Černobílá soulslike Unworthy cílí na všechny, kdo rádi umírají
zdroj: tisková zpráva

Černobílá soulslike Unworthy cílí na všechny, kdo rádi umírají

23. 5. 2018 17:25 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Na světě nikdy nemůže být dostatek Dark Souls. To je životní postoj, který žene kupředu nezávislého vývojáře Aleksandara Kuzmanoviče a jeho projekt Unworthy. Ten tak trochu připomíná například Salt and Sanctuary, Dark Devotion nebo Dead Cells – ty všechny se pokusily (nebo teprve pokoušejí) převést formuli plnou smrtících bossů a nelítostného skupinového boje do 2D podoby. Unworthy mezi nimi vyniká především svým puritánským přístupem.

Depresivní atmosféra je tady vším. Podřídila se jí i barevná paleta, která je černobílá – tedy až do chvíle, než někdo prolije rudou krev. Všechny postavy jsou prezentované jako stínové siluety, jejichž detaily jsou utopeny ve tmě, takže se budete muset naučit postupně poznat, která z nich umí střílet a která vám rozmlátí hlavu palcátem. A taky byste se měli naučit poznat svého vlastního hrdinu, protože při sledování traileru jsem si občas nebyl tak docela jistý, která ze siluet to ve skutečnosti je.

zdroj: Archiv

Čekejte velmi podobné mechaniky jako ve hře, která Unworthy inspirovala. Jsou tu menší nepřátelé, co vám brání v cestě za mohutnými bossy, při jejich vraždění sbíráte duše (tady se jim naoko říká „hřích“), po smrti z vás vypadnou jak hrstka skleněnek, boj je taktický a založený na výdrži – a samozřejmě brutálně těžký.

Základy jsou zkrátka na místě. Sice nemůžete od jednomužného projektu čekat kdovíjakou délku, ovšem autor tvrdí, že by vám hra měla i tak zabrat něco mezi osmi a čtrnácti hodinami, což při patnáctidolarové cenovce není vůbec špatné. Široké rozpětí se samozřejmě odvíjí od toho, že někdo prvního bosse porazí na pátý pokus, někdo se s ním bude patlat padesátkrát.

Postupně si odemknete nové zbraně i magické schopnosti, a i díky novým typům nepřátel a bossů by téhle opresivně temné šermovačce snad neměl dojít dech. Můžete se o tom přesvědčit sami příští úterý, 29. května, kdy Unworthy vyjde na Steamu. Informace o případném konzolovém vydání si Kuzmanovič schovává na později.

Nejnovější články