LEVEL 292 rekapituluje historii GOG a oznamuje změny na rok 2019
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 292 rekapituluje historii GOG a oznamuje změny na rok 2019

27. 12. 2018 14:00 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Těsně před zahájením svátků vyšlo 292. číslo magazínu LEVEL. Nové číslo je k dostání u obvyklých distributorů od trafik, přes benzínky až po nákupní centra. K mání je ale i v elektronické podobě přes Alza MediaFloowie a O2 Knihovna. Uvnitř posledního čísla roku 2018 na vás čeká nejenom soubor článků, které se věnují různým minulým, současným i budoucím fenoménům herního světa, ale i recenze, oblíbená Retro rubrika a nechybí ani rozhovor. Než se podíváme na články, které bychom vám rádi doporučili, seznámíme vás se změnami, kterými si LEVEL projde v roce 2019.

LEVEL v roce 2019 – 8 čísel za rok, o 20 stran navíc, objednání jednotlivých čísel přes internet

Po šesti a půl letech a 62 vydaných číslech Levelu na vlastní pěst bez zázemí velkého vydavatelství jsme se během redakčních debat shodli, že je čas na změny. Ne obsahové, protože vaše pozitivní ohlasy nás utvrzují v tom, že zájem o časopis, který přináší původní a detailní články o herním světě a jen neopisuje z internetu, stále přetrvává. Podmínky výroby a distribuce magazínu se však změnily, zvyky čtenářů také, naše pracovní vytížení jakbysmet. Co to tedy v praxi znamená?

Neustále nám například píšete a říkáte, že vlastně LEVEL nestíháte číst. LEVEL bude od roku 2019 vycházet osmkrát ročně a každé číslo bude mít o 20 stran více. Redakci i autorům to poskytne více času na přípravu článků, na opravdu zajímavá témata bude nyní více prostoru, čtenář bude mít víc času si každé číslo projít a v klidu si přečíst, co ho zajímá. V neposlední řadě nám to umožní optimalizovat náklady spojené s přípravou a distribucí každého čísla i se získáváním inzerce, což má podstatný vliv na to, aby Level mohl vycházet i v roce 2020 a dál. Další důležitou změnou je nová cena. LEVEL v roce 2019 bude se zvýšeným počtem stran stát 149 Kč (stávajících předplatitelů se změna ceny nedotkne, stejně tak i počet čísel, která obdrží, zůstane stejný). Na časopis to není málo, uvědomujeme si to. Pokud vás ale obsah Levelu baví nebo vám přináší informace, které jinde nenajdete, doufáme, že jednou za dva měsíce cenu lístku do kina za LEVEL s chutí utratíte.

Vymýšlíme a připravujeme další způsoby, jak vám koupi (stažení) Levelu zjednodušit. Prvním je třeba možnost objednat si přes internet jednotlivé číslo, aby vám přišlo do schránky a nemuseli jste pro něj nikam jezdit. Na stránce www.level.cz/chci-level, vyplníte svou adresu, kartou (nebo jiným způsobem) zaplatíte cenu časopisu na stáncích (tedy žádné poštovné navíc) a LEVEL vám hned druhý den odešleme přímo domů. Máme v hlavách celou řadu nápadů, které hodláme realizovat. A pokud se ptáte na kódy na hry či bonusy do her, pořád platí, že se budou v Levelu příležitostně objevovat. Něco konkrétního už plánujeme hned na první číslo roku 2019, které vyjde 22. února.

Termíny vydání Levelu v roce 2019 najdete na této stránce, informace o předplatném pro rok 2019 zase na této. A kdybyste měli jakékoli dotazy, pište na e-mail: redakce@level.cz

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Kořeny GOG.com

Když před více než 10 spouštěla polská společnost CD Projekt portál Good Old Games, nikdo asi netušil, že půjde o jednoho z hlavních hráčů na poli digitální distribuce. GOG.com není konkurence Steamu, ani nemá být, jak provozovatel (a čísla) neustále připomíná. Přesto jde o oblíbenou službu, která si prošla velmi zajímavým vývojem. Od portálu, kde si hráči mohli koupit herní klasiky, upravené pro aktuální operační systémy, až po tradiční digitální distribuci, která se ale stále v řadě aspektů vymyká konkurenci. Například absencí jakékoli DRM nebo na obecné poměry stále docela přísným výběrem her. Historii GOG.com analyzuje, rekapituluje a do kontextu zasazuje Václav Pecháček.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Herny ožívají s virtuální realitou

