Beamdog chtějí oživit éru starých RPGček
zdroj: tisková zpráva

Beamdog chtějí oživit éru starých RPGček

27. 3. 2012 19:50 | Preview | autor: Adam Homola |

Studio Beamdog v čele s Cameronem Toferem teď potí krev nad předělávkou Baldur’s Gate a Baldur's Gate 2 pro iPad a PC. Co ale bude potom? To záleží na vás, milí hráči. Tofer by chtěl oživit éru starých klasických RPGček typu Baldur’s Gate nebo Planescape Torment. Aby na tom mohl s Beamdogem začít pracovat, potřebuje vědět, že se mu to vyplatí. Což mu řekne ona vylepšená edice Baldur’s Gate, která vyjde letos v létě. Pokud si ji koupí dostatek hráčů, budou další. “Představte si alternativní svět, ve kterém bychom nešli směrem k Oblivionu, ale následovali bychom Baldur’s Gate,” zasnil se Tofer v rozhovoru s Kotaku.

Čeho bychom se tedy mohli časem dočkat? Baldur’s Gate 3? Tofer zopakoval, že by to prý možné být mohlo, ale velmi pravděpodobně by se jednalo o projekt alespoň z části sponzorovaný hráči pomocí Kickstarteru. Po monumentálním úspěchu Double Fine Adventure a Wasteland 2 není nic nemožné. Tofer Kotaku se smíchem ujistil, že BG3 rozhodně nebude střílečka z pohledu první osoby. Možná to nebude 2D, ale rozhodně to bude izometrické RPG ze staré školy.

Než se ale dostaneme k vlhkým snům o BG3 (nebo Planescape Torment 2), musíme si nejdřív hromadně nakoupit rozšířenou edici BG1&2 pro iPad a PC. Pokud zrovna neholdujete prkénku od jablečného giganta, nemusíte se bát, že by byla PC verze nějak zprzněná. PC verze obou her budou mít vyšší rozlišení, multiplayer, režim zobrazení na celou obrazovku, ale jinak se od svých starých vzorů příliš lišit nebudou.

Logicky se ale lišit musí verze pro iPad, která bude mít zásadně přepracované uživatelské rozhraní. Text bude větší, šmatláním prstů budete moct přibližovat a oddalovat kameru, mezi obrazovkami budete moci přepínat šoupáním prstu namísto “klikáním” a celá hra bude prý malinko více přiblížená. “Chceme to posunout kupředu, chceme, aby to bylo krásné, aby to šlapalo jak hodinky a bylo to pěkně plynulé,” řekl pro Kotaku Tofer.

Tofer se také podělil o trable s vyjednáváním o tom, aby se na vylepšeních edicích mohlo vůbec začít pracovat. Celé jednání trvalo dlouhých 14 měsíců. Za tu dobu museli Beamdog přesvědčit Atari, BioWare a Wizards of the Coast. Beamdog licenci na BG nevlastní, ale chovají se k ní, jako by byla jejich vlastní: “Máme v plánu udělat ty vylepšené edice naprosto úžasně a to snad prošlape cestičku pro další projekty. Je to jejich majetek a je nám ctí, že na něm můžeme pracovat. Chceme jen dokázat, že na to máme, zapojit komunitu a dodat parádní hru,” uzavřel Tofer.

Nejnovější články