Činí se tak v plně 3D sexy prostředí, které připomíná cosi jako trojrozměrné Age of Empires. Důraz je kladen nejen na zástavbu osady, ale i management surovin – panáci prý mohou pojít na nemoci, podchlazení, hlad i nebezpečné práce. Není jich přitom mnoho. Časem se plánuje i zakomponování požárů, zhouby to měst před rozšířením požárnictví...
Bojování je momentálně v dalekém horizontu s tím, že vývojář má sice nějaký koncept v hlavě a na papíru, nejprve však chce vytvořit interní verzi a své nápady si ozkoušet. Což je sympatické.
Banished je velmi malým, jednočlenným projektem; celý engine vznikl v C++ od nuly, a před kickstartováním nebo greenlightováním se plánuje vytvoření první hratelné verze (což se však nemusí příliš osvědčit, viz dnes zrušení Ambient Studios, autorů Death Inc).
Oficiální stránky vývojářů včetně pomocných Q&A nebo popisů fungování AI jednotlivých horalů najdete zde.