Tady je Geraltovo
Zaklínač Geralt se na obálkách Levelu objevil už třikrát (v číslech 129, 158 a 204), ani napočtvrté jsme ale neměli s vymýšlením námětů pro články mnoho práce. Svět Andrzeje Sapkowského i celý osud zaklínačského fenoménu je možné uchopit z nepřeberného množství úhlů. Jednoho z nich využil Aleš Smutný, který vám ve svém článku vysvětlí, v čem se Zaklínač liší od klasických západních fantasy a upozorní vás na důležité souvislosti, které vám možná doteď unikaly.
Se svou troškou do mlýna přispěl i Martin Bach, který se věnoval stylu a formě, s níž na Sapkowského práci navázali lidé z CD Projektu. A konečně, třetího „zaklínačského“ tématu se ujal Michal Nemec. Ten se na věc podíval z druhé strany – jsou lepší RPG s předdefinovaným hrdinou, nebo RPG, ve kterých si můžete vytvořit vlastního hrdinu?
A pak je tu samozřejmě recenze třetího Zaklínače, kvůli které jsme museli o několik dnů posunout uzávěrku a přemluvit hodné lidi v tiskárně, aby se pokusili i přes toto zpoždění vyrobit časopis včas na plánované páteční vydání. Naštěstí to vyšlo a výše popsaných 17 stran o Zaklínači čeká jen na vás...
Lord British osobně
Na velké profilové rozhovory se snažíme každý měsíc sehnat co nejzajímavější osobnosti herního světa a tento měsíc se nám povedl obzvlášť vzácný úlovek. Pavel Dobrovský si popovídal s Richardem Garriottem, tvůrcem série Ultima a vůbec člověkem, bez kterého by dnešní hry vypadaly úplně jinak. Garriott je ale výjimečnou osobností i v jiných ohledech – byl jedním z prvních vesmírných turistů, potopil se k vraku Titanicu a navštívil Antarktidu. Rozhovor s ním opravdu stojí za přečtení!
Písmem k novým obzorům
Ve třetím Zaklínači hrají rozhovory poměrně velkou roli. Existují ale i hry, v nichž jsou dialogy a text obecně ještě mnohem důležitější. Ve svém článku se jim věnuje Ladislav Loukota a vsadíme se, že po jeho přečtení budete sami překvapení, kolik možností text ve hrách nabízí. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Textové hry se totiž vyvinuly do formy, která umožňuje vyprávět příběhy způsobem, jakým by to žádná hra s grafikou nedokázala.
Písmo hraje svou roli i v dalším tématu, tentokrát od Michala Rybky. Ten si posvítil na problematiku herního interface. Na první pohled to může znít nudně, ale nenechte se zmýlit. HUD zcela zásadně ovlivňuje zážitek z hraní a vývojáři se při jeho návrzích musí potýkat s obrovským množstvím problémů. Michal ve svém článku uvádí dobré i špatné příklady a upozorňuje na to, že s každou novou technologií přicházejí do her i nové výzvy.
Investice do hraní
Jste ochotní platit za povedené herní modifikace? Na tuhle otázku se nepřímo zeptaly firmy Valve a Bethesda a od hráčů přišla jasně odmítavá odpověď. V tématu Honzy Olejníka se ale dozvíte, že nápad zpoplatnit modifikace není nový - poprvé se objevil už skoro před 20 lety. Druhým dechem je ale třeba dodat, že důvodů, proč se doposud neprosadil, je celá řada, a ani zdaleka nesouvisejí jen s odporem hráčské komunity.
Peníze, které ušetříte (alespoň prozatím) za modifikace můžete utratit třeba za nové hry. Anebo za profesionální herní periferie, které z vás podle výrobců udělají lepší hráče. Na futuristicky vypadající a pekelně drahé klávesnice i myši se ve svém hardwarovém článku podíval Jirka Vašina a pokusil se zjistit, zda má nemalá investice do nich z hlediska normálního hráče vůbec smysl.
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi, ve které stojí pouhých 79 korun a je tedy o dvacku levnější než na stánku. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Publero a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah Levelu 253 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.