V něm totiž vývojáři odstraní drtivou většinu příběhových prvků a odemknou vám všechny waypointy do všech aktů. Takže se budete moct podívat kamkoliv jen budete chtít hned od začátku, i když na danou oblast třeba nebudete mít ještě dostatečně vysoký level. Můžete to brát jako výzvu a nebudete se muset zdržovat plněním úkolů, posloucháním rozhovorů a monologů apod. Tvůrci navíc odemknou všechny obtížnosti hned na začátku, takže už nebudete muset procházet hru několikrát za sebou, abyste si odemkli těžší verzi Diabla. Všechno budete mít dostupné hned zkraje.
Obtížnosti budou navíc nezávislé na módu, takže klidně můžete hrát Adventure mód třeba na nejtěžší obtížnost, a pak si rozjet kampaň na některou z nižších obtížností. Ze strany Blizzardu tak jde určitě do jisté míry o reakci na stížnosti hráčů, podle kterých je hra příliš jednoduchá. Teď vám démoni vypráší kožich klidně okamžitě, pokud jim to dovolíte. Ale zpátky k Adventure módu. Jeho inovací není jen odemknutí všech waypointů a odstranění příběhu. Blizzard v něm bude debutovat dvě novoty: Bounties a Nephalem Rifts.
Bounties prezentuje Blizzard jako takové malé vodítko, které vám má dát motivaci prozkoumat oblasti, do kterých byste normálně třeba ani nešli. Vzhledem k tomu, že v Adventure módu budete mít přístupnou celou mapu ve všech aktech a všech lokalitách, nebudete vědět kam dřív skočit. V tom by vám mohly pomoct Bounties, tedy jakési náhodně generované události, které ve standardní kampani nenajdete. Bounties budou čistě dobrovolné, ale pokud je splníte, dostanete ranec zkušeností a zlaťáků.
Většinou půjde o rubání, takže někdy budete muset zabít unikátní monstrum, jinde to bude boss nebo budete muset vyčistit celý dungeon. V nabídce budou také různé události (například Last Stand of the Ancients). V každém aktu najdete jiné náhodně generované Bounties a pokaždé, když nastartujete nový Adventure mód, budete mít k dispozici nové Bounties. A jsou to právě Bounties, přes které se můžete dostat k novému předmětu jménem Rift Keystones. Ten vám umožní přístup do Nephalem Rifts, druhé velké novoty.
Nephalem Rifts jsou náhodně generované dungeony, které jsou speciálně navržené tak, abyste je mohli proběhnout za deset až patnáct minut. Právě tím by mělo Diablo získat zpátky kus té nekonečné znovuhratelnosti, která ve trojce přeci jen trošičku klopýtala, především díky jasně daným exteriérům. Nephalem Rifts bude rychlovka se spoustou odměn, pokaždé jinak vygenerovaná a s jiným obsahem.
Vývojáři vyzdvihují také fakt, že Nephalem Rifts jsou náhodně generované ve všech směrech. Znamená to, že nebudete potkávat pořád stejná monstra jen na jiných místech. Náhodné bude všechno - nasvícení, počasí, monstra, bossové, interiéry, exteriéry, rozložení levelů, různé prvky ze všech aktů... Prostě všechno. Jak si můžete udělat obrázek z přiložených screenshotů, může to být občas pěkný mišmaš. A přijde i stará známá duha.
V Nephalem Rifts nechybí ani různé svatyně, které vám přidají všelijaké buffy, jaké v kampani nenajdete, protože by byly příliš silné. Ale protože je v NR všechno náhodně generované, tak se tady na nějaká přísná pravidla moc nehraje. Společně se všemi dalšími novotami které příští rok Reaper of Souls přinese (v čele s Loot 2.0), vypadá Adventure mód a Nephalem Rifts jako další příjemný doplněk, který herní hodnotu Diabla III navýší řádově. Už nebudeme omezení víceméně jen na kampaň, ale budeme moct blbnout i mimo zajetou strukturu a pravidla.