Co vás čeká a nemine v původně české adventuře Renoir
zdroj: tisková zpráva

Co vás čeká a nemine v původně české adventuře Renoir

14. 11. 2016 17:24 | Preview | autor: Petr Linhart |

O projektu Renoir se toho v minulosti na Games.cz napsalo a ve Fight Clubech namluvilo hodně. Hlavním důvodem byla skutečnost, že šlo o hru od zlínského studia Soulbound Games. Jejich kickstarterovský projekt však nevyšel a zdálo se, že nadějně vypadající příběhová plošinovka je definitivně uložena k ledu. Společnost 1C Company však rozpracované dílo odkoupila a rozhodla se jej dokončit a vydat. Dodělání hry dostali na starosti tvůrci z estonského studia Black Wing Foundations, hlavně kvůli jejich zkušenostem s enginem Unreal 4. A protože hra vyjde už tento týden (16. listopadu), pojďme se letmo podívat, co vás v ní čeká.

Příběh finální verze hry se moc neliší od verze původní. Policejní úředník James Renoir už pomalu ztrácel iluze, mafie ovládala celé město a zkorumpovaní kolegové tomu jen pomáhali. Zlom nastal s příchodem nové politické krve na radnici, která začala s prohnilým systémem bojovat, a v souvislosti s tím povýšila Renoira do pozice detektiva. A právě on v drsné noirové atmosféře čtyřicátých let vyšetřuje poslední případ svého života.

I když, spojení „svého života“ není právě nejpřesnější – hra totiž začíná u jeho hrobu, bude tedy vyšetřovat vlastní vraždu. Právě na smrtelnosti hlavní postavy je postavený princip celé hry. Hlavní postavou je duch, který může fungovat pouze za tmy. Jakýkoliv světelný paprsek jej zabije definitivně. A protože je Renoir ctižádostivý a svou vlastní vraždu chce vyřešit až do konce, musí se skrze všechna prostředí a světelné nástrahy probít až k rozuzlení příběhu.

Na první pohled vypadá Renoir jako 2D plošinovka, ale není tomu tak. Nečeká vás poskakování po plošinkách a střílení po nepřátelích. Postup je přísně logický. Díky 2D perspektivě je ovládání prostřednictvím klávesnice nebo gamepadu jednoduché, protože se postava může hýbat pouze do čtyř směrů – kromě obligátního doleva či doprava se může prostřednictvím žebříků, tyčí a propadel pohybovat i vertikálně.

Hráč však neovládá jen Jamese, ale také okolní duchy, kteří mu pomáhají s odstraněním světelných překážek. V praxi celý mechanismus funguje tak, že v dané oblasti hráč naprogramuje posloupnost chování všech postav, aby James Renoir mohl projít dále. Tyto úkoly variují od nejjednodušších až po ty nejtěžší, kdy ovládáte až pět duchů. Celý puzzle se pak odehrává na několika obrazovkách, proto musíte využívat mapku v pravém horním rohu obrazovky. Základem k úspěchu je tedy správně nastavená posloupnost činností a jejich načasování.

S tímto nápadem ale přišlo už zlínské studio, Estonci se jej pokusili více rozvinout a přidat několik vlastních prvků. „Původně byla hra výhradně ve 2D, my jsme se snažili přidat více 3D prvků. Zapracovali jsme vizuálně na celkovém prostředí, soustředili jsme se i detailněji na postavu Jamese Renoira, kdy se snažíme neustále ukazovat jeho aktuální pocity. Lehce jsme pozměnili i příběh a myslíme si, že aktuální verze je působivější a lépe zapadá do celkového vyznění hry. Více se také podíváme do interiérů, kromě venkovního hřbitova to bude i radnice, policejní stanice, a ještě jedna budova, kterou bych zatím nechtěl příliš prozrazovat. Upravili jsme také animace mezi jednotlivými kapitolami, které budou více v komiksovém stylu,“ prozradil Roman Leschenko z Black Wing Foundation, který hru předváděl.

zdroj: Archiv

Už původní námět Renoir byl hodně zajímavý, bohužel však nepřesvědčil fanoušky natolik, aby na Kickstarteru uspěl. Díky 1C Company a Black Wing Foundation si ale budete mít možnost lehce poupravenou verzi zahrát již za pár dní. Stojí to za to? To vám řekneme až v plánované recenzi. Ale podle toho, co jsme měli možnost v Kolíně nad Rýnem vidět, se máte nač těšit.

Nejnovější články