Cyberpunk 2077 bude osobní příběh s nádechem rock 'n' rollu
zdroj: tisková zpráva

Cyberpunk 2077 bude osobní příběh s nádechem rock 'n' rollu

2. 5. 2013 13:33 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Když se řekne kyberpunk, příliš velkému množství lidí se vybaví hlavně velké kvéry a tmavé ulice.

Mike Pondsmith, tvůrce původního papírového Cyberpunk 2020, však na blogu už před časem popsal své (ale nejen své) chápání toho, na čem je kyberpunk postaven: rozklad, korupce, dekadence, a jejich apel pro mnohé z nás. IGN nyní vyzpovídalo dvojici hlavních vývojářů z polského CDP RED, Mateusze Kanika a Sebastiana Stepiena, a vyzvěděla několik sympatických novot ohledně mechanik i příběhu chystaného Cyberpunk 2077. Ten by měl svou komorností Pondsmithovy představy obstojně splňovat. 


Vývojáři samozřejmě nezapomněli zmínit, že Cyberpunk 2077 je jejich vysněným titulem ještě z dob, než začali vytvářet Zaklínače. Původní papírovou verzi totiž prý hráli jako mladí floutci v komunistickém Polsku (na což měli od amerického vydání zhruba necelý rok, než v Polsku padl režim, ale jako historka pro západní cizáky dobré). Zajímavější jsou však už poznámky o tom, že Cyberpunk 2077 do sebe pojme některé z nápadů, které se nevešly do Zaklínače – například úpravy hlavní postavy. Cyberpunk 2077 bude prý celý o hráčově vlastním stylu, řešeních, zkrátka virtuální personalitě a jejím vlivu na herní svět. 

Ačkoliv původní trailer vzbudil očekávání ohledně zápletky postavené na střetu policistů a kyborgů, Sebastian Stepin to popírá. "Měli jsme několik nápadů na krátký teaser a museli jsme se soustředit na jeden z nich. Augmentace a kyberválka je velkým tématem, a proto je i v teaseru. To ale ještě neznamená, že tu budeme mít hru o policii pronásledující kyber-magory. To je jen jedna z podzápletek. Příběh bude ve skutečnosti spíše komorní. Nebudeme zachraňovat svět, dokonce ani město. Zaměříme se na hlavní postavu a jeho či její problémy."

Součástí slova kyberpunk navíc není jen kyber, ale i punk. A právě tenhle anarcho-živelný styl vývojářům ve většině tzv. kyberpunkových her chybí. "Existuje hodně kyber her, ale není v nich moc punku," sděluje Matausz, "Chtěli jsme v té naší více punku. Nechceme temný a bezútěšný svět. Neděláme Blade Runnera. Ten náš bude plný rock 'n‘ rollu." Stepin k tomu ještě dodal, že Cyberpunk 2077 bude působit spíše jako Tarantinův film. Což je na dva vztyčené palce.

Vývojáři se ještě rozpovídali o tom, jak používají papírová pravidla původní hry pro akční svět videohry (řešení: nepoužívají) nebo jak moc je dle nich pro kyberpunkovou atmosféru přínosné, že vytvářejí RPG s plně plně modifikovatelnou hlavní postavou a otevřeným světem... tedy oproti jiným tzv. kyberpunkovým hrám jako bylo Syndicate. Pro veškeré hnidopišské detaily si dejte původní článek na IGN.

Nejnovější články