Batman: Arkham Origins představuje multiplayer
zdroj: tisková zpráva

Batman: Arkham Origins představuje multiplayer

31. 7. 2013 16:30 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Na rovinu vám řeknu, že z vyhlídky multiplayeru u chystaného Batman: Arkham Origins jsem moc nadšený nebyl. Dosavadní Batmani byli dost specifickými hrami a nějaké to řádění ve více lidech mi přišlo tak trochu mimo mísu a Gotham. První informace nezní tak špatně a mohla by vzniknout malá (z hlediska této složky), ale atmosférická multiplayerová hra.

Na multiplayeru pracují samostatně ve studiu Splash Damage, kteří stáli třeba za bipolárním Brink nebo Enemy Territory: Quake Wars. Základní vlastností mulťáku Batman: Arkham Origins jsou tři soupeřící strany - ne dvě, jak jste si navykli. Jedna je Jokerův tříčlenný gang, druhá Baneův tříčlenný gang a třetí je Batman s Robinem.

Všichni tři se do sebe pouští, což dává hře skvělý náboj – nebo alespoň doufám, že bude dávat. Styly obou padoušských gangů jsou podobné, ale hrdinské duo se od nich odliší. Oba gangy mají počet „posil“ (ticketů) a až se vyčerpají, prohrají. Jde to urychlit obsazením terminálů, takže tohle nebude jen o mlácení a střílení, ale i o taktice. Ta přijde na řadu hlavně u Batmana s Robinem, kteří pro změnu plní Intimidation měřák, což znamená, že při jeho naplnění padouši pochopí proti komu stojí a zdrhnou.

Zločinci mají střelné zbraně. Batman a Robin ne. Je jasné, že pohůnci budou lítat po mapě s automaty zatímco hrdinové se budou plížit a používat gadgety. Oba budou mít k dispozici Detective mód, který jim umožní vidět skrz zdi, ale něco podobného budou mít i poskoci padouchů, jen se jim zařízení hodně rychle vybije, takže nepůjde jej mít zapnuté pořád.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pak už nepůjde lítat po úrovni, protože nebudou vědět kde číhá temný rytíř, nebo kde má nastraženou nějakou past. A do toho jsou tu ti z konkurenčního gangu, kteří pořád třeba běhají s těmi zbraněmi. Hrdinové nebudou moci nepřítele srazit ze zálohy, pokud je někdo zmerčí. Bude to tedy o létání pomocí kotviček, skrývání ve stínu a plánování každého kroku. Když navíc sundáte třeba kapitána gangu, víc se vám naplní ona hrůzostrašnost.

Nakonec tu jsou Joker a Bane, kteří se mohou rozhodnout v jednu chvíli vstoupit do boje, a někde na mapě se rozzáří dveře – který hráč se tam první dostane, stane se daným záporákem. Joker i Bane budou mnohem silnější a i když po jejich likvidaci bude hráč zase normální a bonus v podobě Jokera/ Banea zmizí, přítomnost velkého šéfa bude znát. Už vidím situaci, kdy se rozsvítí dveře a všichni se (kromě hrdinů) vyřítí s vidinou nabušeného padoucha.

Multiplayer Batman: Arkham Origins mě najednou zajímá. Nebojí se konfliktu tří stran, dává do hry zajímavé mechaniky a osm hráčů je tak akorát, aby se dalo taktizovat a nebyl to bordel na kolečkách. Hra vyjde 25. října tohoto roku na PC, PS3, Wii U a X360.

...

Nejnovější články