Světy bez hranic
Jaké jsou limity videoher? Jak bude virtuální zábava vypadat za deset nebo patnáct let? Pokud podobné otázky dráždí vaši představivost, najdete v novém Levelu spoustu inspirativního čtení. V souvislosti s vydáním PC verze Grand Theft Auto V jsme se totiž podívali na zoubek omezením otevřených světů ve hrách a zamysleli se nad možnostmi jejich překonání.
V Levelu 252 nechybí samozřejmě ani recenze na zmiňovanou PC verzi GTA V, ale na zoubek jsme se podívali i dalším jarním titulům v čele s Bloodborne, Pillars of Eternity, Titan Souls nebo Mortal Kombat X.
Hvězdy domácí i zahraniční
Na domácí vývojářské scéně se během pouhých dvou let zrodila nová hvězda. Řada tuzemských hráčů vnímá úspěch Bohemia Interactive a očekává, jak dopadne Kingdom Come od Warhorse, ale o úspěchu Marka Rosy a jeho Keen Software House se tak často nemluví. Při tom v souvislosti s Medieval Engineers a ambiciózním projektem umělé inteligence má majitel pražského týmu rozhodně co říct. Důkazem toho je náš velký rozhovor.
To Hidetaka Mijazaki se s novináři prakticky nebaví. A možná i tato nechuť po sebe prezentaci způsobila, že se kolem japonského vývojáře vytvořil kult, který vyznávají i lidé, co o něm před rokem ještě neslyšeli. Aleš Smutný mezi ně ale nepatří. Tedy, ne že by neuznával schopnosti tvůrce Dark Souls nebo Bloodborne, ale sleduje tvorbu From Software už dost dlouho na to, aby věděl, že kořeny jejich současného úspěchu nestojí jen na jeho tvůrčích schopnostech.
Nejasná budoucnost
„Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly,” říká staré přísloví a v tématu Honzy Švelcha si jej připomenete hned několikrát. Příběhy her, jejichž tvůrci naslibovali hory doly a následně hráčům přinesli jen zklamání, nejsou záležitostí jen posledních let a fenoménů jako je Kickstarter nebo early access. Spojení sliby=chyby platí v herní branži už od osmdesátých let a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se herní vývojáři poučili.
To hraní na chytrých hodinkách se prozatím nachází ve fázi opatrného očekávání. Jako hráči od nich žádnou velkou revoluci nečekáme, ale poté, co jsme si pár her na nich vyzkoušeli, musíme uznat, že hry na tomto specifickém zařízení mohou mít něco do sebe.
Vzpomínejte v dobrém
Uchovávání herní historie je ošemetná věc. Stovky nejrůznějších formátů, platforem a programátorských přístupů mohou herním archivářům pořádně zkomplikovat život. O to víc bychom jejich práci měli věnovat pozornost. Ať už jde o herní muzea nebo o virtuální Archive.org, který se před časem rozhodl hledat ztracený čas i ve světě videoher. V našem tématu zjistíte, jak se vlastně taková věc dělá a udržuje.
Zavzpomínat si ale můžete i v dalších rubrikách. Vedle tradičních retro stránek jsme tentokrát zabrousili i k tématu „her s počítačových učeben”. Pokud jste zažili výuku počítačů na základních a středních školách v 90. letech, určitě víte, o čem mluvíme. A pokud ne, tak se to v tématu Honzy Horčíka dozvíte.
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi, ve které stojí pouhých 79 korun a je tedy o dvacku levnější než na stánku. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Publero a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah Levelu 252 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.