Na začátek června odložená konverze akčního RPG z Xboxu 360 o sobě dala vědět obrázky, které demonstrují novou dekryptovací minihru a hlavně nové ovládací rozhraní. Při jeho navrhování si BioWare dali za cíl, že musí být koncipováno jako u čistokrevné PC hry. Narozdíl od kruhového výběru z konzole tedy po zmáčknutí mezerníku vyvoláte HUD, který nepřekrývá dění na obrazovce, nýbrž je na jejích bocích. Taktické rozhraní pro každého člena týmu má alokovanou jednu stranu, kde mu v obdélníkovém menu (btw připomínajícím Wii ovladač) zvolíte zbraň nebo mód chování (individuálně, ne pro celou skupinu jako na X360). Výhoda tohoto řešení je nasnadě - máte vše naráz na očích a díky možnosti použít myš či klávesové zkratky už není potřeba se doklikávat na tu kterou postavu. Jedná se o poměrně velkou změnu realizovanou na poslední chvíli, která byla příčinou onoho odkladu o tři týdny.
Hardwarové nároky se máme dozvědět brzy, zatím na toto téma tvůrci uvedli jen tolik, že Mass Effect poběží dobře i na dva roky starém počítači a že jejich šéf si ho právě užívá na svém ne úplně špičkovém notebooku. Jinou, dosud nevzpomenutou novinkou, jsou achievementy (stejné co na X360), které vás motivují k pečlivějšímu projití hry a po jejich zkompletování se váš profil uploaduje na server BioWare (naštěstí to nebude přes problematickou službu Games for Windows LIVE). Pro hráče tohle valný význam zatím nemá, ale tvůrci se z toho asi dozví pro ně důležité statistiky, podobně jako tak činí třeba Valve (např. že nemalá část lidí skončila v druhém levelu :)
Co se týká placeného xboxového přídavku Bring Down the Sky, ten v PC verzi skutečně nenaleznete - autorům zřejmě stačí poslouchat nářky konzolistů ohledně jiných vylepšení, popsaných v tomto článku. Českou verzi Mass Effect, sehnatelnou přes Xzone, CD Projekt momentálně testuje a neměla by se výrazněji zdržet.