Death Trash by měla nabídnou i bez zásahu hráče žijící postapo svět s příměsí sci-fi a kyberpunkových elementů. Hra bude podle tvůrců hodně zaměřená na dialogy unikátních postav ve stylu Planescape: Torment, ale neméně důležitými složkami mají být výroba zbraní a předmětů, souboje v reálném čase a RPG systém postavený na statistikách.
Tvůrci též hovoří o podpoře lokální kooperace a možnosti řešit bojové i jiné situace několika způsoby, což sice moc pěkně zní na papíře, ale zrealizovat něco podobně obtížného s komplexním otevřeným světem nebude jednoduché. Mnohem zkušenější vývojáři už si na tom vylámali zuby kompletně, nebo museli volit různé kompromisy.
Jestli ale přísné měřítko snese už nyní, je to grafická stylizace. Pixel-artových her je k mání přehršel, ale ne všechny vypadají vkusně, hezky a odkáží hráči zprostředkovat atmosféru virtuálního světa. Obrázkům a gifům z Death Trash se to ovšem daří na první dobrou, takže existuje alespoň jeden solidní prvek, na kterém mohou stavět v dalších fázích produkce – aktuálně při tvorbě hratelného prototypu.
Jen, aby Death Trash nedopadla jako nedávno vydaná hra Skyshine’s Bedlam – nabídla krásnou grafiku, ale s hratelností už to bylo horší. Uvidíme, Death Trash by měla vyjít někdy v průběhu příštího roku.