Banner Saga 3 rozdělí příběh mezi obléhání města a putování do temnoty
zdroj: tisková zpráva

Banner Saga 3 rozdělí příběh mezi obléhání města a putování do temnoty

6. 4. 2017 17:20 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Jak bude vypadat Banner Saga 3? A konkrétněji, jak si autoři ze Stoic Studio vypořádají s faktem, že za minulé dva díly mohli hráči nadělat spoustu nejrůznějších, vzájemně nekompatibilních rozhodnutí? Jak to všechno dovést k uspokojivému závěru, aby to nedopadlo jako Mass Effect 3? O tom se s vývojáři bavil John Robertson pro IGN a zdá se, že nejjasnější odpovědí je tohle – příběh je v posledním dílu trilogie absolutní prioritou.

Navzdory faktu, že si tentokrát zahrajete i za původně nepřátelskou rasu Dredge, nečekejte žádné velké změny bojového systému. Všechny tři hry prý mají mechanicky působit jako jeden celek, takže nějaké překopávání nepřipadá v úvahu – i když je pravda, že prý na bojišti narazíte na více interaktivních objektů. Větší pozornost je však věnována faktu, že v individuálním příběhu každého hráče mohou být různé postavy mrtvé či naživu, jejich osud kompletně proměněný předchozími volbami. Zápletka tak musí být chytře poskládaná tak, aby se uspokojivě uzavřela ve všech možných scénářích.

Struktura hry je tentokrát poněkud jiná než v předchozích dílech, kde jste ovládali karavany putující krajinou, potácející se od dobrodružství k dobrodružství, od katastrofy ke katastrofě. A do jisté míry tomu tak bude i nadále, protože družina pod vedením podezřelé kouzelnice Juno (která se taktéž poprvé stane hratelnou postavou) se vydává zastavit Temnotu, která ohrožuje celý svět.

zdroj: Vlastní

Druhá část příběhu se ovšem neodehrává na cestě, nýbrž za hradbami hlavního města Arberrang. To je obléháno silami Dredge, a ještě se k němu blíží Temnota. A jídla, toho je málo. Čím déle bude Juno řešit záhadu tajemného zla, tím více těžkých rozhodnutí čeká chudáky obránce, tím více lidí se nedočká konce obléhání. To by vám mělo dodat dostatečnou motivaci k tomu, abyste se nikde nehonili za vedlejšími úkoly, a radši hezky promptně zachránili svět.

A tady se dostáváme k předchozím volbám. Podle toho, co jste si kdysi dávno vybrali v minulých dílech, se vám může stát, že některé postavy se přidají ke karavaně, a jiné naopak pomohou bránit město, přičemž jejich unikátní příběhové linie budou zachovány, a dost možná ovlivní konečný výsledek. Technický ředitel John Watson k tomu říká: „Chceme příběh ukončit uspokojivým závěrem, ať už se dočkáte katastrofálního, nebo triumfálního konce.“

No jo, ale co lidé, kteří předchozí díly nehráli, a chtějí se po hlavě vrhnout rovnou do trojky? Jejich zážitek samozřejmě nikdy nebude tak hluboký a autoři jim nehodlají příliš pomáhat. Noví hráči nesmí čekat, že si na začátku naklikají všechna předchozí rozhodnutí. Naopak, prý dostanou na výběr tak jednu nebo dvě věci, a zbytek bude určen za ně, takže se budou muset hodně rychle rozkoukávat, aby pochopili, co že se to kolem nich děje. Drsný přístup, ale však se taky bavíme o skandinávsky neúprosné sérii.

Hrozně bych si přál, kdyby se Stoic Studio tohle všechno povedlo, a výsledkem by byla doopravdy propojená narativní linka, respektující vaše nejdávnější rozhodnutí a uspokojivě uzavírající osudy všech vašich oblíbených postav. Mluvit o tom je samozřejmě jedna věc, udělat to je něco úplně jiného. Vlastně jsem dost rád, že si na sebe autoři neupletli bič v podobě příliš blízkého data vydání, a raději jej zatím vůbec neoznámili. Jen ať si na všech různých osudových permutacích dají záležet. Kdo si počká, ten se dočká.

Nejnovější články