Autoři dle svých slov chtějí hráčům nabídnout maximální taktickou svobodu a umožnit jim na bojišti realizovat v podstatě cokoliv, co je napadne. S tím se pravděpodobně pojí též interaktivita prostředí. Vývojáři mimo jiné v slibují, že většina bojišť nebude předem připravená, ale setkání s nepřáteli proběhne na bojišti generovaném podle toho, na jakém konkrétním místě mapy se s nimi střetnete.
Vedle toho pak má Dungeons of Aledorn nabídnout klasický RPG rozvoj postav, zaujmout však chce i netradičním managementem tábora – při odpočinku družiny můžete zvolit, co má která postava v průběhu pauzy dělat - od toho se budou odvíjet různé bonusy. Pravděpodobně tak půjde o podobný systém, jaký se objevil v Expeditions: Conquistador, a doufám, že se autoři s tímto prvkem poperou se ctí.
Tvůrci přiznávají k inspiraci v klasikách jako Betrayal at Krondor, Realms of Arcania: Shadows over Riva, Might & Magic, King's Bounty a Fallout. U posledně jmenovaného se třeba inspirují i v systému cestování po mapě a různých náhodných setkáních, která se při putování mezi lokacemi mohou odehrát.
Ambiciózní projekt v rukou malého týmu přežil už nejednu krizi. Hra jako taková začala vznikat již někdy v roce 2012. Tvůrci postup vývoje popisují ve svém blogu a je vidět, že v průběhu tvorby už museli překonat spoustu překážek. Talent ale, minimálně jejich grafikům, nechybí – jeden z artworků ze hry byl vyhlášen obrázkem dne na serveru gamedev.net a velice zajímavě vypadá též idea široce upravitelného GUI hráčem.
Dungeons of Aledorn na první pohled vypadá zajímavě a její tvůrci se rozhodně netají vysokými ambicemi – v únoru mají v plánu zamířit na Kickstarter. Doufám jen, že si seženou někoho, kdo jim s celou kampaní pomůže. Všichni víme, jak důležitý je první dojem u kickstarterového projektu. Nic to ale nemění na zajímavosti titulu.