Nový LEVEL 261 bojuje za svobodu lidstva
zdroj: tisková zpráva

Nový LEVEL 261 bojuje za svobodu lidstva

23. 2. 2016 19:30 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Sectoid na obálce zbrusu nového vydání herního magazínu LEVEL, které před pár dny dorazilo na pulty českých a slovenských obchodů, upozorňuje na jediné – stejně jako statisíce jiných hráčů po celém světě jsme podlehli kouzlu XCOM 2 a velkou část února jsme strávili bojem za svobodu lidské rasy.

Hráči malí i velcí

Který herní trh je největší? Po třicet let byla odpověď na tuto otázku jednoduchá. Spojené státy, jako kolébka videoher, vládly spotřebě v herním průmyslu s neotřesitelnou pravidelností. Až do loňského roku. Z 91,5 miliard dolarů, které se podle analytické firmy Newzoo v herním průmyslu za rok 2015 protočily, je za největší podíl, přesně 22,2 miliardy USD, zodpovědná Čína. Čínské firmy, v čele s kolosem jménem Tencent, vydělávají více než kdy v minulosti a jejich oči se tím pádem logicky obracejí na západ. Na otázku, jak se jejich rozpínání projeví na hrách, které budeme v budoucnu hrát, se pokusil odpovědět Ondřej Švára.

01 zdroj: tisková zpráva

Mezi herními vydavateli ale nepůsobí jen obří firmy jako Tencent. Jednou z vyloženě malých, ale přesto úspěšných firem v této oblasti je vydavatelský tým Devolver, který má na kontě Hotline Miami, Broforce, Shadow Warrior, Serious Sam nebo The Talos Principle. Nezávislým autorům poskytuje Devolver alternativu mezi vlastním vydáváním a podepsáním smlouvy s velkou firmou. Kolika krachy si jeho zakladatelé prošli, než se jim podařilo naskočit na správný vlak, jsme se zeptali jednoho z šéfů firmy Graemea Strutherse.

02 zdroj: tisková zpráva

Věci a hračky

Amiibo, Disney Infinity a v neposlední řadě Skylanders. Tři naprosto skvělé příklady toho, jak do sebe prorůstá byznys s videohrami v jejich digitální a nakonec i fyzické, převážně sběratelské podobě a zcela normální hračkářský průmysl. Tedy mašinerie obsahující mimo jiné například Lego, či kategorii samu pro sebe, a sice akční figurky, kterými se Amiibo a jiné fenomény herních hračkářství přímo inspirovaly. Jak ale vzniká figurka Skylanders, jaká jsou úskalí spojení digitálního a fyzického obsahu a jak je na tom vlastně vůbec herní merchandise dneška? Na to ve svém tématu odpovídá Dan Kremser.

04 zdroj: tisková zpráva

Fyzických věcí se týká i další téma Levelu 261. Takzvaný internet věcí se sice her dotýká jen okrajově, přesto je zřejmé, že mu patří budoucnost. Pod tímto poněkud kostrbatým překladem se skrývá obrovská skupina nejrůznějších „chytrých“ čidel, měřáků, spotřebičů a gadgetů, které na trh firmy chrlí s jediným úkolem: aby nám zpříjemnily a usnadnily každodenní život. Realita však není tak ideální a dle odborníků představuje Internet of Things i nemalé bezpečnostní riziko. Honza Olejník se tak ve svém článku podíval na to, ve kterých případech má připojení věcí na internet smysl, a kdy jde spíše o kuriozitu.

Exkluzivní kousky

XCOM 2 na titulní stránce samozřejmě předznamenává, že hlavní recenzí čísla je právě návrat slavné strategické série. Ale XCOM, kterému se mimochodem věnujeme i v retru, není jedinou zajímavou hrou, kterou v novém Levelu recenzujeme. Přesněji řečeno, Level 261 se staví na odpor nepsanému pravidlu, že únor bývá ze všech měsíců v roce zpravidla herně nejslabší. Tituly jako The Witness, Unravel, Darkest Dungeon nebo American Truck Simulator vám bez problémů vydrží až do jara.

05 zdroj: tisková zpráva

S jednou z recenzovaných her, konkrétně s PC verzí Rise of the Tomb Raider se pojí i poslední téma, na které bychom vás rádi upozornili. Týká se exkluzivních her pro určité platformy a sepsal ho Honza Švelch. V textu se dozvíte, jaký vliv mají exkluzivní hry na prodeje herních konzolí a zda můžeme v budoucnu čekat spíše jejich rozmach, nebo naopak ústup do zapomnění.

06 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi, ve které stojí pouhých 79 korun a je tedy o dvacku levnější než na stánku. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 261 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články