Souhrn se vrací
Po menší kontemplativní pauze vracíme zpět dvoustranu, která shrnuje a komentuje nejzajímavější události v herním průmyslu za poslední dobu. Už to není jednou za měsíc, proto došlo i ke změně názvu. Obsah však zůstává stejný: na dvou stranách byste se měli v souvislostech dozvědět, co řeší herní průmysl, a co to pro vás – hráče znamená.
Mýtus dobrého herního příběhu
Každý z nás má jinou představu o tom, jak vyprávět skvělý herní příběh. Lineární, v náznacích, s výraznými postavami, kontextový, roztroušený v končinách otevřeného světa – možností je milion. Co dělá dobré vyprávění a příběh bez ohledu na žánr hry a její strukturu, ale jaké jsou také příklady nezvládnutých scenáristických ambicí, se dozvíte v tématu Ládi Loukoty, doplněném o vyjádření a komentáře zkušených herních scenáristů Jarka Koláře a Karla Matějky.
Pan Sensible – Jon Hare
Sensible Soccer, Cannon Fodder, Mega-Lo-Mania a spousta dalších titulů. To je vizitka britského vývojářského veterána Jona Hara, který zažil začátky herního průmyslu v Anglii i v Evropě, ale také jeho postupný vývoj až do dnešních dní. Pořád je aktivní, má v zásobě spoustu zajímavých historek, jde o živoucí historii i současnost. Rozhovor tentokrát od našeho zahraničního dopisovatele Marse Vertiga.
Hry jako bezpečnostní hrozba
Jakým způsobem mohou hry představovat bezpečností hrozbu? Jednoduše, třeba pro váš počítač. Kdysi dávno bylo snadné stáhnout si crack pro pirátskou kopii hry s trojanem či wormem uvnitř. Existují ale i hry, které si pořídíte legálně a stejně vás šmírují a sdílejí data, o kterých vůbec nevíte. Historii a současnost podobných hrozeb popisuje Pavel Skoták.
Šílená obálka pro šílenou hru
Rage 2 byla jednou z nejočekávanějších her přelomu letošního jara a léta. Názor novinářů i hráčů na hru se v řadě ohledů zásadně liší. Jak dopadla u nás? Dozvíte se v recenzi. Díky vydání Rage 2 jsme vám každopádně mohli nabídnout netradičně barevnou obálku, se kterou si Memory pořádně vyhrál. Snad se bude líbit...
Lukáš Grygar strikes again s EVE Online
EVE Online a Lukáš Grygar. Nerozlučná dvojice už mnoho let. Sám v aktuálním Levelu přiznává, že hru zapnul po dlouholeté pauze, i když dění okolo sledoval. Jaké to je, vrátit se do tak náročné hry, co vás tam čeká, to vše se dozvíte v článku, který připomíná spíše povídku. Skvělou povídku.
Dětské hry, které vyděsí i dospělé
Na mobilních platformách je k dispozici řada her, které na první pohled zpracovávají dětské téma a mohly by se líbit mladším hráčům, ale jejich zpracování děsí nakonec i dospělé – tedy hlavně dospělé. Co všechno lze, zejména na Google Play, objevit, na co si možná budete chtít dávat pozor, pokud jste rodiče hrajících dětí, co je vlastně na podobných hrách děsivého, se dozvíte v článku od Gábiny Šuterové.
Jedna vlaštovka jaro nedělá
Příkladů legendárních a komerčně úspěšných studií, která se časem propadla do odpadiště dějin, je celá spousta. V poslední době třeba Telltale, které si vedlo na své poměry dobře, ale nezvládlo peníze a slávu po vydání své herní série podle seriálu The Walking Dead. Podobných příběhů je ale celá řada. Jde o poučné čtení od Ondry Šváry. Zejména pro vývojáře a šéfy herních studií.
Motorkář Tim Schafer
Retrofilové znají adventuru Full Throttle velmi dobře. Filmové dílko, které ve své době uspělo právě díky tomu, že se vykašlalo na tradiční adventurní postupy, má navíc zajímavou genezi v režii vtipálka Tima Schafera. Celý příběh vzniku této, pořád zábavné, hry vám připomene Pavel Dobrovský.
Konzole na konec
Už velmi brzy, za pár dní během E3, se pravděpodobně dozvíme informace o další konzolové generaci, minimálně od Microsoftu. Od Sony už jsme základní informace o další konzoli PlayStation slyšeli, zvěsti o dalším Switchi létají éterem jako čarodějnice také. Co ale můžeme reálně očekávat na základě vývoje ve světě hardwaru, se snaží v hardwarovém koutě tohoto Levelu shrnout Jirka Svák. Uvidíme, jak moc se ve svých predikcích strefil, nebo byl mimo. Již v dalším čísle, které vychází už 28. června. Více na www.level.cz
LEVEL vychází i v elektronické verzi
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 99 korun - je tedy o padesát korun levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media, Floowie a O2 Knihovna si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah LEVEL 295 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.