Clockwork Empires je steampunkové SimCity s trochou cthulhu
zdroj: tisková zpráva

Clockwork Empires je steampunkové SimCity s trochou cthulhu

23. 10. 2012 15:13 | Preview | autor: Petr Poláček |

Pokud máte alespoň zevrubné povědomí o modernistické rouge-like hře Dungeons of Dredmor, nebo jste ji dokonce hráli, tak je vám jasné, že parta lidí z týmu Gaslamp nemůže a ani nechce dělat hry, které vypadají běžné a hrají se běžně. Neznamená to, že by to byli zastánci divokých experimentů, ale když se člověk dívá na to, co by měla přinést třeba připravovaná strategie Clockwork Empires, tak musí uznat, že fantazie jim rozhodně nechybí.

Clockwork Empires je totiž budovatelsko-ekonomická strategie a sociálně-mytologický sandbox v jednom, který tvůrci navlékli do steampunkové stylizace v prostředí nezvykle exotické viktoriánské Anglie 19. století a ještě přihodili trošilinku cthulhu, aby se děti měli čeho bát. Zní to šíleně, ale zároveň i lákavě. A ještě to není všechno…

V Clockwork Empires budete stavět svou kolonii z jednotlivých dílen, továren i baráčků, budete ji zabydlovat různými druhy obyvatel (dělník; občan nižší, střední a vyšší třídy; poeta, vědec, voják, pracant, rybář apod.) a hlavní vaší starostí bude prosperita a funkčnost toho, co stvoříte. Spíše než na konkrétní finální cíle v rámci kampaně se totiž vývojáři snaží koncept celé hry orientovat na cíle dílčí a jednotlivé zážitky ze hry, která bude hodně i o mikromanagementu a mytologii.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Aby vědci nezačali vymýšlet brikule a neprováděli podivné steampunkové pokusy, když zrovna nemají žádný konkrétní úkol, musíte je kontrolovat a zásobovat prací. Anebo taky ne. A co třeba rybáři? Ve vodách u břehu si budou dělat svou každodenní rutinu a lovit steampunkovou harpunou ryby na obživu, ale když je necháte a oni vyjedou na moře, možná je čeká boj s cthulhu. A s tím byste jim měli možná pomoci! Obecně řečeno, kdy nebudete na občany své kolonie či městečka dávat pozor, je velmi pravděpodobné, že začnou dělat hovadiny a někteří z nich možná rovnou začnou páchat špatné věci.

Prosperita v Clockwork Empires ale nebude dána jen vaší manažerskou a stavitelskou schopností. Jedna věc vede k druhé a může se stát, že vám začnou lidé umírat, protože někdo z nich summonoval příšeru z pekla, nebo se mezi lidmi šíří starobylá nákaza vykopaná při objevech v ruinách.

Prostředků, jak vaši malou civilizaci zredukovat, má hra spoustu a většinu z nich na sebe stejně přivoláte sami. Není se však čeho bát, protože konec ve skutečnosti není úplný konec. Jisté informace o vaší předešlé hře s vámi budou cestovat do hry nové, kde je jistě využijete k rychlejší či levnější produkci něčeho.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Clockwork Empires bude modovatelná a počítá se i s multiplayerem, ale zdaleka nejzajímavějším technologickým aspektem hry je generované prostředí, které by mělo zajistit stále nové a nové podmínky pro hraní a navíc umožní, abyste si každou budovu či stavbu upravili dle svého. Takže už žádný jednotný vzhled všech továren či domečků – každý z nich si můžete vizuálně změnit, což by vám mělo nejenom usnadnit orientaci v prostředí, ale hlavně by to mohlo celou simulaci polidštit, aby na vás při hraní nepůsobila jako kupa řadovek v libovolné vesnici blízko Prahy, čemuž já osobně obvykle říkám město duchů.

Clockwork Empires zatím ani nemá termín vydání, ale už nyní tvůrci pouští naším směrem zajímavé informace. Některé z nich přitom najdete ve vývojářských blozích, které jsou plné šílených nápadů, ale i smysluplných plánů na možnost stavět zázraky, megaprojekty vyžadující spoustu surovin a kooperaci hráčů atd.

Nejnovější články