Akční adventura Ancestors od tvůrce Assassin’s Creed zamíří do Afriky před 10 miliony let
zdroj: tisková zpráva

Akční adventura Ancestors od tvůrce Assassin’s Creed zamíří do Afriky před 10 miliony let

20. 4. 2017 16:04 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Patrice Désilets na chorvatské konferenci Reboot Develop představil širší rámec své chystané historické hry Ancestors: The Humankind Odyssey. A pokud jste třeba mysleli, že projdete dějiny lidstva od počátků až k moderním časům, jak ukazoval první teaser, rovnou zabrzděte. Časový rámec hry je velký, ale ani tak nestihnete vidět víc než člověka vzpřímeného. Ancestors totiž začne v Africe před 10 miliony let a končit bude cca 2 miliony let před naším letopočtem. To dokumentuje i nový trailer, který ukazuje reálnou planetu opic. Tedy, hominidů.

Žánrově bude Ancestors: The Humankind Odyssey akční adventura z pohledu třetí osoby. Teoreticky by se tak dalo žertovat o tom, že budete hrát Assassin’s Creed: Pravěk s paranthropem, který se mrštně proplétá džunglí. Ancestors ale bude mít se slavnou sérií, u jejíhož rodu Désilets stál, jen málo styčných bodů (kupříkladu animátora, který vytvořil Ezia a Prince z Persie). Kromě toho, že kolem vás bude rozlehlá džungle se musíte starat především o management zdrojů a prosté přežití. Ostatně, co se týče nástrojů a zbraní, postupem času se dostanete třeba ke klacku…

Tým Panache s tím, jak hra rostla, zavrhl epizodický formát a nyní půjde o jediný titul, který bude mít velký záběr. Ačkoliv je nyní hratelná, do vydání ještě zbývá spousta času. Nejspíše funguje základní prototyp a vývojáři se ještě soustředí na to, jaké prvky vůbec do hry chtějí dát. Kupříkladu řeší, zda zahrnout kanibalismus ve stejné míře, v jaké se v historii vyskytoval. Stejně tak sice ve hře budou kmenové konflikty a boje, ale momentálně je v pre-alfa verzi nenajdete.

zdroj: Vlastní

Ze zatím zkratkovitého popisu se zdá, že Ancestors bude mít hodně otevřenou, až sandboxovou hratelnost. Désilets přímo říká: „S nástroji, které vám dávám do ruky se budete bavit a vytvářet příběh našich předků.“ To platí doslova. Před deseti miliony let se teprve začali oddělovat větve hominidů vedoucí k modernímu člověku od gorilovitých a teprve o tři miliony let později dali vale větvi s šimpanzi.

Samotný vývoj vašeho druhu by měl probíhat i skrze RPG prvky, které v sobě mají zakomponovaný strom technologií, který je dle Désiletse rámcově podobný tomu z Civilizace. Na další informace si budeme muset ještě počkat, je zjevné, že se dvaatřicetičlenné vývojářské studio nikam nežene. Ancestors: The Humankind Odyssey zní rozhodně originálně a neotřele.

Je otázka, do jaké míry se tvůrcům podaří přenést do hry komplexní svět, kde logicky nemohou být dialogy a svou koncepcí je prostě výrazně odlišný od všech sfér moderní lidské historie. Ale kdo nezkouší nic nového, ten nemůže přijít s ničím revolučním. Pokud se Désiletsovu týmu podaří alespoň částečně vytvořit poutavý obraz oné doby, bude to skvělé.

Nejnovější články