Clockwork Empires je totiž budovatelsko-ekonomická strategie a sociálně-mytologický sandbox v jednom, který tvůrci navlékli do steampunkové stylizace v prostředí nezvykle exotické viktoriánské Anglie 19. století a ještě přihodili trošilinku cthulhu, aby se děti měli čeho bát. Zní to šíleně, ale zároveň i lákavě. A ještě to není všechno…
V Clockwork Empires budete stavět svou kolonii z jednotlivých dílen, továren i baráčků, budete ji zabydlovat různými druhy obyvatel (dělník; občan nižší, střední a vyšší třídy; poeta, vědec, voják, pracant, rybář apod.) a hlavní vaší starostí bude prosperita a funkčnost toho, co stvoříte. Spíše než na konkrétní finální cíle v rámci kampaně se totiž vývojáři snaží koncept celé hry orientovat na cíle dílčí a jednotlivé zážitky ze hry, která bude hodně i o mikromanagementu a mytologii.
Aby vědci nezačali vymýšlet brikule a neprováděli podivné steampunkové pokusy, když zrovna nemají žádný konkrétní úkol, musíte je kontrolovat a zásobovat prací. Anebo taky ne. A co třeba rybáři? Ve vodách u břehu si budou dělat svou každodenní rutinu a lovit steampunkovou harpunou ryby na obživu, ale když je necháte a oni vyjedou na moře, možná je čeká boj s cthulhu. A s tím byste jim měli možná pomoci! Obecně řečeno, kdy nebudete na občany své kolonie či městečka dávat pozor, je velmi pravděpodobné, že začnou dělat hovadiny a někteří z nich možná rovnou začnou páchat špatné věci.
Prosperita v Clockwork Empires ale nebude dána jen vaší manažerskou a stavitelskou schopností. Jedna věc vede k druhé a může se stát, že vám začnou lidé umírat, protože někdo z nich summonoval příšeru z pekla, nebo se mezi lidmi šíří starobylá nákaza vykopaná při objevech v ruinách.
Prostředků, jak vaši malou civilizaci zredukovat, má hra spoustu a většinu z nich na sebe stejně přivoláte sami. Není se však čeho bát, protože konec ve skutečnosti není úplný konec. Jisté informace o vaší předešlé hře s vámi budou cestovat do hry nové, kde je jistě využijete k rychlejší či levnější produkci něčeho.
Clockwork Empires bude modovatelná a počítá se i s multiplayerem, ale zdaleka nejzajímavějším technologickým aspektem hry je generované prostředí, které by mělo zajistit stále nové a nové podmínky pro hraní a navíc umožní, abyste si každou budovu či stavbu upravili dle svého. Takže už žádný jednotný vzhled všech továren či domečků – každý z nich si můžete vizuálně změnit, což by vám mělo nejenom usnadnit orientaci v prostředí, ale hlavně by to mohlo celou simulaci polidštit, aby na vás při hraní nepůsobila jako kupa řadovek v libovolné vesnici blízko Prahy, čemuž já osobně obvykle říkám město duchů.
Clockwork Empires zatím ani nemá termín vydání, ale už nyní tvůrci pouští naším směrem zajímavé informace. Některé z nich přitom najdete ve vývojářských blozích, které jsou plné šílených nápadů, ale i smysluplných plánů na možnost stavět zázraky, megaprojekty vyžadující spoustu surovin a kooperaci hráčů atd.