Albion Online chce tradiční MMORPG úkoly oživit dynamickou ekonomikou
zdroj: tisková zpráva

Albion Online chce tradiční MMORPG úkoly oživit dynamickou ekonomikou

16. 9. 2015 12:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Uzavřená beta MMORPG Albion Online začne už letos v listopadu, a tak vývojáři ze studia Sandbox Interactive začínají blíže představovat herní systémy. Jedním z těch nejdůležitějších jsou mise a frakce, pro které je plníte. V jádru se mise v Albion Online tváří docela normálně: přijdete do města a uvidíte panáka s vykřičníkem na hlavě, který vám zadá úkol. Něco přinést, někoho zabít, však to jistě dobře znáte. Oživením ohrané písničky má být v Albion Online fungující herní ekonomika.

Ekonomika se točí kolem jednotlivých frakcí. Ve videu jmenovali vývojáři například frakce Royal, Keepers, nebo Undead. Každá z nich má svoji sadu misí a vzájemně se nemají moc v lásce. Je na vás, pro koho budete plnit úkoly, ale měli byste si to v průběhu hry pořádně rozmyslet. Pointa ekonomiky z pohledu misí spočívá v omezených zásobách stříbra, kterým každá frakce vládne. Stříbra je totiž ve hře jen určité množství.

Pokud by tedy nastala nepravděpodobná situace, že by všichni hráči začali plnit úkoly pouze pro jednu frakci, byl by s odměnami brzy konec. Daná frakce by velice rychle přišla o své zásoby stříbra a neměla by vás pak z čeho vyplácet. Je tedy na vás, kdy ještě zůstanete u svých stávajících chlebodárců, a kdy se vám už naopak vyplatí změnit dres a začít pracovat pro někoho jiného.

zdroj: Archiv

Na druhou stranu ale v Albion Online funguje jakási obdoba reputace, tudíž čím více misí pro jednu frakci splníte, tím víc vás bude mít ráda. A tím důležitější a těžší úkoly dostanete včetně tučnějších odměn. Ty nejsou reprezentovány jen samotným stříbrem a pokud chcete hrát například hodně agresivně, měli byste se zaměřit na Keepers. Ti jsou ze své podstaty agresivní a útoční, tudíž i jejich odměny za pozdější mise budou podporovat tento herní styl.

Plnění misí v Albion Online by mělo být v ideálním případě o balancu mezi získáváním stříbra a rozhodováním se, jaké předměty potřebujete. Na papíře to nezajímavě nezní, ale až uzavřená beta ukáže, jestli může něco podobného fungovat i v praxi. Nebo jestli hráči schválně rychle vytěží jednu frakci po druhé a donutí tím zbytek online komunity plnit úkoly jen pro toho chlebodárce, který zrovna bude při penězích...

Nejnovější články