Arcanum
zdroj: tisková zpráva

Arcanum

1. 6. 2000 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Arcanum - previewAutor: Ravage & GOnDaRPublikováno: 1.června 2000•Pokaždé je něco...


Arcanum - preview

Autor: Ravage & GOnDaR
Publikováno: 1.června 2000

Pokaždé je něco poprvé
Arcanum je první hra z dílny Troika Games, společnosti založené v roce 1998 Timem Cainem, Leonardem Boyarskym a Jasonem Andersonem. A i když je v součastné době k dispozici již celkem velké množství informací o principu a zpracování této hry, velmi málo je známo o příběhu a světě. Tvůrci chtějí udržet tyto detaily až do vypuštění hry tajemstvím, takže hráč bude mít možnost vše objevovat až při hraní. To mě osobně na tuto hru ještě více nažhavuje.

Arcanum je magický svět, Timem Cainem popsaný jako „Tolkienovský“, ale s podstatným rozdílem. Tento svět zrovna podstupuje industriální revoluci a technologie se velmi rozvíjí. Začíná výroba zbraní a parní stroje se stávají prostředkem všedního dne. Někteří kouzelníci to přirozeně vidí jako ohrožení jejich síly a jsou proti. Naopak obchodníci a vynálezci vidí magii jako něco již překonaného a nadbytečného. A jako by toho nebylo dost, magie a technologie má tendenci se navzájem rušit. Protože technologie spoléhá na standartní funkčnost přírodních zákonů a magie právě na jejich ovlivňování a pozměňování, nejsou příliž slučitelné. Jestliže magická síla a technologie existují ve stejném místě, mají tendenci se vzájemně ovlivňovat a rušit. To má velmi významný vliv ne jen na děj, ale i na boj, protože charaktery z jedné strany jsou téměř imunní té druhé.

Magie a technologie je velkou součástí Arcanum. Je zde šestnáct různých škol magie, každá s pěti levely kouzel a osm disciplín technologie se sedmi levely. Magické školy zahrnují například elementy, necromancy, vyvolávání atd. Technologické disciplíny obsahují chemii, elektriku, výbušniny, výrobu zbraní, anatomii, mechaniku a další. Magie spoléhá na vytrvalost charakteru a čím častěji a účinější kouzla jsou sesílána, tím dříve je vyčerpaný. Na druhé straně, technologie leží v používání plánků ke stavení nebo zlepšování věcí, od vysokoenergetických zbraní až k medicíně. Na každé straně jsou výhody i nevýhody a celý systém vypadá velmi dobře vyvážený.

Bojovník, zloděj nebo kouzelník?
Tvorba charakteru je stejná jako ta použitá ve Falloutu a Falloutu 2, ale s několika specifiky. Místo výběru konkrétního povolání (kouzelník, válečník atd.) má hráč na začátku hry několik bodů, které přiřadí vlastnostem a dovednostem. Navíc je zde osm různých ras: člověk, trpaslík, elf, půl-elf, půlčík, gnom, půl-orc, a půl-ogre. Jen za některé z nich si můžete zvolit hrát jako žena, kvůli množství spritů. Tvůrčí tým šalamounsky vyřešil nepřítomnost ženského charakteru za všechny rasy, prý v pokračování. Portrét postavy může být vybrán nebo importován vlastní. A nakonec je zde na výběr minulost postavy, která ji může také ovlivnit.

Jak postava postupuje po úrovních, jsou jí přiřazovány další body a vy si tak vytváříte postavu podle vlastních představ, od čistého kouzelníka k válečníkovi, zlodějovi, technokratovi nebo čemukoliv mezitím. Vaše hodnoty skillů budou ovlivňovat volby, které dostanete v průběhu hraní, třeba co můžete říct během rozhovorů, reakce NPC postav a způsob, jakým budete řešit questy. Pro lidi, kteří nemají příliž v lásce piplání se s postavou jsou zde přednastavené charaktery a automatizace se dá aplikovat i na přidělování bodů. Pro každou vlastnost budete muset najít trenéra. Každý skill, škola a disciplína má své specifické levely a trenéři pro základní vlastnosti nebudou problém najít. Pro mistrovské levely to je samozřejmě naopak a často bude potřeba pro finální úroveň splnit určitý quest.


Barevná brnění a dlouhé výlety
Mnoho lidí jako první věc na hře hodnotí grafiku. Když je zajímavá a atraktivní, může lidi přitáhnout a ti budou hru zkoušet, i když by jí jinak zcela ignorovali. Ošklivá či zastaralá grafika naopak může davy odtáhnout bez ohledu na to, jak je hra dobrá. Za součastného stavu věcí to vypadá, že Arcanum bude hlavně v oblasti barev velmi povedené. Grafika vypadá detailně, efekty kouzel jsou skvělé, ale ne překombinované, jako třeba ve FF8. Stejně tak je zde mnoho animací pro postavy a nepřátele. Engine obsahuje cyklus dne a noci, včetně různých intenzit osvětlení a hru stínů, které se mění v závislosti na zdroji světla. Účinnost některých skillů bude také ovlivněna světlem, to platí zvláště pro zloděje. Naopak boj ve tmě bude těžší.

Váš charakter se nebude měnit jen podle toho, jakou rasu reprezentuje, ale i podle brnění a zbraně. NPC jsou na tom podobně, takže to co je vidíte tahat, opravdu mají a mohou použít. Jestliže jeden z vašich společníků vypadá, že má na sobě kroužkové brnění tak ho opravdu asi má. Aby se dalo mezi členy vašeho týmu lépe rozlišovat, každé brnění má čtyři různé barvy. Takže banda orků v plátovém brnění nebude vypadat totálně stejně, což je příjemné zjednodušení.

pokračování

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva



Zvětšit

Nejnovější články