Vývojáři naslouchali, sbírali názory na fórech i sociálních sítích a výsledkem je upravený systém loot boxů, který by neměl mít na hratelnost zase takový vliv. Bohužel k žádnému opravdu radikálnímu kroku, kdy by v loot boxech zůstaly jen neškodné kosmetické věci (například jako v Overwatch), nedošlo.
Jednou z hlavních novinek je odstranění Epic Star Cards z loot boxů. Nově tam tyto nejlepší kartičky nenajdete a slovy vývojářů „primárně“ je získáte skrze crafting, tedy s výjimkou těch Epic Star Cards získaných z předobjednávek, deluxe verze hry, nebo starter packů.
Na vylepšování Star Cards musíte dosáhnout taky určitého ranku, jinými slovy si nelze nakoupit hromadu loot boxů a všechno rozebrat do craftovacího materiálu. Z toho byste si pak mohli vyrobit spoustu silných Star Cards a rozbít tak balanc. Vylepšit si můžete jen schopnost craftovat vyšší třídu Star Cards, a to pouze zvyšováním ranku, který zase zvýšíte jen hraním hry.
Určitá změna postihla i zbraně, jenže ne tak úplně, jak by si to hráči zasloužili. Některé zbraně tak v loot boxech pořád najdete, zatímco ty zbývající získáte hraním za konkrétní třídu. Pokud si tak budete chtít odemknout nějakou novou zbraň pro Heavyho, musíte hrát za Heavyho.
zdroj: Vlastní
Do jisté míry to platí i pro předměty a vůbec výbavu pro jakoukoliv třídu. Čím déle s danou třídou hrajete, tím více specifických loot boxů šitých na míru pro vaši třídu si odemknete. V nich pak najdete kombinaci Star Cards a součástek pro crafting právě pro danou třídu.
Vývojáři na závěr příspěvku na oficiálním webu samozřejmě ještě opakují, že systém progrese, stejně jako všechno ostatní, nebude v době vydání hry finální. Na všem se bude pořád pracovat, všechno se bude pořád upravovat a ladit právě i na základě názorů hráčů.
Lámat hůl nad Battlefrontem II by bylo příliš jednoduché, a stejně jako v případě nedávného Middle-earth: Shadow of War je potřeba si počkat. Kdo ví. Třeba nebude mít aktuální systém loot boxů na hratelnost skoro žádný, nebo sotva postřehnutelný dopad. Anebo to naopak na balanc citlivou multiplayerovou hru rozbije. Ať už to bude tak či onak, jedno je jasné – soudy budeme moct vynášet až po 17. listopadu, kdy hra vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One.