Assassin's Creed Syndicate bude výrazně rychlejší než předchozí díly
zdroj: tisková zpráva

Assassin's Creed Syndicate bude výrazně rychlejší než předchozí díly

4. 10. 2015 11:15 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Nedávno jsem si mohl zahrát téměř dokončenou verzi Assassin's Creed Syndicate, ale zároveň si též o všem možném popovídat s šéfem vývoje hry Scottem Phillipsem. Podělil se se mnou o řadu zajímavých informací nejenom ze zákulisí vývoje Syndicate, ale série Assassin's Creed obecně. Proč je hratelnost Syndicate výrazně rychlejší než v předchozích dílech, co znamená možnost hrát za dvě postavy, jak tvůrci do hry zakomponují skutečné historické postavy? Dozvíte se z následujících řádků.

První otázka se vracela k mým trpkým zkušenostem s posledním dílem - Unity se kvůli řadě chyb nedala v některých případech vůbec hrát. Phillips ovšem odvětil, že na Syndicate pracuje zcela jiný tým, čímž se od průšvihu s Unity, zejména tedy s PC verzí hry, distancoval.

O vypuštění multiplayeru

Jak se ale hodlá Phillips a jeho tým vyhnout problémům svých kolegů? Jednoduše, vydali se cestou lehkého zjednodušení herních mechanismů, což ovšem není na škodu. Oproti Unity se tak ze hry vypařila kooperace, která beztak působila vynuceným dojmem. Ve hře obecně nenajdete jakýkoli náznak multiplayeru a tvůrci upustili též od vývoje companion app a jiných drobných experimentů. Chtěli se soustředit na to hlavní, o čem je podle nich série Assassin's Creed především – na pořádně singleplayerové dobrodružství.

V podobném duchu se nesly i Phillipsovy komentáře na konto PC verze, která vyjde takřka měsíc a půl po konzolových verzích. Důvodem prý není nic jiného, než získat dostatek času na PC specifické úpravy a odladění této verze z hlediska základní funkčnosti. Na druhou stranu to ale může být i tah částečně marketingový, kdy vývojáři chtějí, aby se hráči soustředili především na verze pro konzole. Na tomhle téma se však Phillips vyjadřovat nechtěl, aby z toho nevznikly spekulace, které se hrou samotnou nemají nic společného. 

Assassin's Creed Syndicate zdroj: tisková zpráva

O boji proti stereotypu

Od hráčů je nejčastěji slyšet obava, že kvůli vydávání nových dílů rok co rok série upadla do stereotypu, a díl devátý s tím nic neudělá. Od Phillipse se mi však dostalo ubezpečení, že Syndicate bude v tomto ohledu jiný. Hlavním lákadlem má být zasazení série do Londýna konce 19. století, kdy vrcholila industriální revoluce a život se zásadně zrychlil.

Z výběru místa doby vyplývá, že ve hře dostane prostor řada významných osobností minulosti - očekávat tak můžete například interakci s královnou Viktorií. Jakou však bude plnit v příběhu roli, to je zatím tajné. Technologický pokrok v rámci průmyslové revoluce 19. století má mít přímý vliv na hratelnost, čili bude vše rychlejší, parkour svižnější a hra nabídne také ovladatelné povozy a vystřelovací hák. Tím vším se Ubisoft Quebec tento rok pokouší zaujmout a zbourat dosavadní stereotypy. Nakolik se to tvůrcům daří, bude jasné až po vydání konzolových verzí 23. října. Malou nápovědu však můžete nalézt v dojmech z hraní téměř hotové verze. Faktem však je, že za volbou Londýna konce 19. století stojí právě průmyslová revoluce, ve které tvůrci vycítili velký potenciál.

Dalším důvodem pro volbu tohoto období byly historické postavy - příběh tedy protnou Charles Dickens i Charles Darwin, nedávno jsme psali ještě o DLC s Jackem Rozparovačem a krom královny Viktorie zřejmě narazíte i na Karla Marxe. Mělo by tak dojít na různé politické pletky a snad i na filozofování nad principy demokracie či socialismu. Se všemi postavami se setkáte ve specifických misích – spíše než o jednotlivé štěky v kampani tak každá z postav nabídne vlastní mini-příběh s jasně ohraničeným začátkem a koncem.

zdroj: Archiv

O rychlosti a postavách

Sám jsem si během hraní vyzkoušel všechny podstatné novinky v Syndicate včetně vystřelovacího háku a jízdy v drožkách různými zákoutími Londýna. Obě dvě se výrazně podílely na vybudování konstantního dojmu, že Syndicate je oproti předchozím dílům mnohem rychlejší, což znamená rázný odklon od konceptu hry na tichého zabijáka. Logicky však v souvislosti s tím člověka napadne, jestli některé hráče Syndicate svou rychlostí spíše neodradí.

Phillips můj dojem potvrdil – Syndicate by měl být nejrychlejším a nejsvižnějším dílem v sérii. Pohyb městem a lokacemi urychluje právě hák i povozy, boje jsou také svižnější a ústřední dvojice hrdinů je neustále v pohybu díky po městě se neustále pohybujícím vlaku.

Logicky mě též zajímaly případné odlišnosti při hře za jednu ze dvou postav. Je jasné, že se Jacob a Evie liší především schopnostmi a přístupem ke hře (Jacob jde přímo na věc, Evie je více "stealthová"), jinak ale příliš rozdílů nezaznamenáte. Hra jako celek ani její příběh se nebude při změně postavy lišit - jedinou výjimkou jsou mise, určené specificky pro jednu ze dvou postav.

Assassin's Creed Syndicate zdroj: tisková zpráva

O budoucnosti série

Na přetřes přišla i výměna hudebního skladatele za Austina Wintoryho, kterého tvůrci sami oslovili na prvním místě, ale konkrétní důvody nechtěl Phillips dále rozebírat, stejně jako si nechal pro sebe, koho měli tvůrci dle v záloze, kdyby Wintory s díkem odmítl.

Čistě pro zajímavost jsem se Phillipse na závěr zeptal, který díl v sérii má nejraději. Stejně jako by se asi vyjádřila řada z vás, jmenoval Assassin's Creed II. Jestli se tento fakt třeba nějak promítne do konkrétních situací v Syndicate, uvidíme za necelé tři týdny.

Nejnovější články