Herny s automaty, počítači nebo konzolemi byly u nás poměrně rozšířené ještě v devadesátých letech. Hardware byl drahý, hry také, možnost zahrát si za pár kaček, navíc se známými, byla výhodná. Cenová i obecná dostupnost PC, konzolí, handheldů a her pro ně v dalších letech ale způsobila, že herny v našich končinách vymizely. Vrátili se ale v předchozích letech díky virtuální realitě. A nejenom u nás, ale v celé Evropě i v USA, protože například v Asii nikdy ze scény nezmizely. VR řešení jsou stále drahá, nároky na prostor k jejich provozování pro normálního smrtelníka veliké, zážitky jsou spíš jednorázové. To všechno nahrává situaci, kdy si člověk raději skočí zahrát do VR herny, než aby si něco takového pořizoval domů. Jaká je v oboru VR heren situace, co unikátního mohou hráči zažít u nás i ve světě, se dozvíte z článku Gábiny Šuterové.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Rozhovor: stavitel světů

Jméno Philip Rosedale vám něco říká? Pokud nemáte povědomí o MMO Second Life, která úspěšně funguje od roku 2003, a periodicky se vrací na přední strany mainstreamových médií jako neskutečný úkaz chytrého podnikání a úspěšného vizionářství, pak asi ne. V tom případě si ale rozhovor s Rosedalem od Pavla Dobrovského nenechte ujít. Doby, kdy se o hra objevovala například v populárních seriálech, nebo se o ní hovořilo jako o novém fenoménu, už jsou dávno pryč. Pořád ale funguje, hraje a investuje či utrácí v ní tisíce hráčů, a navíc má budoucnost v podobě VR verze, do které se investoři nebojí investovat desítky milionů dolarů. A spojovacím článkem toho všeho je právě vizionář Philip Rosedale. Rozhovor s tímto člověkem si nenechte ujít.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Parkitect – nečekaná hvězda čísla

Na obálce Darksiders III, uvnitř recenze Fallout 76 nebo Hitman 2, ale přesto jsme pro prezentaci sekce recenzí vybrali Parkitect. Proč? Jak se dozvíte z recenze Ondry Šváry, jde o parádní variaci na RollerCoaster Tycoon se spoustou inovací, která popírá všechny pravidla o hrách, které dlouho setrvávaly v early accessu. Jde o výborný zabiják času.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Umělá inteligence se učí od hráčů

Stížnosti na nedostatky umělé inteligence jsou v podstatě nedílnou součástí skoro každé recenze nebo uživatelského komentáře, přestože v takové chvíli o žádnou AI nejde, protože hovoříme o skriptech. Budiž. Fenoménem, nejenom ve hrách, posledních let je ale skutečný vývoj AI, ke kterému hráči stále častěji přispívají tím, že data ze svého hraní sdílejí s vývojáři a obecně třetími stranami, což jim pomáhá modelovat skutečnou AI. Co se v této oblasti v poslední době děje, a kam to všechno spěje, se dozvíte v článku Pavla Skotáka.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Není runner jako runner

Možná jste o české hře hře Ricky Runner: SUPERBOOT CUP zatím neslyšeli. Škoda, ale nedivíme se. Od konce listopadu 2018 je dostupná v early accessu na Steamu, všude, kde ji tvůrci prezentují, sklízí ovace. Navíc za jejím vznikem stojí velmi zajímavý příběh mladého animátora Antonína Tripese, který má ve svých 26 letech na svědomí práci na hrách jako Zaklínač 3 nebo Quantum Break. Příběh o tom, jak se díky píli a talentu dá i z českého venkova propracovat mezi evropskou animátorskou špičku, vás bude určitě zajímat. Je inspirativní.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Pražský upír

Vampire: The Masquerade – Redempition rozhodně není tak kultovní hra jako Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Na obou hrách pracovala jiná studia, krom zajímavého zpracování upírské tématiky podle licence White Wolf je nic nepojí, není to první díl a pokračování. Redemption je spíš akční RPG ve stylu Diabla, zatímco Bloodlines je akční RPG ve stylu first-person akcí. Co je na Redemption tak zajímavé? Pro náš asi zasazení významné části hry do silně zprzněné české historie, ale to už se upírským příběhům stává. Jestli je to i po letech hra hodná koupě a zahrání, se dozvíte v článku od Honzy Olejníka.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Third-person fenomén

Nezřídka se dělí akční hry na third-person a first-person. A nejenom akční hry, ale i v posledních letech i adventury, horory, dokonce i puzzle hry. A protože k tomu, kde se vzala first-person perspektiva, už jsme se v Levelu vraceli několikrát, o zrodu pohledu „kameramana zpoza zad hlavní postavy“, jsme se zatím nebavili. Kde se tento přístup vzal, jaké hry tuto perspektivu prosadily, jaké hry ji využily vůbec poprvé, kdy a s jakým úspěchem, se dozvíte v článku Pavla Dobrovského.

Level 292 zdroj: tisková zpráva

Kalendáře na rok 2019

V posledním čísle Levelu v roce 2018 najdete kalendáře na rok 2019. Tentokrát jsme na ně nezapomněli jako v minulých letech. Snad se vám budou líbit...

Level 292 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza MediaFloowie a O2 Knihovna si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah LEVEL 292 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články