Bungie odhaluje detaily o Destiny 2, PC verze vyjde později a pouze na Battle.net
zdroj: tisková zpráva

Bungie odhaluje detaily o Destiny 2, PC verze vyjde později a pouze na Battle.net

19. 5. 2017 11:46 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Tvůrci z Bungie se po příjemně vtipném CGI traileru v hlavní roli s Nathanem Fillionem konečně odhodlali k oficiálnímu odhalení Destiny 2. Tahle multiplayerová střílečka se dočkala skoro hodinu a čtvrt dlouhého livestreamu, při němž byly k vidění záběry z hraní, popisy novinek a spousta marketingového brebentění. A najevo vyšla ještě jedna velice zajímavá informace – PC verze bude dostupná exkluzivně skrze službu Battle.net, jako vůbec první hra od někoho jiného než od Blizzardu.

Bungie i Blizzard jsou samozřejmě studia vlastněná společností Activision, takže nějaká forma spolupráce dává smysl, a když se Battle.net postará o všechny drobnosti jako chatování s přáteli a další sociální funkce, vývojářům z Bungie určitě zbyde víc času a mozkové kapacity na vytváření lepší hry. Servery si prý ovšem vývojáři budou zajišťovat interně. A pakliže čekáte, že se na Battle.net začnou objevovat i další tituly od Activision, třeba série Call of Duty… inu, možná, ovšem prý to zatím není součástí dlouhodobých, ani krátkodobých plánů.

zdroj: Vlastní

Ale zpátky k Destiny 2. Základním kamenem příběhu je fakt, že z vašeho domova nezůstal kámen na kameni. Byli jste vyhnáni z posledního bezpečného města na Zemi, všechny vaše zásoby a schopnosti jsou fuč, a musíte začít od píky. Vaši nepřátelé, strašlivá Rudá legie, totiž zaútočili nečekaně a nemilosrdně, a jejich šéf Ghaul má teď všechny trumfy ve svých rukou. Vůdcové Strážců jsou porůznu rozházení po celé sluneční soustavě a vy se při jejich hledání podíváte na různá neznámá místa.

Je tu například Evropská mrtvá zóna, prý zdaleka nejrozsáhlejší lokace v dějinách série Destiny, kde vzniká tajné nové sídliště lidských povstalců. Na Titanu, Saturnově měsíci, se skrývá velitel Zavala. Jsou tu totiž pozapomenuté ruiny ze zlatého věku lidstva, které se pomalu potápí do divokého metanového oceánu se čtyřicetimetrovými vlnami. Cayde se zase octl na planetoidu Nessus, kde se potýká s tradiční hrozbou Vexů, kteří celé místo přeměnili v jeden ze svých mechanických světů. A pak tu máme Io, měsíc Jupitera, posvátné místo pro Strážce.

Ptáte se: „Ale co samotné hraní? Čeká nás něco nového?“ Dobrá otázka, na kterou bych odpověděl jedním slovem: superschopnosti. Každá ze tří podtříd má k dispozici supersilné ability, s nimiž pořádně pocucháte nervy i těm nejstrašnějším nepřátelům. Vaše volba navíc ovlivní celkový herní styl. Jako Dawnblade se můžete spolehnout na smrtící sílu svého meče a také na schopnost levitace, Sentinel může házet štít jako čínská kopie Kapitána Ameriky, Arcstrider si zase rozumí s elektřinou a dlouhou bojovou holí.

Můžete se vsadit, že právě tři noví zabijáci budou prominentně figurovat ve všech budoucích marketingových materiálech, ale Destiny 2 přinese také spoustu možná ne tak viditelných, ovšem velice důležitých změn. Jako velké plus zní okamžité přesuny z planety na planetu bez nahrávání, skrytého za kroužením po oběžné dráze. A co se týče PvP, tak v místní aréně Crucible budou bez ohledu na konkrétní mód probíhat bitky čtyř proti čtyřem, zatímco v jedničce byl počet hráčů variabilní.

Většina hráčů však nejspíš bude chtít spolupracovat v boji proti nepřátelům a nahrabat si co nejvíc úžasného lootu, a k tomu skvěle poslouží nový systém klanů. Hráči se už nemusí organizovat externě, protože nástroje pro tvorbu a správu klanů budou zabudovány přímo do hry. Pro všechny bojovníky bude navíc výhodné se do některé skupiny přidat, poněvadž spoluhráči budou společně odemykat hromadná vylepšení pro všechny. A navíc, kdo by nechtěl bojovat pod jednotnou vlajkou, emblémem a memy prodchnutým názvem?

Pokud vás zajímají všechny další možné změny, ke kterým dojde – například přepracovaný systém vybavení, kdy máte k dispozici jednu energetickou, jednu kinetickou a jednu silovou zbraň – pusťte si níže přiložený záznam livestreamu. Celkově to vypadá na spoustu drobných úprav a nových míst, v nichž si užijete velice podobný druh zábavy, jako v případě jedničky. Tentokrát ovšem i na PC, což je samozřejmě pro mnoho hráčů klíčovým faktorem.

Ale když už zmiňuji PC verzi, je potřeba vypíchnout taky jeden nečekaný problém. PC Gamer odhalil, že počáteční informace o souběžném datu vydání 8. září letošního roku byly nepřesné. Tehdy vyjdou pouze konzolové verze, zatímco ta počítačová je bude následovat později. Kdy přesně, to dosud tvůrci neoznámili, stejně jako to, co odložení vydání znamená pro plánované letní spuštění betaverze.

 

Nejnovější články