Mafie skončila, středověk trvá!

Letošní ročník herní výstavy Gamescom byl na informace o nových hrách poměrně skoupý, v našich zeměpisných končinách to ale bohatě vynahradila jediná zpráva – představení Mafia III. Volba obálky pro toto číslo tak byla jednoznačná, zvláště když jsme Mafii III viděli na vlastní oči přímo v Německu a měli jsme i možnost popovídat si s tvůrci hry. Třetí díl už sice nebude produktem českého studia 2K, ale to neznamená, že noví tvůrci nemohou uchopit téma zajímavým způsobem. Návdavkem vám proto v tematickém článku připomeneme, jaké jsou hlavní pilíře prvních dvou dílů a mafiánských příběhů obecně.

02

Mafia III sice vzniká hlavně v Kalifornii, v ČR ale vznikají jiné zajímavé hry. Jednou z nejočekávanějších je bezesporu RPG Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios. V hlavním rozhovoru čísla jsme po delší době opět nakoukli pod pokličku jeho vývoje, tentokrát z netradičního pohledu tvorby hudebního doprovodu. Na něm ve Warhorse pracují Adam Sporka a Jan Valenta, které na osmi stránkách vyzpovídal Pavel Dobrovský.

03

Neviditelné hry

Ne všechny hry mají to štěstí hřát se v záři reflektorů. Mnoho z nich zemře ještě předtím, než je tvůrci vůbec ukáží světu. Ve světě herních prototypů vznikají desítky a stovky experimentálních hříček, ze kterých skutečné hry vzniknou jen velmi zřídka, případně po velmi dlouhé době. O tomto podhoubí herního vývoje vás informujeme v dalším zajímavém článku tohoto čísla.

05

Neviditelné jsou ale často i hry, které se těší mezi hráči velké popularitě. O nich a o důvodech jejich absence ve velkých herních médiích, píše ve svém článku Honza Švelch. A konečně, fanoušky netradičních herních přístupů dozajista potěší i rozsáhlé téma o takzvaných game jamech, ve kterých jsou velmi aktivní i čeští vývojáři.

09

Jak se vrátit k legendě?

Jak navázat na legendární hru, abyste oslovili nové fanoušky a zároveň nezklamali pamětníky? To je otázka za milion a zaručený recept bohužel neexistuje. Ve dvou článcích tohoto čísla se podíváme na dva různé přístupy. První z nich reprezentuje id Software s novým Doomem, který se snaží jít zlatou střední cestou, ale dosavadní dojmy fanoušků jsou spíše rozpačité.

O druhý přístup se snaží vývojáři z Pencil Test Studios, kteří v potu tváře dokončují svou adventuru Armikrog. Ta má navázat na odkaz legendárního Neverhoodu, nesnaží se ale o zásadní inovace. Tradičními uměleckými postupy vytvářejí nový svět, ve kterém ale to „staré, dobré“, poznáte na první pohled.

07

Další zboží

Jsou free to play hry službou hráčům nebo jen pastí na důvěřivé hráče? Do určité míry lze považovat za správné obě možnosti. Jisté ale je, že tvorba free to play her klade na vývojáře úplně jiné nároky než designování her klasických. Michal Rybka vám ve svém článku ukáže, ve kterých oblastech se hra podřizuje tahání peněz z kapes hráčů, a kdy naopak free to play model nutí vývojáře předhodit hráčům to nejlepší, čeho jsou schopni.

10

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi, ve které stojí pouhých 79 korun a je tedy o dvacku levnější než na stánku. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Publero a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 255 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.