Blizzard představil všechny karty z Hearthstone: Whispers of the Old Gods
zdroj: tisková zpráva

Blizzard představil všechny karty z Hearthstone: Whispers of the Old Gods

22. 4. 2016 10:16 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Kolem Hearthstone to v posledních dnech vře a není divu. 27. dubna vychází rozšíření Whispers of the Old Gods, které zároveň spustí Standard formát, z nějž zmizí Goblins vs Gnomes a Curse of Naxxramas, což se výrazně projeví na metagame. Před dvěma dny byly představeny změny několika karet ze základní sady a dnes v noci proběhl stream, na němž byly představeny všechny zbývající karty z expanze. Navíc bylo oznámeno několik novinek, včetně té, že do startu Standardu dostanete třináct(!) balíčků zdarma.

To je velmi štědrý dárek od Blizzardu. Už dříve tvůrci oznámili, že kdo se naloguje do hry v určený čas (což jsou první tři dny po vydání expanze), dostane tři balíčky Whsipers of the Old Gods. V nich má garantovaného „vlajkového boha“ této sady, jímž je chapadlovitý kulomet C'Thun, a tři jeho posluhovače. Navíc teď Ben Brode během streamu oznámil, že budou k dispozici dva Questy (zahraj dvě hry ve Standard formátu, zahraj sedm her ve Standard formátu), přičemž za splnění každého z nich dostanete pět balíčků Whispers. Takže pokud nemáte našetřené goldy a nechcete platit reálnými penězi, stejně dostanete pořádnou porci nových karet.

Seznam všech 134 karet najdete třeba na Hearthpwn a můžete si tak udělat představu o tom, kam nyní Blizzard s vybalancováním míří. Nutno říci, že zatímco předchozí sady vždy měly nějaký silnější motiv (GvG mechy, Naxxramas Deathrattle, Blackrock draky), zde sice jsou staří bohové, ale jediné, co nějak vybočuje z řady unikátním konceptem, je C'Thun. S ním si zjevně užijeme spoustu legrace, protože jde hrát za všechny classy (každá má karty, jež s ním nějak pracují) a jeho samotná mechanika funguje opravdu zajímavě.

Nicméně, a to musím opravdu pochválit, Whispers of the Old Gods působí nejvíce jako balancující sada. Což znamená, že některé classy se dočkaly posílení a především každé se snaží Blizzard vtisknout nějakou konkrétní tvář a vlastnost. Mám pocit, že nejlépe dopadla Rogue, která už nějaký čas tahala za kratší konec provazu a díky Whispers dostala spoustu nových hraček, s nimiž jde postavit vážně dobrý deck. Respektive jde s nimi hodně experimentovat a postavit hned několik dobrých decků.

Piráti se dočkali náhrady za ztrátu kanónu a One-eyed Cheata. Combo decky mají silného start miniona v Bladed Cultistovi, Shadow Strike je skvělý removal a Blade of C'Thun je možná drahý, ale vzhledem k efektu (a nerfu Big Game Huntera) by nižší cena byla příliš. Navíc, máme Tomb Pillagera. Blizzard podle mě napravil prohřešky, jichž se na Rogue v posledních měsících dopustil. Vrchovatě.

U Druida je jasná podpora Beast mechaniky, což potřebuje po nerfu, který dostala midrange verze. A Fandral Staghelm je pekelně silná legendárka s rozumnou cenou. Zahrát oba efekty z druidových karet „vyber jednu možnost“? Skvělé. U Huntera je také vidět podpora Beast a také Deathrattle. Nový vlk nahradí Haunted Creepera, Fiery Bat je skvělý starter minion a princezna Huhuran sedne do control typů Huntera.

zdroj: Archiv

Mág má spoustu silných, nových karet. Nejsem si jistý užitkem legendárky Anomalus, ale jiné karty to kompenzují. Cabalist's Tome je skvělá pro control decky (můj Neverending Reno Mage plesá) a víte, že z ní skoro vždy vyleze něco užitečného. Shatter je brutální removal pro Freeze Mage. U Paladina je zjevná podpora Divine Shield mechaniky a také Murloců. Jen kdyby Forbidden Healing nevypadalo tak přesíleně… Nejlepší Priestovy karty těží z C'Thuna, ale nevidím u něj jedinou slabší kartu, snad jen Power Word: Tentacle, ale i ta půjde modifikovat s dalšími pro silný burst.

Shaman má hned několik skvělých karet. Nejvíce je cítit podpora totemů, s nimiž mnoho karet pracuje, ale nejsilnější jsou mutační karty, které změní miniona na jiného, o manu dražšího. Můžete tak změnit hordu totemů na hordu, která umí pořádně útočit, zachránit umírajícího miniona transformací na jiného… a Aggro Shamani musí líbat ruce za Flamewreathed Faceless. S Coinem 7/7 v třetím kole, to je pořádný problém. Warlock má několik karet, které hrají na náhodu a nejsou podle mne moc hratelné, ale tomu kompenzuje několik kusů, které dobře zapadnou do Zoolocka.

A Warrior má dvě jasné cesty – zbraně a Taunt. Zjevně, i po oplakaném odchodu Death's Bite, půjde Warrior přes zbraně hrát. Navíc díky dvěma kartám bude zcela možné hrát v této classe piráty. Tentokrát Garrosh nedostal nic na první pohled strhujícího, ale sérii dobrých, užitečných karet. V neutral minionech „zaujme“ Nat, the Darkfisher, který působí jako „legenda, kterou nechcete“ této sady. Jediné jeho využití vidím v mill strategiích a i tam je to s velkým otazníkem.

Jinak je většina minionů v úrovni, kdy by mohli sednou do konkrétního typu decku (Murloci, Beasti, Zoo, C'Thun), ale je tu podle mne jeden adept na brzký nerf a nebo volání po něm – Disciple of C'Thun. Tenhle Pandaren si najde místo i v balících, kde se vůbec C'Thun nehraje, protože 2/1 za 3 s cíleným damagem 2 je prostě silná karta, která otočí tempo prvních kol a i v pozdějších může zasadit klíčovou ránu.

Co se týče dalších změn, pro mne překvapivě zmizí emote Sorry a nahradí jej Wow. Ačkoliv jde o drobnost, přijde mi škoda, že se nebudu už moct omluvit za to, když mám velké štěstí při náhodném efektu a nebo politovat soupeře, který se třeba překlikl. Důvod změny je ale jasný – spousta hráčů Sorry využívala ironicky a další spoustu hráčů tohle rýpnutí si strašně rozčilovalo. A ještě jedna systémová změna – přátele půjde vyzývat v novém menu snadněji, respektive, vyberete si, zda chcete hrát Wild, Standard a nebo Tavern Brawl.

Samozřejmě, efekt nové sady a samotného Standardu půjde objektivně zhodnotit až po několika týdnech. Ale osobně mám pocit, navzdory své předešlé kritice, že Standard hře prospěje, protože posledního čtvrt roku i přes výrazný vliv Reno Jacksona se meta stala poněkud stereotypní. Především se mi ale líbí obsah Whispers of the Old Gods. Sice se určitě několik karet ukáže být jako přesílené, ale celkově z expanze čiší spíše snaha věci ustálit a narýsovat pro každou classu několik archetypů, než přinést spektakulární legendy, které jsou doplněné rozpačitými kartami nižší rarity. A doporučuji vám podívat se na celý stream výše, najdete v něm několik zábavných momentů a především vysvětlení konceptu několika karet.

Nejnovější články