Blackwake zpracuje námořní bitky 18. století jako chaotickou multiplayerovou akci
zdroj: tisková zpráva

Blackwake zpracuje námořní bitky 18. století jako chaotickou multiplayerovou akci

16. 10. 2014 11:43 | Preview | autor: Petr Poláček |

Když se na obrazovce objeví hláška „Francouzi vyhráli“, je nad slunce jasné, že něco se opravdu šeredně nevydařilo. Ostatně, první pohled na Blackwake: Dead Marque rovněž není bůhvíjak lákavý. Jde o multiplayerovou střílečku s prvky námořnické práce, která by měla být hotová až v polovině přespříštího roku, a zatím ji tvůrci prezentují slibnými informacemi na straně jedné a příšernými ukázkami ze hry na straně druhé. Dušují se ovšem, že veškerá grafika, modely i animace jsou dočasné a všechno časem nahradí finálním (a snad mnohem lepším) materiálem. Prozatím jim můžeme věřit, neřešit vzhled a chování hry na záběrech z alfa verze a říci si bližší informace o hře, jejíž koncept rozhodně potenciál má.

Blackwake: Dead Marque od anonymního týmu vývojářů zpracovává v prvé řadě tu fázi námořních soubojů 18. století, kdy se dvě bárky přiblíží, naboří do sebe a začne boj muže proti muži. Záběrů na videu si spíše nevšímejte, protože způsob, jakým postavy drží pušku připomíná uchopení vidlí při kydání hnoje. Chaos a brutální souboje, které tvůrci chtějí nabídnout, si ale v podobných situacích dost dobře lze představit. Zejména při zamýšlených bitvách až tří stovek živých hráčů. Zatím vývojáři při testech zjistili, že síťový kód utáhne 120 hráčů v jedné bitvě, což je úctyhodný výsledek sám o sobě.

Krom přestřelek na palubách lodí a soubojů se šavlemi chtějí tvůrci Blackwake zpracovat i navigaci a obsluhu lodí před a během bitev. Znamená to, že by vybraní hráči v rámci svých rolí měli pomáhat kapitánovi (také hráč) s ovládáním bárky (někdo ty plachty napnout musí), případně s obsluhou děl a dalšími činnostmi. Na lodi jsem ale nikdy neplul, netuším tedy, jak jinak se ještě člověk může během plavby uplatnit krom úklidu.

zdroj: Vlastní

Až se vývojáři úspěšně poperou s bojovým systémem a vyprodukují grafiku či animace, z nichž se mi nebude zvedat žaludek, chtějí bitvám dát nějaký konkrétní rámec v podobě herních módů a specifických scénářů. Na homepage zmiňují například nahánění pirátské lodi, na kterou je vypsaná odměna, nebo lov obchodní lodi ve spolupráci dvou pirátských lodí.

Fantazii se meze nekladou a námořnická realita 18. století byla jistě natolik barvitá, aby poskytla spoustu inspiračního materiálu – od různých scénářů, přes zajímavé lodě, zbraně i taktiky. Jde jenom o to, jestli si vývojáři neukousli moc velké sousto. Alfa verze je dle záběrů z testování funkční, ale zatím jde zjevně pouze o přímé střety. Videa neukazují nic z pokročilé týmové spolupráce, ani z navigace. Snad se k realizaci těchto částí hry tvůrci dostanou a nevzdají do té doby vývoj – koncept Blackwake: Dead Marque totiž má skutečný potenciál. Jen ho realizovat...

Nejnovější články