Trials of Ascendancy je série smrtících zkoušek, pro každou obtížnost jich je dostupných šest, a splněním každé z nich se vám v dané obtížnosti zpřístupní Lord’s Labyrinth. Zkoušky najdete v Axiom Prison, Crypt, Chamber of Sins, Crematorium, Catacombs a nakonec také v Hedge Maze.
V každé zkoušce na vás čeká nová past, tudíž byste měli být pořád ve střehu. A po zkouškách se dostanete do zmíněného Lord’s Labyrinth, tedy zbrusu nové oblasti plné pastí, ukrytých věcí a hádanek.
Vtip je v tom, že jakmile v labyrintu zemřete, končíte. Máte jen jeden život, a pokud ho promrháte, musíte začít zase nanovo. Další háček spočívá v neustálých změnách labyrintu. Umístění pastí, nepřátel, beden a vůbec všeho se můžete naučit nazpaměť, ale jednou za den se rozložení všeho kompletně změní - všechny znalosti minulé verze labyrintu pak můžete hodit z okna.
zdroj: Archiv
Jakmile Lord’s Labyrinth dokončíte poprvé, můžete si vybrat jednu ze tří Ascendancy Classes dostupných pro danou třídu. Ascendancy tříd je celkem devatenáct a všechny významně rozšiřují možnosti stávajících tříd. Jednou z dalších novinek je Perandus Challenge League, která před vás postaví přes 40 nových výzev - jde o nový začátek pro novou postavu. Ve standardních a hardcore ligách vám staré postavy i předměty samozřejmě zůstanou, ale pokud byste si chtěli rozjet nanovo nějakou postavu a zkusit nový postup, můžete zabrousit právě sem.
K tomu všemu si ještě připočtěte desítky a desítky nových schopností, gemů, předmětů, oprav bugů, úprav balancu, větší či menší přepracování stávajících systémů apod.
Ascendancy toho do Path of Exile jednoduše přidává tolik, že si označení datadisk opravdu zaslouží. Zájemci si mohou uvařit kafe a posadit se na několik dlouhých minut k obrovskému seznamu změn nebo je rovnou vyzkoušet na vlastní kůži.