Beyond Good & Evil 2 je ambiciózní hra, která nezapomíná na fanoušky jedničky
zdroj: Ubisoft

Beyond Good & Evil 2 je ambiciózní hra, která nezapomíná na fanoušky jedničky

15. 6. 2017 19:28 | Preview | autor: Adam Homola |

Beyond Good & Evil 2 lze označit za vrchol tiskové konference Ubisoftu a jedno z největších překvapení letošní E3. Málokdo počítal, že Ubisoft hru ukáže, a místo ničeho jsme nakonec dostali nádherný trailer a zajímavou vizi. Její součástí jsou i online prvky, kooperativní multiplayer a procedurálně generovaný solární systém s ohromným množstvím planet, na které se můžete vydávat bez nahrávání.

My děti ze stanice ZOO

Tvůrcům nejde jen o to, abyste si vybrali vlastní styl hraní, ale hodí na vás ještě jednu povinnost - vytvořit si hlavního hrdinu. V Beyond Good & Evil 2 totiž nedostanete pod ruce Jade nebo jinou postavu z jedničky. Svoji postavu (ženu či muže) si na začátku hry vytvoříte, a pak k ní budete postupem času fasovat unikátní lidi a zvířectvo.

Postavu si sice vytvoříte, ale všechno ostatní už mají pod palcem vývojáři – sprostý opičák Knox z traileru byl jen jednou z mnoha unikátních figurek. Všechny postavy, které můžete naverbovat do posádky, by měly být pestré a mohou pocházet z různých planet, kultur i náboženství.

Během hraní se potkáte se spoustou nových hybridů i lidí, ale dojde také na některé staré známé, nebo předky postav, které si pamatujete z prvního dílu. Kreativní šéf vývoje Michel Ancel v různých rozhovorech zdůrazňuje, že nejde o reboot, ale prequel. Svět má být s postavami a událostmi první hry úzce provázaný.

Beyond Good & Evil 2 zdroj: tisková zpráva

Svět

Ze samotné hry jsme zatím neviděli téměř nic, až na tento gif s obří sochou Ganéše. Po přeletu kolem ní se obraz oddaluje, zmenšuje se a během chvilky vidíme celou planetu a kus vesmíru. Bez nahrávání, plynule, během pár vteřin.

Vývojáři tvrdí, že jakkoliv vám může stávající planeta přijít velká, plná měst a možností, po odzoomování zjistíte, že jde jen o maličký satelit jiné, mnohonásobně větší, planety. A ta má také svá města, obyvatele, přírodu a jiná specifika čekající na objevení.

tvjm2uqxlmaggajg46nd zdroj: tisková zpráva

Svět Beyond Good & Evil 2 má být díky planetám a solárnímu systému masivní. Vývojáři ale nechtějí spadnout do stejné pasti, jako No Man’s Sky. Vedle velkého rozsahu se soustředí i na malé detaily a drobnosti, což už naznačili v traileru, který začíná v malé zaplivané čínské restauraci, a končí v obří vesmírné lodi.

Podobných kontrastů si prý můžeme všimnout už ve stávající verzi hry, kde můžete létat ve velké vesmírné lodi, ale pak běháte s opičákem Knoxem po soše Ganéše a vidíte detailní, do bronzu vyryté ornamenty, jak popisuje Ancel v rozhovoru na Twitch.

Právě zamření na detaily by mělo ve výsledku předejít tomu, aby byly planety podobně pusté a hratelnostně nezajímavé, jako byly po vydání v No Man’s Sky. Tvůrci z Ubisoft Montpellier přistupují k procedurálnímu generování opatrně a s rozmyslem. Používají ho, ale primárně bude jen skládat dohromady to, co vývojáři ručně vytvořili. Navíc podle logických pravidel, takže by se nemělo stát, že na některé planetě uvidíme nesmyslné struktury či obyvatele.

zdroj: Archiv

Písnička na pozadí: Asian Dub Foundation - Strong Culture.

Každá planeta v Beyond Good & Evil 2 by měla žít vlastním životem. To neznamená jen střídaní dne a noci a s tím spojené aktivity obyvatel. Jednotlivá města ve hře mohou sama od sebe růst, zvětšovat se, zmenšovat se, mohou být někým či něčím zničena, mohou se sama vzájemně propojovat s jinými městy... Nic z toho prý není naskriptované a má se to dít zcela přirozeně na základě jasně daných algoritmů.

