Francouzi z Cyanide Studio ve spolupráci s Focus Home Interactive na Call of Cthulhu nepracují úplně od začátku. Hru oznámilo už v roce 2014 studio Frogwares, ale změna vydavatelského domu je na hře znát. I když těžko říct, kde končí sdílené know-how francouzských vývojářů a kde začíná focusovský rukopis.
Chapadlová detektivní adventura sdílí RPG systém s epizodickým The Council a jejich vizuál se také podobá, i když atmosférou jsou někde jinde. Pocit tísně, zmaru a tajemna sdílí zase s Vampyrem, a co víc, Jonathan Reed a detektiv Edward Pierce mají dokonce stejného dabéra. Náhoda?
zdroj: Archiv
Nemyslím si, ale možná je to jen nedostatkem ochotných herců. Každopádně, veterán z první světové války, který má problémy s pitím a nyní se živí jako soukromé očko, získává k řešení kuriózní případ, který přirozeně musí rozlousknout, aby měl na skotskou a na nájem.
Během záhadného požáru vily na ostrově kousek od Bostonu totiž zemřela celá rodina a až příliš mnoho lidí v okolí má zájem o to, aby se o jejich smrt nikdo nezajímal. Mohla by jejich smrt souviset s obrazy děsivých výjevů, které majitelka domu malovala?
Vývojáři Call of Cthulhu komentují první hodinu hraní, během níž se Edward seznámí se spoustou ne zrovna milých lidí, od neochotných policistů přes starého kapitána až po mladičkou vůdkyni místního gangu Cat. Příliš z Lovecrafta na vás během té hodiny nedýchne, ale z hraní na Gamescomu vím, že atmosféra postupně tuhne a houstne. Nicméně jako reprezentativní ukázka herních mechanik postačí tahle šedesátiminutovka bohatě.
Oproti Vampyrovi nedochází na žádné bojovné šarvátky, což vnímám jako velké plus, všechny situace se podobně jako v The Council řeší skrz dialogy a hledání předmětů. Návrat klasických adventur, nyní okořeněných RPG prvky, je rozhodně pozitivní.
Call of Cthulhu se přichapadlí na PC, Xbox One a PlayStation 4 už za měsíc a něco, 30. října, den před Halloweenem. Do té doby se můžete zkusit naučit vyslovovat název hry.