Nový LEVEL 256 jde po stopách Metal Gear Solid a tvůrce Shadowrunu
zdroj: tisková zpráva

Nový LEVEL 256 jde po stopách Metal Gear Solid a tvůrce Shadowrunu

20. 9. 2015 10:54 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Od pátku je na pultech obchodů, v prodejnách JRC a Brloh a v elektronických distribucích Publero a Floowie k dispozici nové číslo herního magazínu LEVEL. Na obálce 256. vydání je legendární The Big Boss z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, což jednoznačně určuje hlavní téma čísla: definitivní rozloučení Hidea Kodžimy s touto slavnou herní sérií. Nezůstalo ale jen u této japonské klasiky. V tradiční náloži témat, komentářů a dalších článků totiž najdete mimo jiné i první český rozhovor s designérem Jordanem Weismanem - autorem sérií Shadowrun, Mechwarrior a mnoha dalších.

Dvě legendy v jednom čísle

Série Metal Gear vznikla před stěží uvěřitelnými osmadvaceti lety. A přestože není vyloučeno, že se ještě v budoucnu dočkáme dalšího dílu, v letošním roce si zažila zásadní zlom. S rozmáchlou ságou se totiž loučí její hlavní tvůrce. Mluvit o celoživotním odkazu u autora, kterému je teprve 52 let, se může zdát poněkud předčasné, ale v případě Hidea Kodžimy se tomu nelze vyhnout. I kdyby tento Japonec už někdy nevytvořil žádnou další hru, Metal Gearem ovlivnil herní branži jednou provždy.

01 zdroj: tisková zpráva

Kodžimovi proto věnujeme nejen velké osmistránkové téma, ve kterém se vám pokusíme vysvětlit, v čem stojí jeho unikátní tvůrčí přínos, ale jeho jméno je zmíněno samozřejmě i v recenzi na Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. K zatím poslednímu Kodžimovu dílu si pak své řekl i Dan Vávra ve svém pravidelném komentáři – a nebyl zdaleka tak pozitivně naladěn, jako my v redakci.

Tvůrce Metal Gearu ale není jednou legendou, o které v Levelu 256 píšeme. Jméno Jordana Weismana vám možná na „první dobrou“ nic neřekne. Při tom je jedním z klíčových tvůrců stolních her z 80. let, který svůj um přenesl i do počítačových her. V roce 1980 založil společnost FASA, pod jejímž jménem vznikly kultovní značky jako Shadowrun, BattleTech či MechWarrior. V polovině 90. let se vrhnul na počítačové hry a s přestávkami u nich zůstal dodnes. V tomto čísle recenzujeme „jeho“ Shadowrun: Hong Kong a Aleš Smutný navíc Wiesmana ukecal ke zřejmě prvnímu rozhovoru pro jakékoliv české médium. A věřte nám, stojí to za to.

02 zdroj: tisková zpráva

Slavná minulost, hořká budoucnost?

Hned tři tématické články v tomto čísle spojuje jeden společný jmenovatel – píše se v nich o dříve úspěšných fenoménech, které se v současné době potýkají s nemalými problémy. První z článků rozebírá žánru realtime strategií a Láďa Loukota se v něm snaží přijít na to, proč se v tomto kdysi tak populárním žánru nedaří vývojářům přijít s inovacemi, které by jej nějak zásadně posunuly dál. V druhém textu vzpomíná Honza Olejník na herní společnosti, které neunesly tíhu svého vlastního úspěchu a s růstem počtu zaměstnanců a peněz na kontech začaly dělat neúspěšné nebo dokonce špatné hry.

Poslední z této trojice článků má trochu optimističtější vyznění, přestože pojednává o fenoménu, který už dávno zmizel z našich radarů. Arkádové automaty byly dříve hlavní herní platformou, pak prakticky zemřely, ale dnes se, alespoň v některých zemích, opět vrací do módy. Transformovaly se, vylepšily se a nabízejí velmi netradiční herní zážitky.

05 zdroj: tisková zpráva

Vzhůru ke hvězdám

Odborníci tvrdí, že jedním z nejžádanějších zaměstnání budoucnosti bude pilot dronů. Honza Olejník se na tu chvíli velmi dobře připravuje – svépomocí si sestrojil vlastní kvadrokoptéru a ve svém článku v novém Levelu vám vysvětlí výhody a nevýhody tohoto zajímavého koníčka. V technologické rubrice vám ale nabízíme i jedno tradiční herní téma. Pokud uvažujete s blížícími se Vánoci o koupi nového joysticku, třeba kvůli vesmírným simulátorům jako Elite: Dangerous, představíme vám varianty, ze kterých můžete vybírat.

07 zdroj: tisková zpráva

Ve 256. Levelu ale najdete i celou řadu dalších zajímavých článků. Za všechny jmenujme třeba téma o nečekaném návratu nadějné slovenské akční hry Elveon, pojednání o složitě propletených vztazích herních vývojářů a hollywoodských filmařů nebo článek o překvapivě bohatém herním zobrazení sexuálních menšin.

04 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi, ve které stojí pouhých 79 korun a je tedy o dvacku levnější než na stánku. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Publero a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 256 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články