V takto rozsáhlé simulaci se mohou logicky ztratit i vývojáři, kteří potvrdili, že tomu tak do jisté míry je. „Všechno žije, není to naskriptované, a dokonce ani my leckdy nevíme, co přesně na které planetě je. Víme, že tam jsou nějaké věci, ale nevíme, kde přesně jsou, a co to přesně je,“ řekl Ancel na Ubi blogu.

Vývojáři vládnou i šikovným nástrojem na posouvání času kupředu, kdy se mohou sami během pár vteřin pro kontrolu podívat na vývoj města či oblasti po nějakém čase. Tou dobou tam už město být nemusí nebo může být naopak několikanásobně větší.

Beyond Good & Evil 2 zdroj: tisková zpráva

Jak už naznačil trailer, na rozličné kultury a s nimi spojenou architekturu či obyvatelstvo hra chudá nebude. Na planetách narazíte na různé kultury od čínské, mongolské či indické. Vývojáři se prý snaží nacpat do hry co nejpestřejší mix všech možných národností a kultur, což hraje do karet vesmírnému pirátství a pirátské tématice obecně.

Ve hře budete jedním z pirátů, jen budete namísto Karibiku brázdit solární systém. Piráti jsou podle Ancela skupina, která nerozlišuje lidi na základě barvy pleti, přesvědčení nebo čehokoliv jiného. Do svých řad prý vezmou každého s podobným cílem a ochotou jim pomoct. Proto ta různá exotická zvířata, pestrá sestava lidí a vůbec parta, která by se neztratila v žádném trhlém sci-fi filmu.

Vedle různých kultur narazíte i na spoustu náboženství. Hybridi totiž při svém cestování vesmírem zakládají nová náboženství s cílem dát často nehostinným planetám nějaký nový význam a smysl. Na to je ostatně odkaz hned na začátku traileru, kde Knox předává sošku praseti Zhou Yuzhu. Ten jen s obdivem pronese „Pey’jin“ a dává jasně najevo, jak velkou hodnotu pro něj soška má. Podle boha Pey’jina je navíc pojmenovaný i náš starý známý čuník z jedničky.

zdroj: Archiv

A pirate I was meant to be

Začátek Beyond Good & Evil 2 je standardní. Jste sice pirát, ale také vyvrhelem společnosti, nezajímavým, neznámým a nevýznamným člověkem, o kterého se nikdo nestará a starat nechce. Z tohoto bahna se postupně dostáváte až na výsluní, kdy se stanete vesmírnou legendou.

Svoji postavu si sice můžete vytvořit, ale pro účely demonstrace použili vývojáři Knoxe, který má na zádech jetpack, a na jednom z videí lze pozorovat regulérní létání. Teoreticky byste tak nemuseli spoléhat jen na své nohy či vesmírné lodě - po městě půjde nejspíš volně poletovat i s jetpackem. Dnes už otřepané „Vidíte tu horu? Tak tam se můžete vydat“ tvůrci povyšují na „Vidíte tu planetu?“.

Ve hře se můžete vydat jednoduše kamkoliv a neměly by vám v tom bránit viditelné, ani neviditelné mantinely. Vývojáři tvrdí, že tu sice bude spousta hlavních úkolů, a ještě větší hromada úkolů vedlejších, ale pomyslné nekonečnosti se prý bát nemusíme. Sami chtějí, aby měli hráči pocit dokončení, a tak by neměl být problém hru dohrát v nějakém rozumném čase bez nutnosti koukat pod každou rohožku v každém městě na všech planetách.

Beyond Good & Evil 2 zdroj: tisková zpráva

Oblíbené focení z prvního dílu se vrací a půjde prý o jednu z hlavních herních mechanik. Fotit můžete všechno a fotky pak používat i jako předměty – například je ukázat nějakému NPC, které na ně zareaguje. Leckdy se prý tak můžete dostat k fotce osoby či věci, po které jdete, začít s ní obcházet NPC, sbírat informace a hrát si na vesmírného detektiva.

Podobně jako informace budete na různých planetách sbírat i možnosti, jak si vylepšit a vyladit vaši vesmírnou loď k obrazu svému. Loď bude vaším domovem a její dekorování, úpravy a posádka bude z velké části na vás. Zároveň jde také o garáž pro vaše menší vozidla a kompaktnější letadla, což také naznačil trailer, kde vletěl Knox společně se Shani do velké lodi v malém policejním vznášedle. Ve hře můžete udělat to stejné, nebo svou velkou loď zaparkovat někde vysoko v bezpečí a na něčem menším se vydat do útrob města.

