Akční RPG Anthem od BioWare sází na online kooperaci a prozkoumávání neznámých světů
zdroj: tisková zpráva

Akční RPG Anthem od BioWare sází na online kooperaci a prozkoumávání neznámých světů

12. 6. 2017 5:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Po nedávném nesmělém oťukávání si už můžeme s novou hrou od BioWare regulérně potřást rukou. Plnohodnotné představení Anthem během tiskovky Microsoftu ukázalo kooperativní akční RPG, které bylo doposud známé pouze pod kódovým označením Dylan.

Do světa Anthem se můžete vrhnout sami, ale celá hra je navržená tak, abyste z ní vytěžili co nejvíc při kooperativním hraní s až třemi kamarády najednou. Motivace hrát v partě má být velká, vzhledem k vzájemné prospěšnosti nejen během soubojů. Kamarádi budou podporovat vás i vaše úspěchy, a získané odměny mají být prospěšné zase pro ně. Jestli to v praxi znamená něco víc než jen třeba získávání většího množství zkušeností v závislosti na partě, už tvůrci neprozradili.

Sami nebo ve skupině se budete pravidelně vydávat do „masivního otevřeného světa“. Ať už na konkrétní mise, nebo jen tak na průzkumné výpravy. Svět nemá být pouze velký a nebezpečný, ale také dynamický. Jako jeden příklad za všechny ukázali vývojáři ve videu bouřku. Sharper Storm vás může zastihnout nepřipravené a nenápadně vás vylákat z naplánované cesty do nové lokace za novým příběhem.

zdroj: Archiv

Podle videa navíc nejde jen o obyčejnou malou bouřku s několika kapkami deště, ale o opravdu solidní, působivě vypadající bouři. Ze světa Anthem jsme toho viděli zatím příliš málo, nicméně divočina i úvodní pasáž ve městě sází na kontrasty. Téměř panenská příroda na straně jedné, futuristické technologie na straně druhé. Této kombinace si užijete jak ve městě na tržišti, nad kterým pochoduje obří robot, tak v divočině, kde je k vidění víc než jen netknutá příroda.

Za brány města, a hlavně za zeď, se budete vydávat v roli Freelancera. Jednoho z hrstky odvážných, kteří se nebojí opustit civilizaci a vypravit se do nebezpečné divočiny s cílem chránit lidstvo před silami, které ho chtějí zničit. Tolik zatím k příběhu, který drží v BioWare pod pokličkou, a na kterém, alespoň podle prvních informací, hra nejspíš zase tolik stát nebude.

Všechny informace zatím směřují k tomu, že příběh bude v Anthem jen pozadím pro všechny herní systémy, mechaniky a konkrétní činnosti, které budou na denním pořádku. Mezi pravidelné a klíčové činnosti se řadí především správa, údržba, vylepšování, ale hlavně používání Javelinů – speciálních obleků.

Anthem zdroj: tisková zpráva

Bez Javelinu nedáte v Anthem ani ránu. Obleky vám totiž propůjčí takřka superhrdinské schopnosti včetně létání, vznášení se a větší výdrže. Javeliny se dělí na několik tříd jako je například univerzální Ranger nebo tankovací Colossus. Jejích příkladné využití je k nahlédnutí v přiloženém videu, kdy Ranger umí zacílit několik nepřátel najednou, jen aby na ně následně vypustil spršku raket. Colossus se zase může pochlubit malým dělostřeleckým kanónem na zádech.

Vedle svých vlastních zbraní má každý Javelin i unikátní schopnosti i vlastnosti. Jejich vhodná kombinace tak bude v partě minimálně v náročnějších fázích hry žádoucí. Javeliny si můžete také upravovat k obrazu svému, a to jak po vizuální, tak i herní stránce. Ve hře nebudete přitom vázaní jen na jeden jediný oblek. V bázi jich budete mít vícero, a na každou misi si můžete vybrat ten nejvhodnější.

V Anthem nechybí ani lootování. Čeho všeho se bude týkat zatím není jasné, ale z videa máme potvrzeny minimálně zbraně. Ty mají své vlastní úrovně či požadavky na úroveň hráče, označení vzácnosti a statistiky. V případě pušky Jarra’s Wrath jde o poškození, přesnost, vzdálenost, rychlost palby a náboje. Vedle lootování bude přítomen i crafting, kdy si budete moct vyrobit všemožné součástky, s jejichž pomocí si lze vylepšit libovolný Javelin. I v tomto si ale na další detaily musíme počkat.

Anthem podle prvních informací může do jisté míry připomínat křížence mezi Destiny a Warframe, což by mohlo být v podání BioWare dostatečně lákavou nabídkou pro spoustu hráčů. První video z hraní navíc nevypadá špatně, a vedle krásného prostředí vypadají působivě i animace tváří. Na pořádné představení příběhu, postav, světa a všeho ostatního mají vývojáři ještě spoustu času. Anthem totiž vyjde až za více než rok – na podzim 2018 a to na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články