Mafiánský LEVEL 267 mapuje mikrotransakce a procedurálně generované světy
zdroj: tisková zpráva

Mafiánský LEVEL 267 mapuje mikrotransakce a procedurálně generované světy

23. 9. 2016 18:15 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Aktuální číslo Levelu krásně ilustruje různorodost současného herního světa. A nejenom v recenzích, kde se s přicházejícím podzimem objevily hry jako Deus Ex: Mankind Divided, Seasons After Fall, Mother Russia Bleeds nebo The Final Station. Hlavně v tematických článcích je znát, že na hry je možné nahlížet z nejrůznějších pohledů. Pokud vás tyto pohledy zajímají, určitě byste si měli LEVEL 267 pořídit - na stáncích, v supermarketech a v elektronické distribuci se totiž objevuje právě teď...

Co je české, to je hezké... Ale co Mafia III?

Oznámení třetí Mafie rozladilo mnoho fanoušků, kteří toužili zahrát si opět hru v zasazení, které evokuje prvního Kmotra, a samozřejmě více těží z tradičních mafiánských klišé. Hra to tak měla u veřejnosti od začátku docela těžké a mnoho příznivců jí nepřinesl ani fakt, že se na jejím vývoji už nepodílí většina z původních tvůrců. Aleš Smutný měl nicméně příležitost si Mafii III osobně několik hodin zahrát a do redakce se vrátil překvapivě nadšený. Mafia III je jiná než první dva díly, ale její brzké vydání budeme sledovat velmi pozorně. Alešovy čtyřstránkové první dojmy vám prozradí proč.

1 zdroj: tisková zpráva

Téma Mafie III nás ale přivedlo na myšlenku současného stavu českého vývojářství. A protože jsme nechtěli opakovat známé informace a ohlížet se třeba za historií, zvolili jsme trochu jiný pohled. Využili jsme toho, že Dan Kremser žije dlouhodobě v zahraničí a jeho pohled na proslulost českých her v cizině tak není zatížený ničím jiným než vlastní zkušeností.

A když už jsme u české herní scény, máme pro vás oznámení týkající se naší pravidelné komentářové rubriky. Svůj prostor v ní vedle již tradičních autorů Dana Vávry, Michala Rybky, Lukáše Macury a Vládi Geršla nově dostane i Eugen Harton, hlavní producent hry DayZ. Doufáme, že pro vás budou jeho postřehy a názory co nejvíc inspirativní.

2 zdroj: tisková zpráva

Zaplať a táhni!

Mikrotransakce se za posledních několik let staly všudypřítomnou realitou herního průmyslu. Z multiplayerových a mobilních her se přesunuly i do vysokorozpočtových titulů, kde slouží jako další zdroj příjmů vedle tradičního jednorázového poplatku a DLC. Přes všeobecný odpor mezi hráči vydavatelé přicházejí s novými formami mikrotransakcí, které vyvolávají ještě nenávistnější reakce, nejnověji v případě Deus Ex: Mankind Divided. Celou problematiku, se všemi jejími klady a zápory probral ve svém rozsáhlém článku Honza Švelch. 

4 zdroj: tisková zpráva

Všechno je jen náhoda

Vsadit na faktor náhody a nechat počítač vymýšlet nejrůznější kombinace herního obsahu za vás, to rozhodně není žádná velká novina. Naopak, dříve se musela řada her na náhodné generování přímo spolehnout – především kvůli slabému hardwaru. Historii ale i současnost her s procedurálně generovanými světy zmapoval ve svém článku Honza Olejník. Mimo jiné se v něm dočkáte i vysvětlení toho, jak generování probíhá po technické stránce, a jaké zádrhely jej doprovázejí.

5 zdroj: tisková zpráva

Náhodné generování her není jednoduché, vygenerovat zaručený hit je ale ještě mnohem těžší. Vašek Rybář se v této souvislosti ve svém tématu zamýšlí nad tím, jaké společné prvky v sobě skrývají velké filmové a herní blockbustery, a proč zrovna jejich tematika na masy tak zabírá.

6 zdroj: tisková zpráva

Povídání o příběhu

Od spolupráce na prvních dílech série Broken Sword má vystudovaný astronom Steve Ince v pracovním hledáčku příběhy. I mezi herními scenáristy je výjimkou: nezajímá ho pouze způsob, jak příběh odvyprávět, ale zkoumá vztah mezi scenáristy a technologiemi vývojářů. O své práci naštěstí i rád mluví a dokázal to v rozsáhlém rozhovoru, který s ním vedl Pavel Dobrovský.

3 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 267 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články