18 minut z hraní Assassin’s Creed Origins ukazuje obsáhlost otevřeného světa mimo hlavní dějovou linii
zdroj: tisková zpráva

18 minut z hraní Assassin’s Creed Origins ukazuje obsáhlost otevřeného světa mimo hlavní dějovou linii

8. 8. 2017 13:31 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Nový Assassin je svým vydáním na konci října už v podstatě za dveřmi a pro svou sérii chystá řadu (snad) skvěle fungujících novinek. Na letošní E3 si Aleš vyzkoušel půl hodiny pobíhání a vraždění v rozpáleném písku a zklamaný z toho rozhodně nebyl. Byť se tehdy měl věnovat úkolu hlavního příběhu, nemohl si nevšimnout záplavy vedlejších aktivit, které budou jednou z předností Assassin’s Creed Origins. A jeden ze stovek vedlejších úkolů byl právě představen ředitelem hry Ishrafem Ismailem na webu IGN.

Video ukázka začíná kousek od pyramid v Gíze, kde se Bayek projíždí na svém velbloudovi. Záhy můžete vidět malou osadu, kolem které byste mohli prosvištět a nevěnovat jí vůbec pozornost. Teprve až zpomalíte a zavítáte mezi kamenná obydlí, objeví se na v dáli ležícím těle symbol interakce. K zobrazení vedlejšího úkolu tak dojde až po vašem projevení zájmu, ale ani pak se do něj nemusíte nutně pouštět.

V této ukázce však jde o přesně tento úkol, takže se Bayek vrhá k ležícímu tělu, aby se sám stal obětí přepadení. Tím začíná vedlejší úkol „Co je mé, je i tvé“ s klasickým mustrem „přines“. Bayek se vydává po stopách zloděje, které ho přivedou k neklidnému chlapci, až se postupně propovídá k pravdě – bandité chlapcům unesli ochránce Anta a vrátí jim ho výměnou za nakradené věci.

Jeden vedlejší úkol tak v sobě skrývá další vedlejší úkol a rázem se z nevinné premisy stává investigativní mise klidně na půl hodiny. Během takové doby se stihne udát opravdu slušná řádka věcí, kde nesmí chybět pozorování okolí z orlího pohledu s označováním nepřátel, plížení se po římsách, skákání do sena, ukrývání se před písečnou bouří atd. Bayek se občas dokonce i zapotí při odklízení kamenů ze zavaleného průchodu, aby se dostal tam, kam potřebuje.

Zajímavě se jeví následný průzkum pyramid. Ve videu je nám představena sice ta vůbec nejmenší pyramida v oblasti, ale i to stačí na slušné bludiště. Tvůrci se prý hodně snažili být věrní skutečným předlohám, i když si pár tajných chodeb stejně přimysleli. V pyramidě se neobejdete bez pochodně, která nutně neslouží jen jako zdroj světla, ale můžete ji hodit na zem a zapálit uschlou trávu a v ní stojící stráž, hodit ji za roh a odlákat tak pozornost banditů nebo se s ní rovnou vydat do boje.

O pro sérii inovativním soubojovém systému se Aleš obsáhle rozepsal ve svých dojmech a po shlédnutí videa mu nejde nedat za pravdu. Hodně záleží na vámi držené zbrani a výbavě soupeře – s kopím se proti oštítovanému protivníkovi holt musíte chovat jinak než s mečem. Přímou cestou to půjde málokdy, musíte se uhýbat a sami si vytvářet pozice k protiútoku.

Pokud však upřednostňujete kradmý postup, nebudete zklamaní. Úrovně poskytují spoustu vyvýšených plošin a natažených lan známých z předchozích dílů, takže není problém umisťovat dýky do zad a šípy do hlav. S lukem jsou pak spojeny hned dvě nové funkce – při míření na nepřítele se vám zobrazuje míra způsobeného zranění a když se vám povede headshot, čas se zpomalí, abyste mohli sundat dalšího bídáka a tímto způsobem se zbavit několika protivníků po sobě.

zdroj: Archiv

Video se věnuje ještě spoustě dalších prvků a celkově to vypadá, že v novém Assassinovi půjdou utopit desítky hodin pouhým plněním nepovinných záležitostí, nemluvě o craftingu. Nabízí se samozřejmě klasická otázka, jak moc různorodé vedlejší úkoly budou a zda tedy nezačnou nudit až moc rychle.

Osobně mě trochu děsí technický stav hry. Video bylo sice pořízeno z Xbox One X při 4K rozlišení, ale sem tam lze vidět zpožděné vyhlazování a mimika obličejů postav je děsivě mrtvá – dabing je plný emocí, ale obličej je naprosto strnulý a neodpovídající situaci. Snad to ve výsledné hře 27. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One bude lepší.

Nejnovější články