Což je dobře, protože divných, či lépe řečeno netradičních her, není nikdy dost. Navíc D4 asi nebude tak úplně maličká indie věc, ale půjde o epizodickou adventuru exkluzivně pro Xbox One, takž nějaké produkční hodnoty by měly být přítomny. Pro Sweryho tak bude D4 docela velkou změnou žánru, protože Deadly Premonition byla velká akční detektivka v otevřeném světě s ježděním, dialogy, rybařením, spoustou vedlejších úkolů...
D4 bude s DP sdílet detektivní tóny, ale v jádru půjde o nepříliš akční adventuru. Zapomeňte tedy na střílení ze všemožných zbraní. Agent York (nebo Zach?) se tady nekoná. V D4 budete hrát za Davida Younga, který dokáže cestovat do minulých vzpomínek pomocí objektů zvaných Mementos. Tedy trošku něco jako Inception kombinované s Quantum Break od Remedy? Možná.
Ve vzpomínkách budete mít omezené možnosti prozkoumávání předmětů skrze staminu, po jejímž vyčerpání omdlíte a objevíte se zase v přítomnosti. Stačí se ale trochu nadlábnout, stamina se doplní a můžete se vydat zase vzhůru do minulosti. Tam budete hledat důkazy, protože hlavní téma hry je vyšetřování vraždy vaší milenky a zabránění tomuto činu tak, aby se v budoucnosti nestal.
Exkluzivita pro Xbox One není jen tak, D4 bude nové technologie Microsoftu využívat například díky Kinectu. Hru sice budete moct hrát i na gamepadu a nebude to problém, ale už od začátku byla hra navržena vyloženě pro Kinect. A to kompletně, včetně hlasového ovládání - dialogy tak nemusíte vybírat pomocí ovladače, ale stačí danou větu jen přečíst, trošku podobně jako to bylo třeba v Mass Effect 3.
D4 nebude žádná fitness hra, ale vcelku poklidná adventura, takže u hraní můžete v klidu sedět a jen sem tam máchat rukama a pohybovat prsty. Čas od času ale dojde i na nějaké ty souboje, kdy se budete muset rozmáchnout trošku víc. Nebo budete v nějakém quick time eventu muset napodobit třeba bojový postoj, jak reportuje Polygon. Mimochodem kdyby vás zajímalo co to znamená D4, tak Dark Dreams Don’t Die.