Divinity: Original Sin II vám umožní psát vlastní příběhy ve stylu Dračího doupěte
zdroj: tisková zpráva

Divinity: Original Sin II vám umožní psát vlastní příběhy ve stylu Dračího doupěte

10. 5. 2017 13:15 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Jako by chystané RPG Divinity: Original Sin II nebylo už tak dost lákavé, tvůrci z Larian Studios dnes odhalili další prvek – Game Master Mode, tedy takové virtuální Dračí doupě. Jeho existence není až zas takovým překvapením, protože šlo o jeden z dosažených dodatečných cílů kickstarterové kampaně, ale teď se s ním Lariani konečně otevřeně pochlubili a vypadá docela slušně. Stovky monster, vlastní kampaňové mapy, spolupráce s Wizards of the Coast a výběr z celé plejády různých hracích kostek – co víc si přát?

Abyste si mohli naplno zahrát, potřebujete několik věcí: sami sebe, čtyři nadšené kamarády (nebo klidně míň, jestli se vám jich nedostává), a hlavně spoustu fantazie. Taky se bude hodit ještě chápání všech možných systémů, kterými vytváříte NPC, unikátní vybavení či záporáky, jejichž kontroly se rovnou můžete sami ujmout, a pak už může začít vaše vlastní dobrodružství.

Na bedrech Pána jeskyně spočívá velká zodpovědnost za úspěch celé kampaně, ale jakožto vypravěč má samozřejmě k dispozici také velkou moc. Může vytvářet a upravovat úplně všechno, od vizuální podoby map až po konkrétní schopnosti či jména jednotlivých příšer. Přiděluje zlato a zkušenosti, může se rozhodnout nadělit hráčům nějaký ten magický meč, pokud pomůžou babičce přes přechod zamořený skřety, nebo na ně naopak sešle temnou noc a přepadení upírů.

zdroj: Archiv

Tyhle možnosti demonstrují klíčovou vlastnost celého systému – vypravěčskou improvizaci. I když připravíte tu nejpodrobnější a nejpropracovanější kampaň v dějinách dračáku, stejně se vám vždycky stane, že hráči udělají něco nečekaného, něco, s čím jste při vymýšlení příběhu vůbec nepočítali. Kdyby vám Divinity nabízela pouze samotnou přípravu, měli byste svázané ruce, ovšem takhle můžete improvizovat. Hráči si chtějí s drakem pokecat místo toho, aby se do něj pustili meči a sekyrami? Fajn, dočasně změňte jeho status na přítele. Postavy nechtějí přijmout klíčový quest? Co takhle neplánovaný útok nemrtvých, který je donutí bránit své životy a skamarádit se s vaším klíčovým NPC?

Oproti klasickému slovnímu DD je příjemné, že hra si za vás poradí s veškerým házením kostkami, takže nebudete trávit půlhodinu zmateným mumláním a listováním v bestiáři, když dojde na obzvlášť složitý souboj. Na druhou stranu je samozřejmé, že ani se všemi zmiňovanými nástroji se Game Master Mode nikdy nevyrovná ničím nespoutané fantazii, takže staromódní hráči s papíry a kostkami se nemusejí bát existenční krize. Rozhodně však jde o fascinující přídavek, který si s velkou pravděpodobností najde své publikum. Pokud se tak stane, dramaticky prodloužená životnost celé hry je zaručena.

Divinity: Original Sin II vyjde na PC ještě letos, ale kdy přesně, to se zatím vývojáři zdráhají prozradit.

Nejnovější články