Dead Island Riptide si na žádné velké pokračování se zásadními změnami nehraje. Jednoduše začínáte tam, kde původní Dead Island skončil a hrajete za jednu z postav z jedničky. Také jste pořád na tropickém ostrově. A základ hry je také stejný - otevřený svět, zombíci, skilly, jen prý vše působí propracovaněji. Zapomenout taky můžete na lineární sekce ve stokách z prvního dílu, tvůrci si jsou vědomi toho, že mnohem víc táhne idea “zombíků v ráji” a přesně o tom by měl Riptide být.
Hráče jedničky určitě potěší, že zbraně na blízko budou nově degradovat pomaleji, takže si jich užijete víc, než předtím. Střelné zbraně budou pořád účinné a bude stačit jedna rána do hlavy a zombík půjde k zemi. V infikovaném ráji vám bude atmosféru dotvářet dynamický systém počasí, kdy se můžete jednu chvíli opalovat, abyste následně zmokli v pěkném slejváku. Když začne pršet, tak budete mít sníženou viditelnost a hrozí taky záplavy. Nechybí ani různé stupně mlhy a osvětlení, ale cyklus dne a noci tu nenajdete.
Voda by měla hrát v Riptide větší roli - jak zjistili v krátkém hands on demu redaktoři CVG, do některých částí mapy se bez člunu nedostanete. Ale i voda bude plná zombií, takže zapomeňte na nějaké romantické projíždky na lodičkách. Čluny budou ostatně pro přesuny poměrně klíčové. Jistě potěší i mnohem větší důraz na fyziku a to jak prostředí, tak samotných postav.
Jednou z větších novinek jsou pak obranné mise, které mohou podle CVG připomínat zombie mód z Call of Duty: Black Ops 2 s příchutí Hordy Gears of War. Zombíci budou útočit na vaši základnu a vy se budete bránit - nejen pomocí zbraní, ale také obranných věží a podobných vychytávek. Přepracování se prý dočkala i herní menu. Jak to tak z prvních dojmů vypadá, tak Dead Island Riptide bude hezké rozšíření a doladění původního herního konceptu. Hra vyjde v dubnu 2013 na PC, Xbox 360 a PlayStation 3.