Průzkumný robot ION ztroskotá na planetě, která by mohla vyřešit problém se zdroji na jeho domovské planetě. Brzy objeví jinou loď, ale hlavně její mobilní jednotku ANI. Oba dva se tedy vydávají na občas akční, občas stealthové, občas adventurní dobrodružství za odhalením tajemství současné aktivity příšer na planetě, ale také za titulním telefonátem – ION musí domů zatelefonovat, že našel planetu, která je plná potřebných zdrojů a surovin.
Ve hře ovládáte robůtka ION, který se musí nejenom starat o bezpečí své kolegyně ANI, ale zároveň se potýkat s různými nástrahami v otevřeném světě. Mají podobu proměnlivého počasí, logických hádanek a nepřátel, se kterými lze buď bojovat, nebo je třeba najít cestu, jak se jim zcela vyhnout.
zdroj: Archiv
Mezi další roviny hratelnosti patří sbírání materiálů a výroba i následné vylepšování nástrojů. Ve hře je i postupné objevování zbytků prastaré civilizace a odhalování jejího jazyka, abyste pak zvládli využít technologii, kterou po sobě zanechala.
Phoning Home je tak příběhová záležitost (hlavní postavy jsou dabované), survival v otevřeném světě, akční hra, ale i logická adventura v jednom. A jakkoli to může působit jako popis dortu, který vařili pejsek s kočičkou, výsledek nemusí být špatný. Dopředu to ale samozřejmě nelze odhadnout. Ne z traileru, oficiálních obrázků a informací, jakkoli působí zajímavě. A že Phoning Home v řadě aspektů připomíná film WALL-E? Svět se z toho nezblázní. Hlavně, aby to byla dobrá hra.
PC verze Phoning Home vyjde 7. února na Steamu, Linux a Mac verze se objeví s blíže neurčeným zpožděním.