České Mashinky dostaly editor, vývoj se od příštího měsíce urychlí
zdroj: tisková zpráva

České Mashinky dostaly editor, vývoj se od příštího měsíce urychlí

17. 5. 2018 11:26 | Preview | autor: Adam Homola |

České Mashinky jsou na Steamu pořád v programu předběžného přístupu, a tak je přísun nových updatů pravidelný a hlavně vydatný. Exemplárním příkladem je čerstvě vydaný editor úrovní. Ten obsahuje jednak řadu pokročilých nástrojů pro tvorbu vlastních map, jednak také šest ručně vytvořených a vyladěných map přímo od tvůrce hry Honzy Zeleného.

V některých z oněch šesti map dokončil Honza i kompletní počáteční infrastrukturu, což můžete brát jako náhražku tutorialu. Rozpracovanými mapami se vám bude do editoru snáze pronikat a svůj výtvor pak můžete sdílet s ostatními.

Na případnou elegantní službu pro sdílení si budou muset všichni zájemci ale ještě počkat. V současné chvíli lze jedině zabrousit do složky hry, tam najít složku scenarios, v ní příslušný *.mss soubor s mapou a ten už pak někomu poslat.

Než tak učiníte, měli byste vytvořit mapu, na kterou budete hrdí. K tomu vám dopomůže funkce pro generování terénu, měst, lesů i průmyslu jedním kliknutím. Editor podporuje také načítání a ukládání výškových map, masek pro vegetaci nebo map vlhkosti, jak oznámil Honza na Steamu.

Nechybí ani možnost malovat řeky, obarvovat trávu, sázet či kácet stromy, upravovat terén apod. Hrát si můžete pochopitelně i s městy, respektive s jejich umístěním a jejich jmény. Můžete jim také přikreslit silnice nebo ručně umisťovat jednotlivé budovy. Stejně tak lze jednoduše pokládat koleje, tunely, mosty, stanice a další části infrastruktury.

Vývoj Mashinek by se mohl navíc v brzké době značně zrychlit – připomeňme, že pořád jde hlavně o projekt jednoho člověka, Honzy Zeleného, který ale na hře nepracuje fulltime. To se od června změní a Mashinky tak dostanou Honzovu stoprocentní pozornost a péči, jak před pár dny sám oznámil na Steamu. A my díky tomu (snad) dostaneme plnou verzi hry dříve.

Nejnovější články