad tím, co je potřeba, aby herní historie nezmizela.
Rozhovor: Ján Ilavský
Když se o Jánu Ilavském prohlásí, že je v současnosti hvězdou tuzemské herní scény, může se to zdát jako přehnané tvrzení. Vždyť aktuálně má ČR řadu ve světě známých her. Žádná z nich ale netrenduje takovým způsobem, jako Beat Saber od Jána Ilavského a jeho kolegů. Dosáhnout zcela organicky úspěch v totálně přeplněném světě VR her, prostě není náhoda. Navíc to není první globální úspěch tohoto tvůrce. V rozhovoru poznáte, co za úspěchem vězí, jaký je tvůrčí přístup Jána Ilavského. Třeba se můžete inspirovat, pokud jste začínající i zkušení tvůrci her.
Rozdíl v úhlu pohledu
First-person, nebo third-person? Věčná otázka, kterou u některých žánrů asi nikdo nikdy nevyřeší, protože to záleží na zpracování. Pohled do historie, současnosti a vlastně i budoucnosti využití těchto dvou různých perspektiv od Jakuba Kováře však možná napoví, kde leží zakopaný pes výběru. Kde by tvůrci mohli více přemýšlet a třeba i volit jinak.
Assassin’s Creed Odyssey
Obálková hra, zcela zaslouženě. Možná už jste četli recenze, protože je hra nějaký čas na trhu, ale možná ještě čekáte. Pokud vás zajímá názor Aleše Smutného, který nevynechal jediný díl v sérii, jste na správném místě. V tomto čísle se dozvíte, jak si výlet do starověkého Řecka stojí oproti ostatním dílům a obecně žánrově podobným hrám.
Call of Duty: Black Ops 4
Call of Duty bez singleplayer kampaně? Vždyť kvůli tomu si přeci miliony hráčů každý nový díl v sérii kupovali, nebo ne? Až prodejní čísla ukáží, jestli se radikálně odlišná strategie vyplatila. Faktem ale je, že jde o zatraceně dobrou střílečku. Alespoň to vyplývá z recenze Davida Ryneše. Přečtěte si proč si to myslí.
World of WarCraft: Battle for Azeroth
Dali jsme si na čas, víme. Ale víte co, tento datadisk je obrovský, Honza Slavík v něm zase strávil (a ještě bude zřejmě pokračovat) desítky hodin. Své zážitky vám popíše na několika stranách, ze kterých snad bude jasné, proč se jedná o jeden z nejúspěšnějších datadisků v historii World of WarCraft. Jen nečekejte samou chválu. Nejsme žádní fanboyové…
Milujeme je nenávidět
Co dělá herní monstrum (nebo bossáka) správným herním monstrem? Jak se jejich design měnil v čase, které hry přinesly největší změny? Na která monstra herní veřejnost bude vzpomínat asi až do zániku videoher? Dozvíte se v článku od Ládi Loukoty.
Špionáž hrou
Jde spíše o téma, které se týká her deskových, než počítačových či konzolových, ale na tom nezáleží. Gábina Šuterová se v tomto článku noří do světa, kde se střetávají tajné služby a hry. Nabízí řadu zajímavých faktů o tom, jak lidé z tajných služeb USA zpracovávají své zkušenosti do podoby deskovek atd. Možná objevíte svět, o kterém jste nic netušili.
Další náběh na světovou pecku z Česka?
Řeč v tomto článku je o hře Lost Hero od studia, které vede Pavel Jiří Strnad. Že jste o hře ještě neslyšeli? Možná je to jen otázka času. Nebo navždy zapadne v propadlišti dějin, možné je všechno. Po letech vývoje se ale Pavel a jeho tým, který financuje vývojem komerčních aplikací, nachází v zajímavé pozici. Jak se do ní dostali, a co je čeká v nejbližší době, najdete v Levelu 290. Je to inspirující čtení pro všechny budoucí tvůrce s velkými plány.
Nové LEVEL tričko pro předplatitele
Jak už předplatitelé Levelu vědí, každý rok nabízíme nové tričko ke stříbrnému, zlatému a platinovému předplatnému. A letošek není výjimkou. Nemá cenu vysvětlovat umělecký či jiný záměr, podívejte se na nové tričko sami. Třeba jsme se trefili do vašeho vkusu a nebudete se stydět jej nosit. Když už ho nosí i i Draken...
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah LEVEL 290 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.