Arkádová Blacksea Odyssey chce být oldschool střílečkou v moderním hávu
zdroj: tisková zpráva

Arkádová Blacksea Odyssey chce být oldschool střílečkou v moderním hávu

8. 12. 2015 16:35 | Preview | autor: Adam Homola |

Do konce kickstarterové kampaně na Blacksea Odyssey zbývají tři dny a vývojáři mají úspěch na dosah ruky. Na realizaci 2D, z vrchu viděné shoot-em-up akce s RPG a rogue-like prvky potřebují 10 000 dolarů a teď jim chybí už jen poslední tisícovka. Hru zatím podpořilo pouhých 222 hráčů, ale všechno nasvědčuje tomu, že se Blacksea Odyssey povede dokončit. Pokud ano, tak se do ní podíváme v předběžném přístupu už za dva měsíce a s plnou verzí se počítá zhruba na květen příštího roku.

Sami vývojáři z nezávislého studia Blacksea Odyssey nejsou sice přímo pamětníci, ale odkazují se ke starým automatovým shoot-em-upům. Na tenhle základ chtějí navrstvit RPG systém s rogue-like prvky a celé to zabalit do moderního designu s velkým důrazem na znovuhratelnost. Tenhle nápad vývojáři aplikovali na extrakt z konkrétních her, které vývoj Blacksea Odyssey nejvíce ovlivnily.

Za masivní bosse je to legenda z PlayStationu 2 Shadow of the Colossus. Precizní a dokonalé ovládání tu reprezentuje Geometry Wars, zatímco propracovaný runový a RPG systém se vývojářům líbil nejvíc v Path of Exile. A znovuhratelnost by měly zajistit principy, které stojí za neskutečnou životností Binding of Isaac. Inspirace prý přišly z vícero zdrojů, ale výše jmenované mají být těmi zdaleka nejvýraznějšími.

Blacksea Odyssey přesto nemá být slepencem cizích nápadů. Temné, ale zároveň nádherné vesmírné světy, nebezpeční bossové a svižná hratelnost založená na rychlých reflexech mají nabídnout dostatečně odlišný zážitek. Hra by tak měla stát na vlastních nohou bez berliček složených z cizích nápadů. Znovuhratelnost a variabilitu zajistí loadouty, upravitelné předměty a také objevování nových zbraní a run, kterými ničíte nepřátele.

Další vrstvou hry, která podporuje znovuhratelnost jednotlivých úrovní bude procedurální generování jak samotného prostředí, tak dialogů postav, nepřátel i kořisti. Na všechno mají mít navíc vliv vaše různé volby a rozhodnutí. V aktuální alfa verzi, kterou si můžete z oficiálního webu sami hned stáhnout a vyzkoušet, je momentálně přes 40 run. V plné hře jich vývojáři plánují přes 100, což by, dle jejich slov, činilo přes milion runových kombinací.

"Do Blacksea Odyssey jsme sami dost významně investovali. Od letošního května pracujeme na hře na plný úvazek, předtím několik měsíců na částečný úvazek. Dříve jsme spolupracovali s vydavatelem, který nás už ale nemůže z finančních důvodů nadále podporovat. Proto jsme se rozhodli hru vydat sami a obrátit se tak s žádostí o pomoc na komunitu," napsali vývojáři na Kickstarteru.

Hra se chystá na Windows, Mac a Linux a to jak skrze Steam, tak i ve verzi bez DRM. V květu příštího roku se dočkáme PC verze s tím, že konzolová verze pro PlayStation 4 a Xbox One by měla následovat v dalších měsících. Jestliže vás tahle na pohled oldschool shoot-em-up zaujala, ještě máte pořád na příspěvek nezávislým vývojářům čas: Kickstarter najdete tady.

Nejnovější články