Beyond Good & Evil 2 zdroj: tisková zpráva

Trim the sales and roam the sea space

Kolik planet v Beyond Good & Evil 2 bude, zatím nevíme, ale tvůrci jich chystají hodně. Žádná z nich však nebude obyčejnou kulisou s jedním městem. Všechny planety mají fungovat logicky a je to právě simulace vesmíru, na které si dali vývojáři záležet.

Michel Ancel to uvádí na příkladu západu slunce. Střídání dne a noci tu neznamená jen změnu barvy a nasvícení, ale regulérní rotaci a pohyb všech planet a vesmírných těles, která by se podobným způsobem hýbala i v reálu.

Beyond Good & Evil 2 zdroj: tisková zpráva

Příběh a mise

Příběh se odehrává zhruba generaci před narozením Jade z jedničky, a byť o něm zatím mnoho nevíme, procedurálně generovaný rozhodně nebude. Ancel popisuje příběh jako víceméně klasické dobrodružství a space operu, kterou budou scenáristé sami psát, navrhovat a ladit. Hlavních příběhových misí nebudou stovky - hra má mít jasně stanovený začátek a konec, byť v ní samozřejmě vzhledem k rozsahu můžete strávit nespočet hodin.

Svoboda v objevování se má do jisté míry přelít i ve svobodu příběhovou, a tak bude například výběr misí i způsob jejich plnění primárně na vás. Jedním z hlavních prvků celé hry je cestování a prozkoumávání, tudíž je jasné, že vás vývojáři budou chtít po vesmíru trochu povodit, a nebudou se s hlavními misemi omezovat jen na jednu či dvě planety.

zdroj: Archiv

Online na požádání

Zmínka o online prvcích a kooperaci musela zákonitě zarazit nejednoho fanouška jedničky, ale ve výsledku to nejspíš tak dramatické nebude. Hru můžete odehrát sami, kooperativní hraní či jiné online prvky budou volitelné.

Ancel by ale chtěl, aby byli hráči v jednom světě společně, sdíleli zážitky, pomáhali si a chodili spolu na mise. Přesto vám to tvůrci nutit nebudou a bude na vás, jestli chcete hrát sólo, nebo se podělíte o příběh z mise s někým jiným. Právě vyprávění „válečných historek“ je něco, co by se Ancelovi líbilo, a sám to uvádí na příkladu jedné mise ve vězení.

Každý hráč na konci mise osvobodí z vězení stejnou postavu. Do vězení se ale můžete dostat několika způsoby, a tak může být vaše zkušenost úplně jiná, než zkušenost kamaráda. Jeho postup vás pak může inspirovat například k jinému stylu hraní.

Ve hře také nebudou chybět online události, které se jednou za čas přihodí úplně všem hráčům bez ohledu na to, jestli hrají online v kooperaci, nebo sami. Vývojáři však rozsah událostí a jejich dopad na hru sólistů neupřesnili. Řekli jen naprosto jasně, že BG&E2 není MMO.

Beyond Good & Evil 2 zdroj: tisková zpráva

To boldly go...

Beyond Good & Evil 2 má před sebou dlouhý vývoj a tvůrci si do něj rádi nechají mluvit. Na svém webu spustili Space Monkey Program, zdejší vtipný název pro jakýsi ekvivalent newsletteru a programu předběžného přístupu na Steamu. Jak přesně bude Space Monkey Program vypadat, nevíme, ale už teď vývojáři oznámili, že chtějí mezi členy programu čas od času pustit rozpracovanou verzi hry.

Cílem je sbírání názorů od hráčů a následné ladění jednotlivých herních mechanik. Pokud všechno klapne jak má, mohli by si někteří členové SMP zahrát kousíček hry ještě letos. Jak dlouho bude hra v takovém „předběžném přístupu“, zatím jasné není.

Ancel se svým týmem na hře pracuje tři roky, byť drtivou většinu času řešili vývoj nového enginu a s ním spojených technologií tak, aby měli solidní základ. Ten už prý mají a vývoj hry, mechanik, příběhových prvků a jiných věcí teprve začíná. V rozhovoru pro The Verge třeba Ancel prozradil, že ještě před dvěma týdny ve hře nebyla žádná grafika. Ta současná je prý pouze dočasná.

Beyond Good & Evil 2 zdroj: tisková zpráva

Stejně tak zatím ve hře nejsou souboje, příběhové úkoly a další věci. S takovou můžeme nadcházející vývoj odhadovat klidně na další tři roky. Ancel ale sebejistě prohlašuje, že si je hrou jistý, a že po dlouhé práci na enginu a technologiích už nyní začínají skutečně pracovat na samotné hře.

Nejnovější články