Česká hra Dark Train představí inteligentní kurzor v podobě mechanické krakatice
zdroj: tisková zpráva

Česká hra Dark Train představí inteligentní kurzor v podobě mechanické krakatice

17. 3. 2015 15:27 | Preview | autor: Aleš Smutný |

V listopadu jsme vám představili nesmírně zajímavě vyhlížející českou hru Dark Train. Ta kromě vizuálního pojetí, které vychází z vystřihované grafiky, disponuje i pozoruhodným a velmi obtížně vysvětlitelným herním systémem. V rámci herního příběhu jde říci, že máte na starosti vlak, který představuje model lidského světa včetně měnícího se počasí a vyvíjející se civilizace, ovšem bez lidí. Zdá se to být snadné? Kdepak, správa vlaku bude mnohem, mnohem náročnější.

Čtveřice vagónů se totiž od sebe zásadně liší a jejich uspořádání definuje prostředí v jednotlivých vagónech. Přiznám se, že než bych se znovu snažil interpretovat opravdu nápaditě nastíněný systém vlaku, zbaběle vás odkáži k předešlému článku, kde se funkcím vlaku věnuji blíže. Protože teď máme před sebou další složitou lekci ohledně toho, jak bude Dark Train vypadat. A věřte mi, že se tento titul od studia paperhash začíná jevit lépe a lépe.

Základ ovládání bude tkvět ve vaší myši. Jenom vaší myši. Navíc, ani s myší to nebude tak snadné. Jejím ztvárněním v rámci virtuálního světa je samozřejmě kurzor, nicméně v tomto případě bude kurzorem Ann, mechanická krakatice s vlastní inteligencí. Prostě v tomhle vlaku není vše, jako obvykle ve hrách bývá a kurzor je plnohodnotnou součástí hratelnosti. Ann je pomocník vaší vůle při správě vlaku a disponuje vlastní inteligencí a chováním.

Ann se bude měnit podle situace, v níž se nacházíte. Nejen, že se mění její velikost, ale také její hmota a rychlost pohybu. Připomínám, že se stále bavíme o kurzoru! Občas si Ann postaví svou mechanicky krakaticovou hlavu a třeba se odmítá pohnout, případně se bojí a chce se schovat. Takže vaše komunikace se systémy vlaku nebude tak snadná, protože váš jediný nástroj této komunikace bude poněkud... samostatný. Ann je navíc jediným způsobem, jak se dostat do inventáře.

V členitých prostředích se bude umět kamuflovat a zvládá i mimikry, díky nimž okopíruje předměty a tvary a následně se do nich může změnit. Hádat, že to se bude hodit při řešení některých situací. Ann bude mít i oči, díky nimž poznáte, zda nehrozí nějaké nebezpečí či zda se něco neděje s vlakem. A vězte, že na svou krakatici musíte dávat pozor, protože se může zranit, škodí jí chlad (pamatujte, že vlak obsahuje různá podnebí), takže jí mohou umrznout chapadla, případně ji zraní náraz. Někdy se Ann může bát a jindy se rozhodne, že přesně ví, co udělat a provede to sama.

Vaše krakatice ale není jediná, kterou na palubě vlaku najdete. Už podle výrobního čísla 2.35f je jasné, že jich bylo víc. Její starší sestry najdete roztroušené po vlaku a pamatujte, že i ty jsou inteligentní a mají vlastní hlavu a cíle. Nemusí vám tedy nutně nějak pomáhat. Samotná Ann má i svou vlastní skrýš, pardon, strojovnu, kde si může odpočinout, opravit se, vyměnit části chapadel, změnit hmotnost končetin... Ano, Dark Train vážně nebude moc tradiční hra.

Dark Train zdroj: tisková zpráva

Nemyslete, ale že sympatická podivnost končí s nastavováním vagónů a vaším krakaticovým kurzorem. V průběhu hry se vám představí i trojice světů, jimiž vlak projíždí. První svět se jmenuje Svět vynálezce a představuje pasáž, kdy vlak vyráží na svou cestu. Hráč si v něm osvojuje ovládání a fungování vlaku a po cestě sbírá Tvory, jež se snaží odchovat a kteří mu následně mohou pomoci s fungováním soupravy. Druhý je Svět Průhledné země, který se odehrává v jiném měřítku, mimo vlak a hráč čelí nástrahám, musí se učit nové funkce vlaku a o tom, zda doveze náklad a v jakém stavu rozhodne právě to, jak dokáže vlak ovládat.

Ve finále pak čeká Svět zadavatele, kde se mění dosavadní pravidla. Tento svět podléhá jiným zákonům a podmínkám, transformuje mechaniky, na nichž vlak běží a nakonec dojde i na zúčtování jak dopadla vaše mise. Dark Train prostě zní brilantně ve své originalitě a jako pořádná výzva, když si vezmete, kolik netradičních prvků si budete muset osvojit, vztahy vagónů počínaje a kurzorovou krakaticí Ann konče.

Nejnovější články