Detektivka D4 je přímo šitá na míru novému Kinectu
zdroj: tisková zpráva

Detektivka D4 je přímo šitá na míru novému Kinectu

20. 9. 2013 18:02 | Preview | autor: Adam Homola |

Od prvního oznámení a několika záběrů z představení Xbox One jsme toho o D4 nic moc neslyšeli. Tajemně tvářící se hru má na svědomí Hidetaka Suehiro, který si říká Swery a má na svědomí dost ujetou záležitost Deadly Premonition. Obavy některých hráčů, jestli by náhodou Microsoft, který D4 vydává, nechtěl Sweryho trochu krotit, prý nejsou na místě. Na aktuálním TGS se hra prezentovala některým novinářům a údajně to má být svým způsobem ještě úchylnější než Deadly Premonition.

Což je dobře, protože divných, či lépe řečeno netradičních her, není nikdy dost. Navíc D4 asi nebude tak úplně maličká indie věc, ale půjde o epizodickou adventuru exkluzivně pro Xbox One, takž nějaké produkční hodnoty by měly být přítomny. Pro Sweryho tak bude D4 docela velkou změnou žánru, protože Deadly Premonition byla velká akční detektivka v otevřeném světě s ježděním, dialogy, rybařením, spoustou vedlejších úkolů...

D4 bude s DP sdílet detektivní tóny, ale v jádru půjde o nepříliš akční adventuru. Zapomeňte tedy na střílení ze všemožných zbraní. Agent York (nebo Zach?) se tady nekoná. V D4 budete hrát za Davida Younga, který dokáže cestovat do minulých vzpomínek pomocí objektů zvaných Mementos. Tedy trošku něco jako Inception kombinované s Quantum Break od Remedy? Možná.

Ve vzpomínkách budete mít omezené možnosti prozkoumávání předmětů skrze staminu, po jejímž vyčerpání omdlíte a objevíte se zase v přítomnosti. Stačí se ale trochu nadlábnout, stamina se doplní a můžete se vydat zase vzhůru do minulosti. Tam budete hledat důkazy, protože hlavní téma hry je vyšetřování vraždy vaší milenky a zabránění tomuto činu tak, aby se v budoucnosti nestal.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Exkluzivita pro Xbox One není jen tak, D4 bude nové technologie Microsoftu využívat například díky Kinectu. Hru sice budete moct hrát i na gamepadu a nebude to problém, ale už od začátku byla hra navržena vyloženě pro Kinect. A to kompletně, včetně hlasového ovládání - dialogy tak nemusíte vybírat pomocí ovladače, ale stačí danou větu jen přečíst, trošku podobně jako to bylo třeba v Mass Effect 3.

D4 nebude žádná fitness hra, ale vcelku poklidná adventura, takže u hraní můžete v klidu sedět a jen sem tam máchat rukama a pohybovat prsty. Čas od času ale dojde i na nějaké ty souboje, kdy se budete muset rozmáchnout trošku víc. Nebo budete v nějakém quick time eventu muset napodobit třeba bojový postoj, jak reportuje Polygon. Mimochodem kdyby vás zajímalo co to znamená D4, tak Dark Dreams Don’t Die.

Nejnovější články