Pokémoni a ti druzí
Nebýt vydání No Man's Sky, asi bychom na obálku Levelu 266 museli dát nějakého pokémona. Globální mobilní hit Pokémon Go doslova zahýbal celým herním světem - po dlouhé době se stal hrou, která prolomila jeho hranice a dostala se k masám. Recenzi No Man's Sky jsme ale naštěstí stihli a z Lukášova textu se dozvíte, jak se vysoká očekávání, které tuto hru doprovázela, střetla s realitou.
Ale ani Pokémony jsme samozřejmě nemohli ignorovat. Věnuje se jim Petr Poláček ve svém pravidelném ohlédnutí „Měsíc v kuse”, Pavel Dobrovský vám v retro rubrice představí příběh úplných začátků tohoto dvacet let starého fenoménu, a v tématu Gábiny Šuterové se pak dozvíte víc o geolokačních hrách obecně. Pokémon Go totiž není zdaleka jedinou hrou, která vás může donutit vyrazit ven.
Vážně i nevážně
Politika je věc, které se spousta autorů her snaží vyhýbat. Otevřená kritika některého ze systémů zvyšuje, zejména v dnešní době, riziko kontroverze a zužuje potenciální okruh publika dané hry. Někteří autoři se však i přesto do práce na politickém titulu pustí, a Jakub Kovář se ve svém rozsáhlém článku podíval na to, jak podobné hry dopadají.
O další, tentokrát jasně nevážné téma, se postaral Honza Švelch. Zabývá se v něm takzvaným Pravidlem 34, které zní: „Pokud něco existuje, pak to existuje i v pornografické verzi. Bez výjimek.“ Není divu, že se toto pravidlo vztahuje i na fanouškovské výtvory inspirované počítačovými hrami. V éře crowdfundingu se pak ze záliby kreslit nahé a kopulující herní postavy může stát práce na plný úvazek.
Velká data o hrách
Analýza je rozbor - jde o metodu zkoumání složitějších skutečností s pomocí rozkladu na jednodušší, jak říká slovníkové heslo. V posledních letech začíná analýza her a hráčů pomáhat vývojářům v tom, aby se právě jejich tituly udržely na vrcholu co nejdéle, a vydělaly co nejvíc peněz. Jedním z lidí, kteří jim v tom pomáhají, je Ivan Trančík, se kterým v hlavním rozhovoru tohoto čísla mluvil Martin Bach.
O velká data se bezesporu stará i společnost Amazon. Megakorporace Jeffa Bezose dělá vše proto, aby narušila stojaté vody herního průmyslu, a chce se stát jedním z rozhodujících hlasů, které budou ovlivňovat, u čeho a jak se budeme v dalších letech bavit. V článku Dana Kremsera se dozvíte, v jakých oblastech Amazon podniká, a kam by její kroky mohly vést dál.
Pohled do zákulisí
Podávání žalob patří k Americe stejně jako nekonečné televizní seriály, ropné věže, silná auta a široké silnice. Vlastně by se dalo říct, že je to jeden z vývozních artiklů, protože nikde jinde se nejen že nesoudí lidé tak vehementně, ale ještě tím inspirují právě ony zmíněné seriály. S takovým předpokladem pak není divu, že videoherní byznys s žalobami bojuje dnes a denně, a Vašek Rybář se ve svém článku podíval na ty nejzajímavější případy.
Když vejdete do prvního z pěti podlaží sídla Valve, přivítá vás ikonický ventil. Ten samý, který je v logu firmy, jen v reálné velikosti. Pochází ze skutečné lodi, a když se herní vývojáři do současných kanceláří nastěhovali, musela být kvůli této ozdobě speciálně zpevněna podlaha recepce. Co ale za tímto fenoménem stojí, kdo v kanceláři nepoužívá žádné nepřirozené světlo, a kdo má nad stolem sbírku vzácného Lega? I na to odpovídáme v dalším tématu aktuálního čísla.
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah Levelu 266 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.