Blizzard vrátí do Heroes of the Storm mapu Haunted Mines a předělá systém progrese
zdroj: tisková zpráva

Blizzard vrátí do Heroes of the Storm mapu Haunted Mines a předělá systém progrese

6. 11. 2016 13:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Za Heroes of the Storm dominoval oznámením Ragnaros a Varian Wrynn, tedy dva noví hrdinové z univerza Warcraftu, kteří MOBA hru rozšíří už za několik málo týdnů. Heroes of the Storm se ale také brzy dočká poměrně unikátního Brawlu, největšího rozdávání dárků v historii hry, předělaného systému progrese a do běžné rotace se také vrátí mapa Haunted Mines.

Haunted Mines

Nemalých změn se dočká i samotná hra a její systémy, ale ještě předtím se vrátí dlouho absentující mapa Haunted Mines. Ta byla ve hře už od začátku, jenže vývojáři ji z rotace odstranili už před nějakou dobou a od té doby po ní nebylo ani vidu, ani slechu (byť v Custom Game pořád byla).

Haunted Mines se tak vrátí, prý ještě do konce roku a prodělá několik změn. Například golemové se budou nově objevovat pokaždé na jiné lajně, kdy se už nebude stávat, že například horní lajna sloužila čistě na útok a spodní čistě na obranu. Střídání golemů tak bude připomínat nedávno přidanou mapu Braxis Holdout, kde na oba týmy útočí Zergové a lajny vždy střídají.

Golemové se už také nebudou znovu oživovat tam, kde naposled umřeli, ale budou vždy vycházet od Core. Předchozí systém byl podle vývojářů příliš nefér a v pozdějších fázích zápasu bylo už příliš těžké zabít silného golema, který se oživil kousek od nepřátelského Core.

Na mapě budou také nové kempy, čtyři vchody do dolů a kompletně nové rozložení dolů samotných, s bossem přímo uprostřed, namísto na pravé straně.

Blackheart’s Revenge

Brawly jsou pro Heroes of the Storm pořád ještě relativně čerstvou novinkou a ve změnách se bude pokračovat i v případě Blackheart’s Revenge. Tak se jmenuje nový Brawl, který do hry přidá vůbec první asymetrickou mapu i hratelnost. Core bude mít jen jeden tým a oba týmy budou mít jiné úkoly. Jeden tým musí útočit, zatímco druhý zase bránit a celé to oživí ještě pirátský kapitán Blackheart.

zdroj: Archiv

Hráči v útočícím týmu musí sbírat dělové koule, ty pak naládovat do kanónů a střílet na pomalu projíždějící pirátskou loď. Tu musí potopit dřív, než přijede do cíle. Na druhé straně bránící tým musí útočícím hrdinům překazit sbírání koulí a bránit loď.

Statistiky

Systém MVP, tedy zobrazování nejužitečnějších hráčů na konci zápasu, se do Heroes of the storm dostal teprve nedávno a stále jde jen o jednu část snahy vývojářů o větší transparentnost. Po zápase se sice můžete podívat na tabulku s různými statistikami a na obrazovce s MVP uvidíte několik dalších zajímavostí, ale hra vám toho stále říká málo.

To se s příchodem osobních statistik změní. Nová funkce vás bude hodnotit v kontextu vašich předchozích výkonů a také v kontextu jiných hráčů. Může vám tak například říct, že jste v poslední hře s Alarakem dávali o něco větší damage, než je váš průměr za poslední měsíc. Nebo že máte třeba lepší asistence za Kerrigan, než hráči s podobným skill ratingem za poslední týden.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Tvůrci tímto systémem hodlají sledovat zhruba 25 různých metrik, které vám pak na konci zápasu ukáží, podle toho, jak jste si v daných kategoriích vedli. Cílem nového systému osobních statistik je nabídnou hráčům víc informací a tím pádem i víc prostoru pro případná zlepšení se s daným hrdinou, na konkrétní mapě, či v určité činnosti.

Nexus Challenge

Od 15. listopadu do 4. ledna poběží v Heroes of the Storm zatím největší rozdávání dárků a bude se do jisté míry týkat i Overwatche. Hrát se nicméně bude pouze Heroes, ovšem minimálně s jedním kamarádem v partě. Když ve dvou či více přátelích v partě dokončíte patnáct her v Ranked, Unranked Draft, Quick Match, nebo v Co-opu proti AI do 4. ledna, získáte v Overwatch skin Oni pro Genjiho, jeho portrét a sprej.

DL81WR5036HP1478129154826 zdroj: tisková zpráva

Heroes of the Storm se vám zase za odměnu odemkne Zarya a ještě dostanete portrét Oni Genji. Když budete pokračovat dál a dokončíte v daném období ve výše uvedených módech třicet zápasů, dostanete čtyři hrdiny v Heroes of the Storm: Auriel, Greymane, Kerrigan, Li-Ming, nového mounta Orochi Hovercycle a Stimpack na 30 dnů.

Systém progrese

Jedno z oznámení, které potěší prakticky všechny hráče, je upravený systém progrese. Maximální možná úroveň 40 zmizí a nová sice nebude neomezená, ale má být podle tvůrců natolik vysoká, aby nemuseli za rok na BlizzConu zase slibovat další navýšení. Progrese tak nebude mít prakticky téměř žádnou maximální úroveň a byť jsme se nedočkali konkrétních oznámení, dostali jsme příslib mnohem častějších a zajímavějších odměn i na vyšších úrovních.

V souvislosti s novou, téměř neomezenou maximální možnou úrovní dojde také ke změně počítání úrovně vašeho účtu. Nově tak nepůjde o samostatný systém fungující podobně jako systém pro zvyšování úrovní jednotlivých hrdinů, ale půjde právě o souhrnnou úroveň všech hrdinů. Pokud tak budete mít například pět hrdinů na desáté úrovni, bude úroveň vašeho účtu na padesátce.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Podle vývojářů bude nový systém mnohem lépe a přesněji reflektovat úroveň hráče a jeho dosažených úspěchů s jednotlivými hrdiny, než sice také reprezentativní, ale mnohem méně přesná aktuální úroveň účtu.

Drobky na závěr

Mezi další, už spíše menší oznámení, můžeme zařadit například plán udělat z Hero League pouze věc pro sólisty, zatímco pro dvojice, trojice a plnou partu bude sloužit Team League. Systém pro matchmaking se dočká ještě dalších změn a úprav, stejně jako se plánuje přidání Party Finderu, klanů, nebo třeba integrace Blizzad Voice.

V budoucnu se také počítá s Hero Swapy v Draftu a s rotací map, kdy v Ranked najdete třeba pět či šest map, které se budou měnit zhruba jednou měsíčně. Vývojáři ještě na konci jednoho z panelů naznačili, že proti PvE obsahu nemají žádné námitky a moc se jim líbí třeba nedávný Brawl Junkenstein z Overwatche. Na oznámení čehokoliv podobného ale ještě nedošlo a pokud někdy dojde, budeme si muset ještě počkat.

Mnohem dříve se podle vývojářů dočkáme velkého přepracování Kharazima a Dehaky a možná v dohledné době přibudou také noví hrdinové z kategorie „Blizzard Classic“. Chystá se prý i mód Spectator, ale brzy to bohužel ještě nebude.

Nejnovější články