Ambiciózní RPG Death Trash smíchá postapo s kyberpunkem v rozlehlém pixel-artovém světě
zdroj: tisková zpráva

Ambiciózní RPG Death Trash smíchá postapo s kyberpunkem v rozlehlém pixel-artovém světě

13. 10. 2015 14:20 | Preview | autor: Petr Poláček |

S ohledem na popularitu, kvality a dopad Falloutu na videoherní produkci chápu, že postapokalyptické téma na falloutí způsob je natolik lákavé, že se k němu tvůrci ve svých hrách neustále obrací – bez ohledu na konkrétní žánr, který si zvolí, a samozřejmě bez ohledu na zpracování. Tvůrci projektu Death Trash z berlínského studia crafting legends tak například zvolili ještě o fous přisprostlejší verzi postapo světa, přidali do mixu psionické schopnosti a použili pixel-artovou stylizaci, která vlastně stála na začátku celého projektu.

Death Trash by měla nabídnou i bez zásahu hráče žijící postapo svět s příměsí sci-fi a kyberpunkových elementů. Hra bude podle tvůrců hodně zaměřená na dialogy unikátních postav ve stylu Planescape: Torment, ale neméně důležitými složkami mají být výroba zbraní a předmětů, souboje v reálném čase a RPG systém postavený na statistikách.

Tvůrci též hovoří o podpoře lokální kooperace a možnosti řešit bojové i jiné situace několika způsoby, což sice moc pěkně zní na papíře, ale zrealizovat něco podobně obtížného s komplexním otevřeným světem nebude jednoduché. Mnohem zkušenější vývojáři už si na tom vylámali zuby kompletně, nebo museli volit různé kompromisy.

Jestli ale přísné měřítko snese už nyní, je to grafická stylizace. Pixel-artových her je k mání přehršel, ale ne všechny vypadají vkusně, hezky a odkáží hráči zprostředkovat atmosféru virtuálního světa. Obrázkům a gifům z Death Trash se to ovšem daří na první dobrou, takže existuje alespoň jeden solidní prvek, na kterém mohou stavět v dalších fázích produkce – aktuálně při tvorbě hratelného prototypu.

Jen, aby Death Trash nedopadla jako nedávno vydaná hra Skyshine’s Bedlam – nabídla krásnou grafiku, ale s hratelností už to bylo horší. Uvidíme, Death Trash by měla vyjít někdy v průběhu příštího roku.

Nejnovější články