Breakpoint nabídne hned od spuštění chytře navržený PvP multiplayer

22. 8. 2019 14:37 - Preview
autor: Adam Homola

Vychází na platformách: PS4, Windows, Xbox One, PS4 Pro, Xbox One X, Stadia

Ghost Recon Breakpoint vychází už 4. října a na rozdíl od svého předchůdce Wildlands bude hned od spuštění obsahovat i PvP mód Ghost War. Nová verze Ghost War už ale nebude samostatným módem - nově bude úzce provázaný s kampaní a bude vás tak motivovat si ho vyzkoušet, nebo naopak okusit kampaň.

Celá galerie

Nový Ghost War bude v základu hodně podobný tomu z Wildlands. Pořád půjde o taktický PvP mód založený na třídách, kdy se proti sobě postaví dva týmy o čtyřech hráčích. Provázanost s kampaní tu tvůrci prezentují čistě jako motivační prvek, kdy se vám do Ghost War přenese část progresu z kampaně, tedy například výstroj, upravení zbraní, loadout, perky a schopnosti.

Platí to i obráceně, kdy se vám z Ghost War do kampaně přenese loot, odměny apod. Při spuštění hry nabídne Ghost War dva módy, elimination a sabotage, šest map s různými typy počasí a denní dobou. Mapy budou sice vycházet z lokací z kampaně, nicméně budou ručně upravené tak, aby odpovídaly potřebám PvP.

Všechny PvP mapy budou ze začátku velké a nabídnou tak dostatek prostoru pro plánování, taktický postup, snipery, plížení apod. V pokročilých fázích zápasu se už ale aktivuje kruh, prvek dobře známý z battle royale, který začne herní prostor postupně zmenšovat. Všechny přeživší tím tak přinutí k častějším a intenzivnějším potyčkám.

Tvůrci si dle svých slov hodně zakládají na dobrém balancu a vyvážení prakticky všech prvků. Cílem je, aby v PvP nebyl nikdo „OP“, tudíž můžete kohokoliv sejmout několika dobře mířenými ranami z jakékoliv zbraně stejně, jako takhle může někdo sejmout vás. Nemusíte se tak bát, že do Ghost War přijde absolutní PvP nováček, co si ale nagrindoval hromadu věcí z PvE kampaně a bude pomalu nesmrtelný.

Nic takového by se stát nemělo už jen kvůli separátnímu balancu výstroje a výzbroje v PvP. Ta bude v leckterých případech více či méně jiná než v kampaňovém PvE, kde na delikátním balancu všech zbraní zase tolik nezáleží. 

Poměrně zajímavým systémem Ghost War je i snaha tvůrců tlačit hráče směrem k aktivnímu hernímu stylu. Kempování se vám tady očividně moc nevyplatí, protože všechny „schopnosti“ tu nemají fungovat na bázi automaticky se doplňujících ukazatelů, kdy by stačilo jen chvíli počkat a pak danou věc použít zase znova.

Ukazatele budete muset naplňovat svými činy, tedy například označováním nepřátel, útočením, oživováním padlých parťáků apod. Cíl je prostý: motivovat hráče k proaktivnímu přístupu a zapojování se do zápasů, namísto odměňování těch, kteří se jen zašívají v křoví a čekají na svoji příležitost. Všechny schopnosti si tak budete muset zasloužit a „odpracovat“, což je příjemná změna. Otázkou je, jak takový systém tvůrci vybalancují vůči pasivnějším třídám (např. snipeři), ale to zjistíme už brzy.

Nový Ghost War vypadá zajímavě už od začátku, a to Ubisoft slibuje ještě neustálou a pravidelnou podporu v podobě nových map, tříd, módů, speciálních eventů a dalších věcí. Sliby chyby, ale v případě Ubisoftu můžeme tohle pořekadlo hodit stranou. Vydavatel v posledních letech v řadě případů dokázel, že se o své hry opravdu dlouhodobě a aktivně stará, a tak momentálně nemáme důvod nevěřit, že by tomu tak nemělo být i v případě Ghost War.

Ghost Recon Breakpoint vyjde už 4. října, a to na PC, Stadia (později), PlayStation 4 a Xbox One. Hra bude také součástí chystaného předplatného Uplay+.

Celá galerie

Tagy: online stealth akční multiplayer kooperace third person military Tom Clancy's

Zdroj: tisková zpráva

Související hry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)