Nový LEVEL 263 píše o českých vývojářích v cizině, monitoruje virtuální realitu a recenzuje Dark Souls III

22. 4. 2016 19:00 - Komerční sdělení / PR
autor: Inzerce

Vychází na platformách: Windows, MAC

Věděli jste, že čeští vývojáři dělají třeba na sérii Uncharted nebo spolupracují s Blizzardem? Pokud ne, nechte se překvapit při čtení Levelu 263, který se už pár hodin hřeje na pultech obchodů a v elektronických distribucích Alza Media a Floowie. Článek Honzy Horčíka, který se věnuje úspěšným českým vývojářům pracujícím pro zahraniční firmy, ale není jediným lákadlem nového čísla. Nabízíme vám totiž mimo jiné i téma Michala Rybky o virtuální realitě, velkou recenzi Dark Souls III od Honzy Vrobela, rozbor toho, jak nás hry staví před „iluzi volby“ od Lukáše Grygara nebo rozhovor Aleše Smutného s íránským herním designérem Navídem Chonsárím.

Úspěch, co překonal hranice

Hangar 13, Blizzard, Naughty Dog, Remedy, EA, IO Interactive a další. To všechno jsou názvy známých herních studií, ve kterých zanechávají svou stopu Češi. V článku Honzy Horčíka jsme se podívali na osudy českých vývojářů, které osud zavál mimo hranice naší republiky, a vyzpovídali jsme je ohledně radostí a strastí, jaké práce v cizině přináší.

03 zdroj: Archiv

Mezi vývojáře působící mimo svou rodnou zem patří i íránský herní designér Navíd Chonsárí, který se podílel na vzniku několika dílů Grand Theft Auto, a pomohl přivést na svět drsňáka Maxe Paynea. Pak ale hodil vývoj velkých her za hlavu a dal se na cestu nezávislého tvůrce. A aby se kruh uzavřel, začal dělat hru o Íránské islámské revoluci. Jedny vlivné a radikální íránské noviny jej za to označily za amerického špiona, a tak se už pár let nemůže do země vrátit. Chonsárího vyzpovídal v novém Levelu Aleš Smutný.

02 zdroj: Archiv

Teorie i praxe

Potenciál, příležitosti, problémy a řešení. Tak zní podtitul článku Michala Rybky o nástupu virtuální reality. Michal měl možnost vyzkoušet finální verze Oculus Rift a HTC Vive a ve svém textu vás seznámí s největšími problémy i příležitostmi, které návrat této zajímavé technologie doprovázejí. Stále jich není málo, a to přesto, že řadu problémů už se výrobcům hardwaru i softwaru podařilo vyřešit.

01 zdroj: Archiv

Zatímco článek o virtuální realitě je veskrze praktický, teorii zastupuje v tomto čísle článek Ládi Loukoty o designu akčních her. Téma vychází z přednášky Acuši Inaby, spoluzakladatele PlatinumGames a tvůrce titulů jako The Wonderful 101, Transformers: Devastation a především Bayonetta. Nejen Inabovy zkušenosti mluví o tom, že tvorba dobré lineární akce má k předpokládané jednoduchosti hodně daleko. Zatímco u jiných žánrů si totiž každý hráč může najít to, co ho bere nejvíce, u dopředu připravené zábavní atrakce, jakou je typická akční hra, je vyladění zážitku daleko složitější.

b02 zdroj: Archiv

Iluze volby

Tématu reálného dopadu voleb hráče na příběh a celkové dění ve hrách jsme se nedávno věnovali i na Games.cz, v Levelu se na něj ale podíváme z jiného úhlu pohledu. Článek Lukáše Grygara vám odhalí, jak vlastně volby ve hrách fungují, a proč je jejich zařazení do hry často spíše iluzí než reálným rozhodováním.

b01 zdroj: Archiv

Data sem, data tam

S rozvojem internetu o nás začali postupně shromažďovat informace prakticky všichni, v čele pelotonu jsou obří firmy jako Google nebo Facebook. Bylo jen otázkou času, kdy se shromažďování a analyzování dat dostane i do herního průmyslu. Lukáš Macura se ve svém článku pokusí vysvětlit, proč a jak se herní analytika dělá, a co je na tom pro vývojáře a vydavatele tak lákavého, že jsou do toho ochotni investovat nemalé prostředky.

04 zdroj: Archiv

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za pouhých 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stánku. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 263 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Tagy: časopisy akční RPG Level serious game

Zdroj: LEVEL

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)